Renlighed..

28 mar

Renlighed er en god ting.

Med indtil flere sportsfanatikere i den royale familie, er dette en helt åbenlys nødvendighed. Og det er da heller ikke noget problem når de kommer hjem fra fodboldkampe, boksetræning eller løbeture. Det vil sige – dagligt bad til alle!

Men.. nogen gange – i ferier eller weekender for eksempel – hvor jeg ikke lige våger som en høg, over deres almene hygiejniske tilstand – kan det  altså godt smutte. Ingen – mig altså – har helt styr på præcis hvornår hvem, sidst var at finde på badeværelset, aktiv med vand og sæbe.

Ja, nu er det jo ikke sådan at I skal tilkalde kommunen når vi kommer hjem – der går altså sjældent mere end 2 dage før en umiskendelig duft af sure tæer bringer mig tilbage til virkeligheden og sender indehaveren i bad.

Men i lørdags kom yngstepigen mig i forkøbet. Hun snusede kraftigt ind i nærheden af sin lillebror.. og spurgte forsigtigt om han ikke snart skulle i bad eller have en ren pyjamas på – for han lugtede ikke ret godt.

Jeg snusede til hans pyjamas – og hans nakke – ingen suspekte lugte der, hvilket jeg meddelte den omkringstående forsamling, der afventede min dom.

Så siger yngstedreng med et venligt oplysende smil: ”Jamen, så er det måske min numse..”

Han kom i bad på stedet.

12 kommentarer to “Renlighed..”

  1. Rejen 28. marts 2011 hos 06:59 #

    hehe det kan man da kalde “sur r..”…God mandag i det franske..;-D

    • Kong Mor 28. marts 2011 hos 11:18 #

      Så afgjort!! Tak og i lige måde oppe nordpå!

  2. Ellen 28. marts 2011 hos 07:37 #

    Jamen hvor er det dog pragtfuldt med ærlighed omkring sagen 😀
    Nyd bramfriheden… den bemærkning vil han garanteret ikke fyre af igen, når han bliver teenager…

    • Kong Mor 28. marts 2011 hos 11:19 #

      Ja – tænk, det var også min første tanke! Og måden han sagde det på med smil og – meget venlig!
      Men.. altså – han blir aldrig nogensinde teenager for han vil altid være min lille dreng 😀

  3. Kirsten 28. marts 2011 hos 07:57 #

    Ja der kan godt komme lidt karlekammer hørm over de kære små, og selv om de er kommet i bad hver eneste dag siden de blev født – så er det en af de ting man ind i mellem er nødt tilat huske dem på. Samt tænderne. Jeg bliver vanvittig, en hund kan lære at gøre noget helt automatisk, hvorfor kan de så ikke?

    • Kong Mor 28. marts 2011 hos 11:20 #

      Tænderne skal jeg ikke huske dem på – men ja, at gå i bad, og lukke døren og slukke lyset og og og og… 🙂 Blondinen ER mere lærenem!

  4. Madame 28. marts 2011 hos 08:05 #

    Det er godt, at der er mere end én næse i familien 😉

    • Kong Mor 28. marts 2011 hos 11:21 #

      Det er nemlig rigtigt godt!

  5. Inge 28. marts 2011 hos 08:40 #

    Hahaha.. der er altid flere muligheder.. 🙂

    • Kong Mor 28. marts 2011 hos 11:22 #

      Hmm… ja det er der jo.. tæer og nakke plejer at være der hvor de lugter lidt stramt.. jeg tjekker ikke så tit midt på mere.. 😀

  6. Pia 28. marts 2011 hos 16:03 #

    Ak, ja på et tidspunkt i livet, viger ungerne som regel uden om badet, og senere, kan de oftest slet ikke bade nok.

    • Kong Mor 28. marts 2011 hos 18:00 #

      Nej det er rigtigt!! Men det er nu ikke så tit det sker – det er mere hvis det er ferie og vi er optagede af alt muligt andet

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

