Sygdom i familien

18 feb

Eventyrhuset har fået skoldkopper.

Et barn kom løbende ind og råbte eksalteret, huset har fået knopper. Et sådant scoop kunne jeg jo ikke blive siddende overhørig, så jeg kom ud og skulle inspicere. Og barnet havde ganske ret. Huset ser grangiveligt ud som om det har fået en omgang smitsom en eller andet børnesygdom, en mængde små hvide knopper over det hele. Som om noget var på vej ud indefra – og ville væk.

Men så kom jeg jo i tanke om manden med silicone tuberne under armen.

IMG_3535

Så alt havde en ganske naturlig forklaring, selvom jeg ikke fatter hvorfor man sprøjter silicone ind i murene udefra, i stedet for at isolere indvendigt. Men jeg er jo heller ikke murer – eller hvad han nu var.

Nu er spørgsmålet blot: skal vi ændre Æblebakken til Silicone valley?

4 kommentarer to “Sygdom i familien”

  1. Ellen 18. februar 2011 hos 19:42 #

    Hehe – Silicon Valley 🙂 Ja, god ide – eller måske var ‘Silicon Abbey’ endnu bedre?
    Men med alle de hvide skoldkopper kan jeg sandelig godt forstå, at I kan fryse selv 1200 km syd for DK – der må have været ret så meget gennemtræk.

    • kongmor 18. februar 2011 hos 20:34 #

      He he! Ja den var også god!
      Men ja – blæsten har suset igennem. Behøvede ikke engang at lufte ud 😉

  2. Det Forkromede Overblik 26. marts 2011 hos 18:02 #

    Det er godt håndværk!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Kend navnet på din skytsengel « Kong Mors verden - 13. marts 2011

    […] Og der var ÅRETS SCOOP – meget større end huset med skoldkopper. […]

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

