Min verden

10 feb

Min verden.

Lige i dag er her gråt – det småregner også lidt. Men det er jo ikke lige så koldt som oppe i Danmark. Man kan godt mærke at det er 1200km længere sydpå.

Yngste dreng og jeg plejer at gå til skole om morgenen, og i morges var ingen undtagelse. Vi havde knapt nok nået leddet, da de første dryp landede på vores næser – vi så på hinanden og vendte om. CO2 eller ej – vi tog bilen.

Det er ellers så hyggeligt at gå til skole med ham. De store møder ½time tidligere, så de kører med First Man når han skal på arbejde, eller går, hvis han ikke lige er der. Men yngstedreng og jeg, vi går. Og vi får lavet mange ting. Snakket engelsk, øvet tabeller eller synger flotte lokale sange som man absolut skal lære at synge udenad – foran hele klassen.

At gå i skole har den fordel at man får det hele med. Tankerne og sig selv.

Nogen gange må man så løbe hjem igen fordi man har glemt skoletasken, eller skifte sko fordi man er kommet af sted i hjemmesko..

Det gælder både konger og prinser..

Men så kan man også snakke, vinke til kaninerne, se ud over bakkerne om det mon bliver godt vejr, tælle knopperne på æbletræerne, om der er kommet flere siden sidst.

Men om lidt når de skal hentes, tager jeg bilen. For det regner stadig.. Og jeg skal have møde med yngstedrengs formidable klasselærer. Den mand har om nogen forstået at lære min reserverede yngstedreng at kende. Og det er oven i købet lykkedes ham at proppe noget lærdom ind i hans 9årige hovede. På et fremmed sprog.

Så vi skal have styr på det videre forløb – planlægge hvordan vi gør yngstedrengs verden bedst mulig også til næste år – på et fremmed sprog.

Og hvis hans verden er god – så er min verden god! Simpelt regnestykke!

6 kommentarer to “Min verden”

  1. jane 12. februar 2011 hos 01:43 #

    og jeg er glad naar din verden er god – tak for at jeg maa laese med. Det er hyggelig laesning

    • kongmor 20. februar 2011 hos 11:00 #

      Tak skal du ha! 🙂

  2. svenne 20. februar 2011 hos 09:54 #

    Hej, det er ganske fornøjelig læsning. Jeg har dog ikke været gennem alle siderne endnu men det kommer. 🙂

    • kongmor 20. februar 2011 hos 11:01 #

      Jamen du er meget velkommen!!

  3. Inge 7. april 2011 hos 18:07 #

    ..og når Kongens verden er god er familiens verden god.. det er en af de gode cirkler.. 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

