Morgenmad

31 mar

Med mit forhold til blod og nåle og den slags, er det direkte rædselsfuldt at skulle have taget blodprøver – når man så oven i købet skal være fastende, grænser det til noget nær tortur. Ikke at jeg normalt spiser morgenmad sammen med de andre – jeg venter gerne til alle er kommet i skole – men som så meget andet – når det ikke kan lade sig gøre – så bliver det pludseligt til det eneste i verden man overhovedet har lyst til – og det skal være nu.

Sådan var min skæbne i går morges, og mit humør var, om ikke langt under nulpunktet, så i hvert fald tilstrækkeligt langt nede til, at jeg var til fare for mine omgivelser, da jeg endelig blev sluppet fri af de blodtørstige damer, som med deres ækle udstyr, forveksler mig med en nålepude. Bare for sjov..

Så i et usandsynligt dårligt humør, med højt knurrende mave, kom jeg utilpas – og meget sulten – hjem igen til dette forjættende syn:

morgenmad

Morgenmad – som bare var klar. Og te i min nye kop. Eller nye og nye, den jeg fik til jul. Men bare ved synet af bakken, gav jeg mig til at smile igen.

Okay, der er så en hel del mad, jeg ved det godt.. Men det er altså kun fordi det er Prinsesse Lyserød – yngstepigen – som har lavet bakken.

Og med hendes voldsomt svingende blodsukker, ser hun altid mad i meget stor målestok. Altså, er der rigelige mængder.

Jeg delte med hende – det var måske også planen fra starten, men det er så okay – det var skønt at komme hjem til!

22 kommentarer to “Morgenmad”

  1. Ellen 31. marts 2011 hos 06:47 #

    Århhh altså, jeg får helt tårer i øjnene.
    Når man ‘bliver udsat’ for sådanne vidunderligheder fra sine børns side, får man det så godt indeni, at det gør ondt. På den allerbedste måde.

    • Kong Mor 31. marts 2011 hos 10:53 #

      Lige helt og aldeles JA sådan føles det!
      Jeg blev også en anelse fugtig 😉

  2. Susanne 31. marts 2011 hos 07:11 #

    Ikke et øje tørt. Den bakke er lavet med kærlighed, det er der vidst ikke nogen tvivl om. Jeg håber, at du må få en rigtig god dag, trods den stikkende start.

    • Kong Mor 31. marts 2011 hos 10:52 #

      Det fik jeg!
      Og ja – kærlighed til mig – og mad 😀

  3. Nadia 31. marts 2011 hos 07:23 #

    Årh der er ikke noget bedre end at få serveret morgenmad. Synes jeg. Gerne i store mængder og med masser af frisk frugt.
    Tror faktisk jeg vil gå ud og starte dagen på samme måde, så virker første dag i læseferien vel heller ikke så slem…

    • Kong Mor 31. marts 2011 hos 10:51 #

      Lige præcis!
      Håber din morgenmad idag blev bedre end da du tegnede om den 😉

      • Nadia 31. marts 2011 hos 11:00 #

        Kold, brændt havregrød ville være bedre end den morgenmad… Det gør jeg ikke igen.
        Jeg fik god brunch i stedet. Jeg måtte selv lave den, men man kan jo ikke få alt her i verden 😉

        • Kong Mor 31. marts 2011 hos 11:05 #

          Hahahaha – okay så – det var nu heller ikke noget jeg ville kaste mig over..
          Det er okay at lave brunch til sig selv – så får man det som man vil ha det – mit problem er bare at jeg når at få ædt halvdelen inden jeg sætter mig 😀

  4. imangelafbedre 31. marts 2011 hos 07:30 #

    Ihhhh, det ser bare lækkert ud! 🙂 mmmm….

  5. Inge 31. marts 2011 hos 07:39 #

    En rigtig kærlighedsbakke, den får et moderhjerte til at svulme og dirre af glæde og stolthed.. 🙂

    • Kong Mor 31. marts 2011 hos 10:50 #

      Det er nemlig lige det, det gør! 🙂

  6. Rejen 31. marts 2011 hos 07:41 #

    Nåeh hvor sødt af hende, det kan i hvert fald gøre en moder, som har været brugt som nålepude, rigtigt glad…;-D

    • Kong Mor 31. marts 2011 hos 10:49 #

      Ja – jeg blev også rigtig glad!

  7. Svenne 31. marts 2011 hos 11:29 #

    Hvor sødt og betænksomt, der glider næsten en anelse væde ud af den ene øjenkrog, hvor betænksomt.

  8. Diktesoph 31. marts 2011 hos 15:08 #

    Hvor er det fantastisk! Hun er da en rigtig engel. Og at dele var garanteret bare hyggeligt 🙂

    • Kong Mor 31. marts 2011 hos 15:12 #

      Det var det nemlig!! 🙂

  9. Marie 31. marts 2011 hos 17:37 #

    Prinsesse Lyserød er da bare en herlig og kærlig datter—-
    og morgenmad i godt selskab ER NU BEDST!

    Det fik dig sikkert hurtigt til at glemme “de fæle nåle”!

    • Kong Mor 31. marts 2011 hos 20:50 #

      Ja nemlig! Og du har ret – jeg glemte alle mine genvordigheder mens vi hyggede!

  10. Pia 31. marts 2011 hos 18:25 #

    Nå så vil du ikke med mig når jeg skal stikkes 😉 De borer gerne lidt det ene sted så det andet sted, så er der en ny “mand” der forsøger uden bedre held, og… nej, jeg skal nok stoppe nu 😉
    Børn er bare helt uimodståelige, når de viser deres kærlige omsorg 🙂

    • Kong Mor 31. marts 2011 hos 20:49 #

      AAAAArgh nej tak!!! brrr… 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

