Paparazzi

29 mar

I stil med min personoplysningsparanoia, så ved jeg heller ikke lige, hvordan jeg skal gribe det an, med at hælde billeder ud over hele min blog.

Det er faktisk besynderligt – og de som kender mig kan vist nikke genkendende til det – jeg er som regel at finde bag et kamera. Jeg tager billeder af alting, hele tiden. Har altid et kamera med i tasken – for hvis nu.. Jeg når derfor sjældent selv at komme med på billederne, men jeg har 3 milliarder billeder af rigtigt mange andre ting – jeg har endda et billede af bulen i døren efter den brækkede finger – og jeg er vist noget af en belastning for mine omgivelser, når jeg går i gang.

Men den dag de så modtager en lille bog med billeder, eller en kalender, en kop eller noget andet gøgl, så bliver jeg dog som regel hurtigt tilgivet for mine paparazzistiske tendenser. (Prøv IKKE på at udtale det..)

Nu har nogen spurgt, om der ikke var nogle flere billeder, og det er der naturligvis.

Men det indebærer at jeg skal tænke over om jeg vil have min blog plastret til med billeder af det royale firkløver.

Og noget blondine.

Jeg kunne også bare smide nogle billeder på, og lade som om det slet ikke var os – men nogle som lige kom der forbi.

Det tror jeg bliver løsningen! Det er der ikke nogen som opdager alligevel – billederne er jo så små.

IMG_3663

Vi starter med dette vellignende billede af yngstedrengen og jeg – på vej til skole – sidste mandag.

Sommer i Frankrig 013

Dette er nogen børn på vej hjem til Æblebakken efter en gårtur i byen lige da vi var kommet.

IMG_2981

Og dette er den udsøgte udsigt fra mit ene køkkenvindue – og godt med zoom. Der er noget pænt lys på kuplen, om aftenen.

Men der skal også være plads til hverdagens drama!!

Sommer 2010 202

Her ses ældstedatter, yngstepigen og blondinen i baggrunden, på sydsiden af Æblebakken. Den opmærksomme læser vil straks bide mærke i de to lyse spor midt i græsset. Det gjorde ældstedatter også – bed i det. Græsset altså.

I starten tid vidste vi ikke helt hvor langt Æblebakken fortsatte, og om det var sådan at man kunne lade blondinen løbe frit, så en aften ville ældstedatter gå en tur og tog derfor blondinen i snor.

Omtrent der hvor jeg står og tager billedet, er der et lille buskads. Da de var nået hertil, stod ældstedatter stille for at sikre sig at naboens hund ikke også var løs, og hun så i første omgang ikke starten, af det som videre skete.

En kat sad på lur i buskadset, og den havde nok ikke den største lyst til at blive lige der, med blondinen i så ubehagelig nærhed. Altså satte katten afsted i et mægtigt spring – forbi blondinen – faktisk nærmest hen over hovedet på hende, og ud over marken.

Ældstedatter fik et chok over det pludselige spetakel, og det resulterede naturligvis også i at blondinen satte efter katten med et fænomenalt spring.. og med nogen hængende efter sig – som stadig holdt fast på snoren, jo da – vel gjorde hun så!

Og hun blev faktisk trukket et temmeligt langt stykke, før hun fik åndsnærværelse nok til at give slip – hun landede derefter i en nydelig buket brændenælder..

Det visne græs er sporene af den lille liggende promenade hun tog sig. Hun kom hjem – uden blondine – noget bleg og med græspletter på knæene, røde pletter på hænderne og græstotter i håret, og en anelse vrissen på sin ellers elskede hund – der kom halsende hjem kort tid efter – vældig glad og tilfreds med sin indsats som kattejager.

Et par dage efter ville jeg med en tur ud over marken, og ældstedatter siger så: “se – det var der jeg faldt” og peger på det visne spor. Græsset er simpelthen blevet flået op – og visnet. Stakkels græs. Og jeg skyndte mig at tage et billede.

Flere billeder en anden dag!

13 kommentarer to “Paparazzi”

  1. Kirsten 29. marts 2011 hos 07:32 #

    Ja der ser jo pragtfuldt ud og når man sidder her i sne og is får man mest lyst til at tude over skønheden. Det er vist bare et sikkert tegn på at jeg har Polarkuller.
    Det må være en betydelig ære for barnet at have et vartegn i naturen – sådan lidt hen i retning af at efterlade sig helleristninger eller ægyptiske hieroglyffer: Been Here!!

    • Kong Mor 29. marts 2011 hos 08:02 #

      Hahaha ja sådan kan man jo godt se på det – tror nu nok hun helst havde været foruden!
      Du HAR polarkuller – det er forfærdeligt med al det sne.. Føler virkelig med dig!!

  2. bolette 29. marts 2011 hos 08:44 #

    her er det da nogenlunde forår .. med en 6 -7 grader .. vil til havet idag .. og gå og gå .. og gå tak for billederne dejilgt og smukt ..men også dine ord danner billeder jo ..Man behøver ikke at være paparazistisk eller noget værk .
    for at have en billedannende blog .. tænker jeg !

  3. bolette 29. marts 2011 hos 08:51 #

    http://www.bolette.wordpress.com

    quindeliv en sandfærdig beretning ..

  4. Marie 29. marts 2011 hos 09:30 #

    Tænk at ældstedatteren din har sat sig spor i jeres smukke nature…..
    Måske hun en dag vender tilbage og viser det frem til næste generation!
    Ja, hvem ved?

    • Kong Mor 29. marts 2011 hos 10:00 #

      Så tror jeg nu nok at græsset er vokset ud igen 😉
      Men jeg har jo altid min billeddokumentation!!

  5. Ellen 29. marts 2011 hos 09:50 #

    Al begyndelse er svær… små skridt af gangen – men altså helst ikke af den slags, din datter foretog på Æblebakken 😉
    Jeg kan nu godt lide en blog med billeder – også selv om den er så velskrevet som din er, så jeg synes det er fint, at du er ved at blive modigere…
    Men der er da så meget andet at vise billeder af end lige din familie: Omgivelserne, naturen, de herlige småbyer, der findes hvor du bor. Jeg ville stornyde at se lidt mere af Normandiet.

    Jeg vil i den forbindelse nævne, at mine børnebørn bliver fremvist med forældrenes velsignelse (selvfølgelig), men tilladelsen blev givet, fordi de bor i UK og dette er en dansksproget blog og risikoen for genkendelse hvor de bor, er dermed minimal. Havde de boet i DK eller havde jeg skrevet på engelsk, skulle de have været anonymiserede, så jeg forstår fint dine skrupler. Hvad siger dine børn hele denne problematik? Har I talt om det?

    • Kong Mor 29. marts 2011 hos 10:16 #

      Billeder kan være rigtigt gode, men de kan også fylde for meget – og hvis de er for store tager det en evighed at komme rundt på bloggen, og det synes jeg selv er irriterende. Jeg skal nok putte nogle flere på – det mest tåbelige er faktisk at jeg stort set dagligt tager billeder – til bloggen.. og så kommer de aldrig på alligevel 🙂

      Det jeg gerne ville lægge på – en dogme film for eks – kan jeg ikke finde ud af..

      Jo vel har vi talt om det med anonymitet. De brokker sig (lidt på skrømt) når jeg sender historier ud som de pink underhylere osv. Men ellers synes de faktisk det er sjovt – at høre om sig selv.
      Jeg har også haft med i overvejelserne at vi ikke er i Danmark, at bloggen er på dansk hvilket begrænser de læsende en hel del. Men vi regner jo med at komme tilbage til Danmark igen, engang og hvad så?
      Og på den anden side, ville jeg jo gerne en dag have chancen for at møde mine blogkolleger face to face. Og det kan jo ikke lade sig gøre med mindre man aftaler en anelse mere nøjagtigt tid og sted..
      Jeg har lidt tendens til at være naiv og tillidsfuld – og selvom jeg har 10-12 stykker som lægger kommentarer, så er der langt op til det antal som faktisk læser på min blog – og derimellem kunne jo godt sidde nogle forstyrrede mennesker – siger First Man – men han er født sådan 🙂
      Så jeg synes faktisk det er uforholdsmæssigt svært at tage stilling til om man skal være mere åben eller ej.

  6. Ellen 29. marts 2011 hos 11:31 #

    Tak for svar 🙂
    Ang. dogmefilm: jeg har lagt et par små videoklip ud – jeg oprettede en konto på YouTube, uploadede ‘filmen’ dertil og linkede så til det fra bloggen. Det fungerede fint. Klippet på YouTube kan du gøre næsten helt anynymt ved ikke at give det keywords og lade være med at navngive klippet med noget, der vil være logisk at søge på. Der var vist også noget med offentlig tilgængelighed, som man skulle tage stilling til, men det kan jeg ikke huske i detaljer lige nu…

  7. Inge 29. marts 2011 hos 12:27 #

    Dejligt at se billeder på din blog.. Selv om jeg holder meget at din skarpe pen, er jeg også vild med billeder.. Nåhh ok.. det havde du opdaget.. 😉
    Det er en svær balance om anonymitet eller ej.. jeg opgav fra starten, og besluttede bare at være mig selv, at have en blog med mange billeder og kun lidt tekst. Du og andre vælger det modsatte, mere tekst og ingen eller få billeder. Og sommetider ender vi samme sted, mere tekst og tilhørende billeder.
    Heldigvis er blogland stor, høj og bred.. med plads til alle varianter. 🙂

  8. Pia 29. marts 2011 hos 17:30 #

    Jeg kan godt lide tekst med billeder, men det fremgår jo også af min blog 🙂
    Billeder og navne der figurerer hos mig, har de involverede givet tilladelse til, men også den “historie” der evt. fortælles, om familien. Dog har de ikke læst censur.
    Nogen opgiver at læse lange tekster, andre vil helst se billeder. Jeg vil gerne læse lange tekster og se billeder 🙂

    • Kong Mor 29. marts 2011 hos 17:50 #

      Godt så!! Så ved jeg det 😉
      De lange tekster har du her – og nu får du også billeder med – jamen er det ikke smukt 😉

  9. Ældste datter 1. april 2011 hos 20:18 #

    Det gjorde du bare ikke??!
    (Det er da sådan noget andre normale folk, ikke skal have at vide!!)

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

