Nervekrig – part I

25 mar

Fantastisk spændende – og slet ikke foruroligende – kl. 19.42, at have følgende konversation pr. sms med 15årig – snart 16årige – ældste datter som sidder i toget på vej hjem fra Paris, hvor hun har tilbragt hele dagen på udflugt med klassen:

ÆldsteDatter: Vi sidder i toget nu… Når vi kommer hjem skal jeg fortælle dig noget RIGTIGT sjovt.

KongMor: Øh ja? Hvorfor ikke nu? – undrer mig såre..

ÆD: jeg ville bare vente til du vidste at vi alle er sikkert inde i toget på vej hjem 🙂

KM: nu med lettere forhøjet blodtryk: ohhhh noooo HVAD?

ÆD: :-p det ville være mere spændende hvis jeg siger det når jeg kommer hjem 🙂

KM: Prøver virkeligt at tage det roligt her..Hmm.. det er muligt.

ÆD: De italienere er fuldstændigt skøre 😀

 KM: ….. :-/

ÆD: Der skete heldigvis ikke noget 🙂

KM: Nu med seriøst forhøjet blodtryk: NU HOLDER DU

ÆD: oh lalala jeg prøver at berolige dig

KM: Aaaaarrrrgggghhh du kommer på min blog hvis du ikke fortæller det numuligvis hænger det også sammen med at jeg lidt nysgerrig..

ÆD: Jeg vil gerne på din blog 🙂 pas nu på at du ikke bliver skuffet når jeg så fortæller det… 🙂

KM: Suuuuuk for hulan pigebarnfortsætter i pænt sprog – hvis det nu skal publiceres..

 ÆD: Kys kys 🙂

KM: Hvor er der en smiley som hiver hår ud?

ÆD: hahaha! Jeg anede ikke at den eksisterede på en telefon. Findes den ikke kun på skype?

KM: meget opgivende men trods alt beroliget ved tanken om at de alle ER på toget..: sig mig har du været på how to stress a mom kursus??

ÆD: Det er nemlig lige det jeg har. Jeg er vildt træt, mine fødder er døde og jeg har besluttet at jeg aldrig vil bo i Paris.. Kan sagtens leve med Versailles.

KM: bider hovedet af al stolthed – men er godt klar over at slaget er tabt og at jeg vil få lov til at vente pænt til hun kommer hjem: Musling.. hvad er der sket?

 ….

STILHED..

……….

Prøver med grøn te og åndedrætsøvelser. Måske noget transcendental meditation..

30 kommentarer to “Nervekrig – part I”

  1. Ellen 25. marts 2011 hos 07:48 #

    Jeg venter i åndeløs spænding på den afslutning, der måske aldrig kommer 🙂
    Din datter har helt sikkert mulighed for at blive dramainstruktør – hun har Hitchcock’ske evner i den retning.

    • Kong Mor 25. marts 2011 hos 07:55 #

      Gad vide hvem hun har det fra.. First Man har ligeså meget fri fantasti som en blød kiks.. 😀

  2. Rejen 25. marts 2011 hos 07:52 #

    uha spændende for os andre, men sikkert ikke for dit nervesystem..;-D

    • Kong Mor 25. marts 2011 hos 07:56 #

      Nej ikke lige – hvis det ikke var fordi det var hende – og jeg ved at hvis hun kommer i knibe – så ved hun hvor hun skal henvende sig – når bare det ikke er om åbne kødsår!

  3. Marianne 25. marts 2011 hos 08:07 #

    To be continued – I hope.
    Her hjemme betyder den slags enten ny hårfarve eller et hul til i øret. Men skøre italienere, hm…

  4. Svenne 25. marts 2011 hos 08:14 #

    sådan, godt gået ældstedatter, de grå hår styrter frem på hovedet af din mor

    • Kong Mor 25. marts 2011 hos 08:49 #

      Det er meget unfair at du holder med hende.. Helt ærligt.. 😦

  5. Svenne 25. marts 2011 hos 08:20 #

    Venter spændt på næste afsnit, der er godt med historier i små lette doser, så ansigtsmuskulaturen kan falde på plads og latterkramperne kan falde til ro ind i mellem. 🙂

  6. Leoparddrengen 25. marts 2011 hos 08:44 #

    Jeg ved jo godt hvad det drejer sig om, men jeg har altså lovet ikke at sige noget 😉

    Men bare rolig, der er jo ikke sket noget. Noget alvorligt, altså. Ikke sådan rigtigt.

  7. Lise 25. marts 2011 hos 08:53 #

    Hva…hva….hvad skete der??? Fortael fortael

  8. jane 25. marts 2011 hos 09:14 #

    DET kalder jeg humor

    • Kong Mor 25. marts 2011 hos 14:18 #

      ja HA HA.. meget morsom 😉

  9. Kirsten 25. marts 2011 hos 09:25 #

    Hvad hvad hvad hvad??????

    • Kong Mor 25. marts 2011 hos 14:19 #

      fortsættelse følger 🙂

  10. Svenne 25. marts 2011 hos 10:16 #

    Jeg holder nødvendigvis ikke med ældstedatter, var ment som : hvor kunne du være det bekendt. Men ældstedatter ved hvor hun kan få opbakning, (rofl)

  11. Kim 25. marts 2011 hos 10:55 #

    Hehehe… øøhhh jeg mener aarrj det er da også for galt at skræmme sin søde mor på den måde!!
    Men tænk på hvad din kollega Dronningen af Danmark har været udsat for fra hendes to sønner da de var teenagere;) – Og selvom hun har lidt problemer med tics ved øjet så smiler hun stadig;)

    • Kong Mor 25. marts 2011 hos 14:22 #

      Hm ja – men hvilket smil.. Gult og slidt.. Nå – jeg overlever vel!!

  12. Inge 25. marts 2011 hos 13:02 #

    Sådan.. det er da humor og overblik, og godt kenskab til sin mor..
    Hils ældstedatteren og sig RESPEKT.. 😉

    • Kong Mor 25. marts 2011 hos 13:49 #

      Hmm.. Ja men så gør jeg det. Det var altså mig du skulle have ondt af 😉

      • Inge 25. marts 2011 hos 21:50 #

        Nååhh ja for syv søren.. det var det jo også.. 🙂

  13. musemor 25. marts 2011 hos 13:26 #

    He..he..teenage døtre…gotta love them 😉

    • Kong Mor 25. marts 2011 hos 13:48 #

      Åhhh ja.. åhh ja.. And so we do!! 🙂

  14. Susanne 25. marts 2011 hos 17:00 #

    De unger 🙂 Jeg håber, at du har fundet den rigtige hjerterytme, og at forklaringen er faldet.

  15. Pia 26. marts 2011 hos 08:28 #

    Æv…så slutter beretningen uden opklaring 🙂 Jeg må væbne mig med tålmodighed. Er det for at vi andre skal føle samme nervepirring som du? 🙂

  16. Ældste datter 30. marts 2011 hos 20:35 #

    Hahahah! Love it!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

