En moster i Nr. Snede og blandet landhandel

15 mar

Kender I det at man fortæller et eller andet interessant, man taler sig varm, og mens man er helt på toppen og mit i sin fantastiske historie, så bliver man brutalt og aldeles ufølsomt, afbrudt af en eller anden, som har en moster i Nr. Snede.

En som selv har prøvet, eller kender en som har prøvet, det der var tusind gange værre, morsommere – i hvert fald en helt anden historie end den man lige selv er blevet afbrudt i.

Den slags mennesker, som langt hellere vil høre sig selv tale og som benytter enhver given lejlighed til at afbryde, og komme med deres egen oplevelse.

Den slags mennesker er jeg meget træt af. Det er også den slags mennesker som kan finde på at spørge om noget – men som aldrig gider høre svaret til ende.

Den slags mennesker får jeg røde knopper af – og bliver desværre lidt tøsefornærmet og klapper omgående i som en østers og spilder ikke min tid på dem mere.

Nu, her i blogland.. Der er det sjove ved at læse andres blogs, at jeg bliver så vældigt inspireret – og får lyst til at fortælle det samme, eller i hvert fald noget som minder om.

Men ihukommende diverse mostre i Nr. Snede, er det vel lidt uhøfligt at jeg fylder andres kommentar felter med, ”osse marj” så jeg prøver virkelig at begrænse mig. Men det er godt nok svært nogle gange.

Og har man trykket på ”send” er det for sent – så har man smurt sig selv og sin moster i Nr. Snede ud over hele kommentarrækken. Så er det jo nemt nok at sidde og fortryde.

Så jeg begrænser mig gør jeg.. Men det gør også, at jeg sidder og brænder inde med en mængde ting, som jeg mægtig gerne vil dele. Eller samtaler jeg gerne ville fortsætte – fordi det er så vanvittigt spændende. Med kæpheste og alt muligt.

For slet ikke at tale om alle de spørgsmål som kommer til ens kommentarer, som man på sin vis gerne vil uddybe, men på den anden side skal moster jo ikke tage over, og stjæle fokus fra det, det oprindeligt handlede om, nemlig et indlæg jeg har svaret på.

Så er der mine egne svar på folks kommentarer, som i fald man uddyber mere, ender med at blive til et helt nyt indlæg – og det er i forvejen svært nok at finde på nye spændende ting til hver dag.

Der er også de ture rundt på jeres skønne blogge, som giver inspiration og tanker til nye indlæg

Men det ændrer ikke på det faktum, at der faktisk ofte er mange diskussioner jeg gerne ville kunne fortsætte.

Jeg kunne derfor godt forestille mig at et blogmøde kunne blive en temmelig langstrakt affære – hvis man skal have samlet op på alle de løse tråde.

Hvor mange uger strækker blogmøder sig generelt over? 😉

14 kommentarer to “En moster i Nr. Snede og blandet landhandel”

  1. Marianne 15. marts 2011 hos 07:04 #

    Det kender jeg – altså både det med mosteren i Nr. Snede og det med at man bliver så inspireret af det de andre skriver, at man nogen gange ikke ved hvad man skal gøre med al den inspiration. Skrive hjemme eller kommentere? Nogen gange bliver det til ingen af delene. Jeg har aldrig været til et blogmøde, så jeg ved ikke hvor længe de strækker sig over. God dag til dig 🙂

  2. Ellen 15. marts 2011 hos 08:07 #

    Ih, hvor jeg også kender det og er helt enig med dig og Marianne. Det er sommetider meget svært at begrænse sig i en kommentar (både at skrive dem og svare på dem), eller også bliver man inspireret til selv at uddybe i et andet indlæg.
    Jeg mener så heller ikke, at det gør noget her i blogland, for man afbryder jo netop ikke – man får lige så lang ‘taletid’, som det er nødvendigt at have, og man er nødt til at læse indslaget helt igennem for at komme med en bare nogenlunde fornuftig kommentar.
    Jeg synes, det er drønhyggeligt at få lange kommentarer, og jeg svarer glad og gerne på dem. Når folk har gjort sig den ulejlighed at forholde sig til det, jeg har haft på hjerte, er det uhøfligt ikke at forholde sig tilbage igen, så at sige.

    Blogtræf varer altid for kort tid 😉 Men de er vældig hyggelige.
    I princippet kunne man jo snildt være to forskellige personer – én i cyberspace og an anden IRL. Det er de, man træffer til et blogtræf så ikke – de er lige præcis, hvad de afspejler på bloggen. Ellers var de nok heller ikke mødt op…

    Se, nu gjorde jeg det også igen… kom med en lang kommentar.

  3. Madame 15. marts 2011 hos 08:53 #

    Blogmøder er utroligt spændende, og her i Københavns-området har der været holdt mindst 20 i de sidste par år – madbloggerne har deres, og vi, der skriver om lidt af hvert, har vores. Når du en dag kommer til landet, kunne det være hyggeligt at have dig med. Man kan nemlig blive ved med at snakke i dagevis 🙂

  4. Kirsten 15. marts 2011 hos 09:59 #

    Se så, nu ved du hvorfor jeg var nødt til at begynde min egen blog – jeg kunne ikke blive ved med at voldblogge på andres domæne…..
    Holder meget af alle slags kommentarer, og når der er noget jeg gerne vil uddybe i en kommentar så er et nyt indlæg født!

  5. Susanne 15. marts 2011 hos 10:51 #

    Ja – hvem har ikke en moster i Nr. Snede. Den giver stof til eftertanke.
    Min blog blev faktisk til, fordi jeg deltog i et blogtræf. Som den eneste ikke-blogger. Den går ikke vel?

  6. imangelafbedre 15. marts 2011 hos 13:09 #

    Jeg bliver altid glad for kommentare, også hvis de handler om en moster i Nr. Snede! 🙂

  7. Inge 15. marts 2011 hos 13:12 #

    Jeg har en moster i en lille by ved siden af Nr. Snede.. og hun… bla bla.. 😉 Nej spøg til side..

    Jeg tager tit mig selv i at stoppe og slette den lange smørre jeg var gået i gang med.. nogle gange fordi det allerede er skrevet i andre kommentarer, andre gange fordi jeg simpelthen synes det bliver for langt og for indviklet.. og så sidder jeg og ønsker mig tilbage til tiden hvor vi snakkede sammen ude i virkeligheden.. Og så alligevel ikke.. for så var der en masse inspirerende mennesker her i bloglandia jeg aldrig ville have anet eksisterede.. og det ville have været rigtig ærgeligt. Jeg bliver lige som dig, voldsomt inspireret af at læse med rundt omkring.

    Nogle gange lader jeg være med at læse alle de andres kommentarer, så opdager jeg slet ikke at jeg siger det samme som de andre, bare med en blå tone..

    Og nu er jeg så i fuld gang med en lang og usammenhængende kommentar, en af dem jeg ofte sletter igen.. det gør jeg så ikke denne gang.. 🙂

  8. Kong Mor 15. marts 2011 hos 18:09 #

    Marianne @ Jamen lige præcis – kommentere eller lade være.

    Ellen @ Helt enig – man afbryder ikke nogen – og jeg ELSKER også at få kommentarer, så man kan få en diskussion igang. Men nogle gange har jeg afbrudt mine kommentarer lidt.. hastigt fordi jeg pludselig følte at jeg fyldte for meget..
    Ja man kan få nogle overraskelser – hvem sider dog bag skærmen 😉
    Jeg er meget glad for at du skrev en lang kommentar 😉
    Og ja jeg synes også det mindste man kan gøre er at svare, hvis folk gider kommentere det man skriver!

    Madame @ Åhh ja – engang når jeg er i landet igen vil jeg gerne med til sådan noget blog noget – det er sikkert super hyggeligt!

    Susanne @ Nogle har så flere mostre end andre 😉 Nej en super sjov måde at blive blogger på! Jeg blev blogger på grund af lige dele nytårsforsæt og så havde jeg lovet én at jeg ville gå igang med at skrive, og da jeg ikke lige kunne finde på noget til at fylde en hel bog med, var en blog et godt kompromis!

    I mangel af bedre @ Ja du har så evig ret – hellere en moster-kommentar end ingen kommentar. Jeg synes det er SÅ hyg’somt når nogen gider skrive noget på min blog. Bliver lige forbløffet hver dag over at der overhovedet er nogen som gider at læse det jeg skriver!

    Inge @ Du er ikke spor usammenhængende! Men jeg kender det godt! Jeg læser heller ikke andres kommentarer – først bagefter når jeg skal tilbage for at se om nogen har svaret på min kommentar 😉 noget rodet!! Og så kan man konstatere at man ikke er spor unik og at 14 andre har sagt præcis det samme.. 😉

  9. Pia 15. marts 2011 hos 18:31 #

    Jo, jo.. jeg kender også til begge dele. Mosteren er ofte ret irriterende 🙂 Det hænder jævnligt, at jeg læser et blogindlæg, hvor jeg tænker, at det kan jeg da også skrive en historie om. Jeg har så, indtil videre, kun gjort det ved opfordring, hvor jeg har fortalt MIN historie, og så linket til den der gav ideen. Inspiration er der masser at hente af, og fristelserne er store.
    Efterhånden som jeg har fundet “nye” bloggere, finder jeg også historier der ligner hinanden til forveksling. Vi skriver jo alle om vores liv, så det kan vel ikke være så meget anderledes!
    Der er ikke mange bloggere på Lolland. Jeg har i hvert fald ikke opdaget dem, så jeg har endnu aldrig været til et blogmøde, men har et i sigte 🙂

    • Kong Mor 15. marts 2011 hos 22:17 #

      Nej – vi er i bund og grund, sikkert så ens at det er grinagtigt 😉
      Jeg plejer også at linke hvis jeg er blevet inspireret af nogen, så man kan forstå sammenhængen!

  10. bolette 28. marts 2011 hos 23:27 #

    Kære Kong Mor hvor er det en super spændende og læsværdig blog.. du her har .. især for en frankofil landsbytosse fra sydfyn ..
    tak fordi du skriver har lige fundet dig idag og har læst tilbage og hygget mig godt og grundigt ..

    Kærlig hilsen
    Bolette Gaia

    • Kong Mor 29. marts 2011 hos 06:01 #

      Hej Bolette,
      Tusind tak skal du have for de fine ord – og velkommen til forresten!
      En frankofil landsbytosse fra Sydfyn.. Lyder præcis ligesom mig 😀 sådan rigtig meget endda!
      kh
      KM

  11. bolette 29. marts 2011 hos 08:34 #

    haha .. vi læse med videre på siden linien ..

    og smide en kommentar her og der ..

    dejilgt med frankofile landsbytosserier fra sydfyn og sydfrankrig m.m

    • Kong Mor 29. marts 2011 hos 08:48 #

      Ja det har du så evig ret i! Man kan ikke få for mange landsbytosser!
      Smid du bare dine kommentarer når du har tid og lyst – du er velkommen!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

