Romantik.

14 feb

Meget kan man sige om Valentines day, men det er altså noget de går op i her i Frankrig.

Og det er da lidt sødt når yngste pigen kommer hjem til frokost med Valentines gaver fra hele 2 drenge som ikke kan stå for hendes uimodståelige charme. Så er der altså noget ved de der franskmænd i den indledende fase.

Største drengen havde bedt om at få noget chokolade med til en matematiklærer med et noget heftigt temperament. Hun var nok aldrig blevet lærer i Danmark – det er der nu mange af dem som ikke var blevet – men altså, matematik læreren fik noget chokolade af min ældste søn og en lille blomst af hans kammerat. På bedste korrupte vis – vi er vel i et latinsk land – fik de 2 helte kindkys og 2 regneopgaver at lave. Resten af klassen fik 4 opgaver, og ingen kys..

På den anden side, er de ikke ret gode til det der med fødselsdage. Eller jul.. Eller mærkedage i det hele taget – faktisk er de UMULIGE til at fejre noget som helst andet end verdensmesterskabet i fodbold – vel at mærke når de selv vinder, eller Valentines day – men det er nu nok fordi der bliver gjort massivt opmærksom at det forventes at de gør noget.

Jeg mindes flere fødselsdage som er gået i vasken set fra en danskers synspunkt. Engang holdt vi fest 5 dage før min rigtige fødselsdag, og da selve dagen oprandt, sagde han ikke noget. Ikke et eneste ord. Og jeg skumlede.. Det var først om eftermiddagen, da pakken fra mine forældre ankom, at det gik op for ham at det jo var min fødselsdag. Han kunne slet ikke forstå hvorfor jeg var så sur, vi havde jo fejret det…

Jeg kan altså også huske engang da han var i Argentina. Han ringede helt derovre fra på min fødselsdag, godt nok sagde han ikke tillykke, men han huskede da at ringe! Så jeg var glad og i godt humør – lige indtil dagen efter…da han ringede for at sige tillykke….

Han prøvede godt nok at undskylde det med tidsforskellen og hvad ved jeg, meeen, den måtte han længere ud på landet med..

IMG_3521

Men han huskede faktisk Valentines day. Jo jo – og jeg fik noget marjed pænt tøj! Fra min yndlings butik! Heldigvis fik jeg ikke chokolade, så havde jeg jo været nødt til at spise det.

2 kommentarer to “Romantik.”

  1. imangelafbedre 15. februar 2011 hos 07:57 #

    Sjovt – jeg vidste ikke at Valentine var stort i Frankrig!

    Jeg kender et par, hvor manden også glemte konens fødselsdag. Hun var lidt muggen hele morgen, og han sagde bare ikke noget. Så cyklede han afsted på arbejde, og hun kiggede ud af vinduet efter han. Så vendte han om.
    Han kom ind i køkkenet til hende og sagde: “Jeg har glemt min madpakke” – hvorefter han cyklede afsted igen! Jeg tror han har hørt for det mange, mange gange!

    • kongmor 15. februar 2011 hos 08:36 #

      Nøøøøj hvor var jeg blevet sur 😉
      Håber han fik reddet den senere på dagen?

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

