First Man

11 feb

Når man er gift med en konge – plejer man at være dronning. Denne titel passede bare slet ikke til min dejlige mand. Så afgjort ikke.

Hvis nu jeg var en dronning, så kunne han jo være Prinsgemal.. Men det er ikke helt nok, det der Prinsgemal. Det er sådan en ”her har du en titel, den er helt ny, vi har aldrig brugt den før, og det er kun så du ikke bliver ked af at være nr. sidst i rækken.”- titel. Den første Prinsgemal virker da heller ikke helt overbevist om at det lige var sådan han havde forestillet sig hjemkomsten fra vinslottet skulle være.

Næ, vi måtte højere op – op i de tyndere luftlag. Kejserinde lød heller ikke helt rigtigt, så jeg klagede min nød – da Susanne pludselig sagde: han er da en First Man! Og hun har jo ret, det er lige nemlig det han er.

Nu har han faktisk fået en dimension mere – for ikke nok med at jeg er konge i mit eget hjem – jeg er også lige blevet præsident. Det er nok en fordel at bo i Frankrig når man får tildelt den slags titler – for det lyder jo bare så meget bedre at sige præsident.. end formand for en forening med 35 medlemmer.

Jeg takker for valget og glæder mig i øvrigt over at jeg ikke har ansvar for krigsministerier, bomber og den slags, for med mit temperament kunne der vist godt ryge en lille en i svinget af og til. Som når den lokale skole lukker hjemme i Danmark, på grund af besparelser. Så kunne man fristes til at komme til at tabe en lille én i kulturforvaltningens blomsterbed.

Men sådan en First Man er altså god at have. Sådan i al almindelighed. Og for yderligere oplysninger måtte jeg google. Der står på wikipedia at de skal være politisk aktive og have flere protektorater, og så skal de gå i tøj fra H&M.

Det med det politiske er ikke så voldsomt igen, det begrænser sig vist til at vrisse efter en forhenværende skatteminister, som vi ikke kan lide..

Protektoraterne.. hmm, det må være mig og de 4, samt blondinen på poter som også hører til familien. Han gør virkeligt et stort stykke arbejde med at passe på os.

Helt anderledes positivt forholder det sig med tøj fra H&M. Det går han rent faktisk i! Og han får også noget nyt engang imellem. Nu er der desværre blevet langt til den nærmeste H&M herfra æblebakken, så der er risiko for nedgang på dette punkt.

Men så er det vel nok godt at han stadig har sine protektorater!

6 kommentarer to “First Man”

  1. Inge 7. april 2011 hos 18:03 #

    Hæhæ.. nåhh det er der First Man kommer fra.. 🙂 Tøj fra HM… hmmmm.. du køber det og så er det fra Hendes Majestæt.. eller.. Nå jeg behøver jo ikke forstå alt.. 🙂

    • Kong Mor 7. april 2011 hos 18:47 #

      Hæææ – den havde jeg ikke set!! 😀

  2. Inge 7. april 2011 hos 18:09 #

    Hvilken tidsmaskine har du fundet.. 🙂 Du poster for 2 timer siden d. 11. februar.. Her i DK har vi d. 7. april.. er der noget jeg har misset..:-)

    • Kong Mor 7. april 2011 hos 18:44 #

      Meget mystisk – det er nogle af de første indlæg – jeg sad bare og satte tags på – man lærer jo hele tiden. Jeg ville også gerne have de der flad som I andre har – men det kan jeg ikke finde ud af.

  3. Lene 7. april 2011 hos 19:21 #

    Åh ja når man sætter tags på, så dukker indlæggene op hos vi andres reader som nye indlæg 🙂

    • Kong Mor 7. april 2011 hos 20:45 #

      Det er jeg ked af – I må lige bære over med mig indtil jeg har sat tags på det hele – men så kan I jo læse nogle af de “gamle” indlæg 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!