Mundskyllemiddel

9 mar

Har haft et noget tungt forløb hos diverse tandlæger her i Frankrig i de sidste mange måneder, jeg vil ikke trætte jer med slibrige detaljer, men hvor om alting er, er jeg nødt til at skylle bisserne 3 gange dagligt i noget yderst kradst stads.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at kunne huske, at tandlægen truede med både koldbrand, lungebetændelse og nedgroede negle hvis IKKE jeg gjorde det.

Det har højst sandsynligt en god effekt på diverse bakterie der måtte have installeret sig i min mund, eller kunne tænke sig det, men jeg skal lige love for at det også kan mærkes på resten af munden.

Man er fuldstændig lam i tungen i 20 minutter og lugter som en hel tandlægeklinik ud af munden bagefter. Det føles lidt som at have spist 2 tuber Colgate. Så man skal være sikker på at man er absolut færdig med at spise – for al mad får en mystisk, ensartet og unuanceret smag i den time følger indtagelse og gurglen af det der mundskyllevand.

Det er sikkert sådan noget, som bliver forbudt om et par år, fordi man finder ud af at det er mere virkningsfuldt som toilet desinficering på offentlige steder.

I mellemtiden er det noget jeg skal have tømt et par flasker af, hvis ikke jeg vil forgå eller få nedgroede negle.

10 kommentarer to “Mundskyllemiddel”

  1. imangelafbedre 9. marts 2011 hos 10:32 #

    Uhh, det lyder ikke rart! 😦

    • Kong Mor 9. marts 2011 hos 11:41 #

      Nej og jeg HAR også frygteligt ondt af migselv 😉
      Sidder med lam kind og savler.. 😀 (bedøvelse..)

  2. Kirsten 9. marts 2011 hos 12:29 #

    HAr du tjekket på internettet at det er til menneskebrug??? Lyder frygteligt – din stakkel. Men det er da bedre at lugte af tandlægeklinik end så meget andet……

    • Kong Mor 9. marts 2011 hos 21:13 #

      Jeg tør slet ikke lede efter det 😉

  3. Marianne 9. marts 2011 hos 13:59 #

    Stakkels dig. God bedring med gebisset 🙂

    • Kong Mor 9. marts 2011 hos 21:13 #

      Tak skal du have!
      Jeg ender vel med at blive normal igen.. 😉

  4. Inge 9. marts 2011 hos 20:57 #

    Hahaha.. hvis du kan gugle mund og dermed undgå nedgroede negle.. så er der penge i det skidt.. 😉
    God bedring med gurgleriet..

    • Kong Mor 9. marts 2011 hos 21:14 #

      Det er nu ellers ikke så dyrt igen 😀 ku være man skulle spekulere lidt 😉

  5. Inge 9. marts 2011 hos 20:58 #

    gugle = gurgle.. 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nål i en.. høstak « Kong Mor - 24. november 2011

    […] har vist nævnt kort – for længe siden – at jeg roder med noget tandhalløj. Jeg vil ikke kede jer med lange jeremiader, eller ulækre […]

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

