Trappe-exorsist søges

11 mar

Vi har en trappe som virkelig ikke kan lide os, hjemme i Danmark. Sig det ikke til nogen, men det er blandt andet derfor vi er flyttet!!

Vi var knapt nok flyttet ind i huset før jeg, med yngstedreng på armen, han var vel omkring de 20 måneder, kurede ned ad trappen på ryggen.

Mens jeg lettede fra trinnet, nåede jeg lige akkurat at hive drengen fra sin position på hoften, om på maven så han i det mindste var i sikkerhed, og så landede jeg tungt – og tog den ellers oppefra og ned – med ham på maven.

Da jeg lå på nederste trin rejste min yngste søn sig, så sig lidt forundret om, og gav sig til at ae mig på kinden og puste mig lidt i hovedet. Ældstedatter kom forbi, kastede et blik på mig og spurgte: ”hvorfor ligger du der?”

Jeg havde overhovedet ingen luft tilbage, kunne ikke engang skrige. Kunne desværre heller ikke jamre dramatisk, så medfølelsen fra resten af familien var altså til at overse.

Lige indtil næste dag hvor jeg kunne fremvise 5 meget imponerende blå mærker på tværs af min ryg, med ca. samme afstand som trappetrinnene. Så kom der gang i den noget forsinkede trøst. Det manglede også bare.

Og således er folk og fæ ramlet ned ad den forbistrede trappe i årenes løb, og inden vi skulle flytte tog ældste datter sig en ret spektakulær tur ned.

Denne tur indeholdt diverse piruetter i form af ”holden sig krampagtigt fast i gelænderet” mens centrifugalkraften svingede hende i en omvendt bue og videre ned ad trappen og ned på gulvet – baglæns.

Det larmede heldigvis gevaldigt, så jeg kunne nærmest flyve hen over møblementet for at nå ud i gangen og næsten nå at gribe hende. Det kostede hende et par brækkede tæer, og en tur på skadestuen, og – hvad hun var allermest træt af – iførelse af mine træsko i 4 uger.

Så nu har vi forladt trappen i håb om at den vil glemme sit indædte had overfor hele vores familie og de par venner som også har fået den store ære at få trappens vrede at føle.

Vores nuværende trappe i Eventyrhuset har indtil videre opført sig ordentligt, det er kun blevet til et par stødte skinneben indimellem, intet alvorligt, men man kan jo aldrig vide sig sikker!

Måske skulle vi bare få et etplanshus næste gang.. Det er nok billigere og nemmere end en exorsist.

8 kommentarer to “Trappe-exorsist søges”

  1. Trine Sell 11. marts 2011 hos 09:16 #

    Saadan en trappe havde vi osse i vores hus i Danmark. Jeg tog turen ned mens jeg var hoejgravid med Ida. Skulle haave vidst at man bare kunne leje en exorcist 😉

  2. Inge 11. marts 2011 hos 10:57 #

    Uhhh trapper kan være så modbydelig ondskabsfulde.. spænde ben, skubbe, vride sig så det er helt umuligt at komme ned på alm. vis.. At ignorere og lægge en trappe på is, kan måske hjælpe.. ellers må I have fat i den der exorcist-tømrer..

  3. Marianne 11. marts 2011 hos 13:23 #

    Øv for farlige trapper. At falde OP ad trapper er heller ikke sjovt, det kan give meget ømme skinneben.

  4. Susanne 11. marts 2011 hos 16:23 #

    Gys – jeg ved ikke noget mere hæsligt end trapper, der kaster med folk. Det er kun et par uger siden, at herren her i huset slog sit ene knæ i et styrt på trappen. Jeg var ikke lige ved siden af, men kunne sagtens høre, hvad der foregik. Det tænnder gru i mig på sekundet. Jeg får varmen og hjertet banker……

  5. Madame 11. marts 2011 hos 19:05 #

    Uha, det lyder ikke spor sjovt, hvad I har været ude for. Jeg boede også engang i et hus med en trappe og må indrømme, at jeg er lykkelig for at bo i jordhøjde nu 🙂
    Rigtig god weekend til dig!

  6. Kong Mor 11. marts 2011 hos 21:30 #

    Trine @ jo jo en exorsist som tager sig af trapper. Det må findes – der findes så mange andre ting 😉

    Inge @ vi er jo netop flyttet for at lægge den på is. Den indser sikekrt at den savner os og vil være lidt mere human når vi tager hjem igen!

    Marianne @ Ja – op ad trappen er netop problemet i Eventyrhuset – men vi overlever! Foreløbigt!!

    Susanne @ ja det er rædsomt så uhyggelige trapper kan være! 😉

    Madame @ Det er det jeg mener – etplan må være vejen frem! 🙂 tak og i lige måde!!

  7. Ellen 11. marts 2011 hos 21:35 #

    Det var sandelig en af de værre trapper – den kunne også få mig til at eksilere til Frankrig – eller England…
    Vi har trapper både i DK og i S… man kan sagtens lære at leve med sådanne størrelser, især hvis man lærer at kommunikere ordentligt og på en måde, trappen kan lide.
    Og dog… når den smider rundt med teenagere på den dramatiske måde, ville jeg nok også begynde at blive bekymret.
    Tror du ikke, du skulle skrive en bog? Jeg har set film blive skabt på mindre grundlag end dette:

    • Kong Mor 11. marts 2011 hos 21:56 #

      he he – en bog om sure trapper – jeg er helt sikker på det ville blive en afsindig succes!!
      😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

