Pink underhylere

18 mar

Nu vi snakker om at være pinlig – så har jeg engang været rigtig ond faktisk.. overfor min stakkels ældste datter.

Eller det vil sige, jeg synes jo det var en retfærdig handling. OG sjovt!

Men set i bakspejlet, kan jeg måske godt forstå hun blev en anelse knotten.

Sagen var den at jeg var – eller ER – for det har desværre ikke ændret sig, så jeg er stadig meget træt, sådan helt ind i knoglerne træt af at samle mine børns tøj op fra tilfældige steder på gulvet, når de har smidt det der. Beskidt tøj har ikke ben og ingen ører, og kan derfor ikke selv gå ud til vasketøjskurven, eller høre når jeg beder pænt om at det forføjer sig.

Altså må det beskidte tøj forlade sig på ejerens vilje og evne til at bøje sig ned og samle det op og vandre ud i vaskerummet med det.

Eller, i fald ejeren ikke lige mener at det kan være hans eller hendes problem, tilfalder denne opgave jo mig, eftersom jeg ikke gider se på det.

Og det var jeg blevet træt af. Og jeg havde skældt så meget ud at jeg havde fået arvæv på stemmebåndene.

Og så var det at der lå et par pink trusser. Et par pink snoopy trusser på gulvet i badeværelset. Og ingen uden jeg, var hjemme. Og da jeg ikke gad have dem liggende midt på mit pæne hvide flisegulv med varme i…

For resten så er det heller ikke moderne med gulvvarme i Frankrig – og det savner jeg rigtigt meget, falder det mig pludselig ind. Se nu hvor kan man komme vidt omkring bare ved at skrive om et par underbukser.

Nå, tilbage til de gulvvarmede fliser som jeg bare ikke syntes skulle pyntes med min ældste datters pink snoopy underbukser.

De fik ikke lov til at blive liggende – så jeg samlede dem op, og jeg var på vej ud i vaskerummet med dem, jeg sværger, men så blev jeg ramt af akutte lammelser i benene, og nåede ikke derud. Jeg nåede kun til spejlet i entréen.

Og så måtte de pink unævnelige jo hænge der og pynte indtil frøkenen kom hjem og kunne fjerne dem – gerne lidt genert over at de hang sådan et offentligt sted.

Frøkenen kom hjem – og så dem ikke. Jeg var jo hjemme, men jeg havde andet for, så jeg glemte dem.

Lige indtil jeg stod og snakkede med en mor som skulle afhente sit barn der var på legebesøg hos yngstedatter. Så stod jeg og fik øje på de pink snoopy som hang på spejlet bag ved den afhentende mor..

Det gjorde ældstedatter også, for hun stod lige ved siden af mig.

En helt lys væg, et par pæne lamper, et nydeligt spejl – og et par pink underbukser hængende lige lidt over øjenhøjde som en larmende plet i alt det rolige. Det eneste der skulle ske nu var at damen ville vende sig om og spørge hvorfor der hang et par trusser midt på spejlet.

Jeg har nok virket enormt ukoncentreret, og fniste også lidt ukontrolleret, så mor og barn tog hurtigt hjem, men uden at opdage noget, og da døren blev lukket bag dem, sendte ældste datter mig et dræberblik som kunne have pulveriseret Ironman.

Jeg er heldigvis ikke en mand – så jeg grinte bare og bad hende om at huske det med at beskidt tøj hører hjemme i vasketøjskurven.

Hun kan kun huske hvor ond jeg var – “og tænk hvis nu Anne-Grete havde set det. Altså MOR”  Og sjovt nok så virkede det slet ikke. Tøjet ligger stadig spredt ud over matriklen – men det skal dog siges til hendes forsvar, at hun ikke er den værste.

Men helt ærligt, det var da mega sjovt!! Og det positive var da, at hun ikke spurgte om hvorfor de var endt der!

18 kommentarer to “Pink underhylere”

  1. Susanne 18. marts 2011 hos 09:09 #

    Point til dig 🙂 – og tak for et godt grin på en herlig fredag i frihed.

  2. Inge 18. marts 2011 hos 09:11 #

    Det er da de underligste ting der bruges som “pynt” i hjem med børn.. 😀 Har du overvejet blot at feje alt tøj tilbage på ungernes værelser..??
    Jeg tror ikke der er noget som helst andet en alder og eget hjem der hjælper på tøj overalt..
    Du må have en dejlig fredag dernede i syden.:-)

    • Kong Mor 18. marts 2011 hos 14:48 #

      Nu har vi bare 2 badeværelser – og jeg rydder ikke op på deres – så det klarer de selv en gang om ugen!
      Tak og i lige måde 🙂

  3. Kirsten 18. marts 2011 hos 11:13 #

    Der skal meget til at få dem pinligt berørte i den alder når det gælder vasketøj, personlig hygiejne eller rod på værelset. Faktisk tror jeg ikke at det kan lade sig gøre. I Midterdatterens klasse sad de en dag og sammenlignede hvis fødder stank mest – og det er en international skole med diplomatbørn (fremtidens politikere og landes ledere….).
    Vi har investeret i nogen (grimme – indrømmet) vasketøjskurve til hvert barn. Kurvene står i deres tøjskab, og står, og står, og står……Indtil jeg hujer at alle har at komme ned med vasketøj NU – så står jeg der med enorme bunker. Men skal dog ikke se på det hvis jeg holder døren lukket til deres værelser. Er nogen gange nødt at holde mig for næsen når det sorteres……
    OG jeg insisterer på at de selv skal vikle krøllede sokker og underbukser ud – jeg nægter altså at stå med 5 menneskers sokker/underbukser i små kugler fra de sidste 10 dage!!

    • Kong Mor 18. marts 2011 hos 14:45 #

      Hahahaha -sure tæer.. tja.. hvorfor ikke!
      Jeg nægter bare at vaske deres tøjkugler – det må de selv sørge for!
      Men jeg advarer og så er der som regel en som kommer og vikler ud 😉

  4. Ellen 18. marts 2011 hos 12:26 #

    Det er et universelt fænomen, tror jeg og forstår godt, at du måtte gribe til yderliggående tiltag.
    Så længe tøjet forblev på værelset (og det gjorde det…), måtte hun selv om det, og når hun brokkede sig over, at hun ikke havde noget rent tøj, sagde jeg bare, at så måtte hun jo se at få hevet noget af det ud i snavsetøjskurven, for her i huset blev der kun vasket tøj, der befandt sig der. Længere var den egentlig ikke hos os 🙂
    Jeg har vist haft det nemt…

    • Kong Mor 18. marts 2011 hos 14:47 #

      Det tror jeg også du har – men vi kan jo ikke alle sammen være så heldige! 🙂

  5. line8d 18. marts 2011 hos 12:45 #

    Hej 🙂 super sej blog du har, dejlig nem at finde rundt i 😀 har selv en, tjek den ud:
    http://8klblaabjerggaardskolen.wordpress.com/2011/02/06/hva-sker-der-for-folk/

  6. Marianne 18. marts 2011 hos 13:11 #

    Hvorfor er det lige, at det er så svært at ramme den kurv? Det må være et af naturens luner eller menneskehedens store spørgsmål!

    • Kong Mor 18. marts 2011 hos 14:46 #

      Ja – universets mysterie!!

  7. Pia 18. marts 2011 hos 16:31 #

    Vores søn “tabte” sit tøj hvor han gik og stod, og han kunne ikke se (finde) det, når han blev bedt om at samle det op, selvom han lige havde skrævet over bunken 🙂 Jeg sagde tit, at selvom det evt. ville kræve en stige at komme uden om tøjbunken, ville han ikke opdagen den 🙂 tøjbunken altså 🙂

    • Kong Mor 18. marts 2011 hos 18:27 #

      Ja de har selektive sanser i den alder

  8. Marie 18. marts 2011 hos 16:39 #

    Hos min søns datter på snart 14 år er der nu sat et skilt på døren:
    Svinestald- kun adgang med med ejerens tilladelse!!!!
    Jeg banker på–kom bare ind bedstemor, du ved jo, hvordan her ser ud! Ja,ja der kan være dage med “væg til væg tæppe.” Hø, hø……
    Reglen er der, at bliver tøjet lagt til vask i kurven ved vaskemaskinen–bliver det ordnet. Ellers hedder det, gør det selv, og så skal vaskemaskinen fyldes op med den øvrige families snavstøj……..og hænges op!

    • Kong Mor 18. marts 2011 hos 18:26 #

      Så slemt har det nu aldrig nogensinde været her – kan være at min tolerence tærskel for rod er meget lav 😉

  9. Det Forkromede Overblik 18. marts 2011 hos 17:43 #

    Jeg havde et par drenge til Champions League-aften. Ældsteknægten og lillebror havde fået lov til at være med… på sidelinjen. De var med til byg-selv-burgerne, de fik cola når vi fik øl, og de havde pladser på første parket, men Ældsteknægten syntes ikke det var nok. Midt i optakten tog han da lige en guitar, og legede “gæt hvad jeg spiller”, uagtet, at han aldrig øver. Mine iøvrigt søde venner forsøgte at koncentrere sig om knægtens spil, altimens jeg skumlede over at vi egentlig skulle sidde og analysere Chelsea og FCK…

    Dagen efter proklamerede jeg, at næste gang han havde en ven på værelset, så ville jeg komme op en times tid og synge en sang jeg selv havde skrevet om en god bog jeg engang ville læse…

    “Det gør du IKKE!”

    Fremover har vi aftalt, at jeg siger hans navn og nulrer min øreflip, hvis jeg synes han er ved at overtage billedet, og ellers får han besøg af Dario Campeotto når vennerne er med!

    • Kong Mor 18. marts 2011 hos 18:04 #

      Havde nu været morsomt med Dario på værelset 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

