Wet wet wet

27 mar

Det var et popband tilbage fra 80’erne – men også opskriften på en practical joke, ældstedatter engang afprøvede på sin far.

Nu er det sådan, at jeg har en idé om at dansk og fransk humor ikke har det store tilfælles – og flere episoder har også bekræftet denne teori – og i hvert fald, reddede min reaktion dengang, ældstedatter fra en gigantisk skideballe, som First Man oprindeligt havde tiltænkt hende.

En sommerdag, for længe siden, midt i en franske hedebølge, havde de 2 ældste royale – netop på grund af denne ulidelige middagshede – været indenfor og se en film, mens de små sov til middag.

Far til fire. I hvilken der er en scene hvor Lille Per kyler et glas vand i hovedet på en eller anden.

Om ældstedatter har tænkt, at hun på denne vis, ville indvi sin far i finesserne omkring far til 4, eller omkring den danske humor, ved jeg ikke.

Men jeg ved, at efter aftensmaden – som blev indtaget udenfor på terrassen – rejste hun sig pludselig op, gik hen imod sin far med et glas vand i hånden og svuuusch sagde det.. Så var han sjaskvåd fra top til tå.

Da hans øjne begyndte at få omtrent samme udtryk som en olm tyr – kom jeg desværre til at grine. Højt. Det så simpelthen SÅ sjovt ud. Og selvom han gryntede lidt, kunne han jo også godt se det sjove i det – også selvom han er fransk – da jeg nu hjalp ham lidt på vej.

Komikken manglede derimod lidt, da hun næste morgen ville gentage succesen og hældte mere vand i hovedet på ham – mens han stadig var i sin seng.

Da slap hun ikke for at få læst og påskrevet – mens han holdt et længere foredrag om at rigtigt mange ting kun er sjovt EN gang.

Så vidt jeg ved, har hun aldrig siden hældt vand i hovedet på ham. Kunne være at det snart var på tide 😀 så vi lige kunne tjekke om der stadig er forskel på dansk og fransk humor.

18 kommentarer to “Wet wet wet”

  1. Inge 27. marts 2011 hos 09:15 #

    Hehe.. pas nu på at hun ikke tester om den danske humor holder vand.. 🙂

    • Kong Mor 27. marts 2011 hos 11:23 #

      åhh ja det kunne være.. Nu må I ikke give hende gode idéer! 😀

  2. Det Forkromede Overblik 27. marts 2011 hos 10:07 #

    Synes hellere du skulle tippe den stakkels Man om ikke det er på tide at se om datterens humor går begge veje!

    • Kong Mor 27. marts 2011 hos 11:25 #

      han tjekker jævnligt – bare rolig 🙂
      Selvom det godtnok mest er mig det går ud over 😉

      • Det Forkromede Overblik 27. marts 2011 hos 11:56 #

        Jeg mente mere en form for revival, hvor han lige klasker en kopfuld vand i hendes retning, bare lige for at se om han så kan se det sjove i det?

        • Kong Mor 27. marts 2011 hos 21:15 #

          Tror faktisk at det ville starte en over-all vandkrig!! Alle mod alle!

  3. Nadia 27. marts 2011 hos 11:40 #

    Jeg er godt nok heller ikke til den slags humor… Jokes er trods alt sjovest, når de ikke går ud over nogen, og alle kan grine med. Når det er sagt, så ville jeg helt sikkert også grine (hvis det ikke var mig, det gik ud over)

    • Kong Mor 27. marts 2011 hos 21:14 #

      Så afgjort – og vi plejer såmænd også at grine sammen og af hinanden!

  4. Marianne 27. marts 2011 hos 11:41 #

    Thi hi, stakkels First Man 🙂

    • Kong Mor 27. marts 2011 hos 21:14 #

      Tja – han blev våd!

  5. imangelafbedre 27. marts 2011 hos 12:12 #

    Hende ældstedatteren lyder altså som en sej tøs 🙂

    • Kong Mor 27. marts 2011 hos 21:15 #

      Tak – og ja det er hun også!!

  6. Ellen 27. marts 2011 hos 13:35 #

    Nu har jeg godt nok overhovedet heller ingen humor, og jeg er helt sikker på, at jeg også ville have fremført et eller andet med, at en succes ikke nødendigvis bliver bedre af at blive gentaget; at toeren aldrig er så god som etteren og videre i den dur 😀

    • Ellen 27. marts 2011 hos 18:11 #

      …men jeg ville til enhver tid have forsvaret hende med en løvindes styrke, hvis det var gået ud over en anden end mig….

      • Kong Mor 27. marts 2011 hos 21:17 #

        Det var jo så det jeg gjorde 🙂 nu var det heller ikke mig der blev våd 😀

    • Kong Mor 27. marts 2011 hos 21:16 #

      Men det var jo heller ikke sjovt anden gang – men første gang – når det nu skulle være – var det altså sjovt 🙂

  7. Madame 27. marts 2011 hos 15:45 #

    Hihi, stakels barn – det er jo heller ikke nemt, når mor griner højt af det første gang 🙂

    • Kong Mor 27. marts 2011 hos 21:16 #

      Nej – rigtigt ufint at jeg grinte 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

