Alternativ aprilsnar

1 apr

Min dejlige – og verdens bedste – lillebror og hans skønne kæreste skal flytte.. Overtagelse af lejlighed – 1.april.

Og, ikke for noget, men det er altså rigtig synd for dem, for 1. april er en virkelig dum dag.

Naiv, som jeg er – har jeg aldrig gået så meget op i aprilsnar – med det resultat at jeg altid er blevet narret så vandet driver, flere gange den dag. Og det har igen medført, at jeg efterhånden er blevet så ufattelig mistroisk omkring d.1. april, så folk kan absolut intet sige til mig den dag – jeg tror ikke på noget af det.

Hvilket har frembragt nogle meget sære situationer i vores hjem.

Ældstesøn: ”Jeg skal til fodbold nu, kan du køre mig?” NEJ råber jeg, fordi jeg er overbevist om, at det er en fælde.

First Man rækker mig mælken så jeg kan få min ”mælk med te” som han siger. Ellers tak – jeg tager selv en frisk i køleskabet – for hvad nu hvis det er en fælde.

Rasende upraktisk – men altså når man er blevet snydt SÅ mange gange som jeg er.. så tager man simpelthen skade. Bare så I ved det.

De andre medlemmer af husstanden, har måske ikke engang opdaget at det er første april, hvor jeg derimod, har gået rundt og murret over denne dato i ugevis og indtil flere gange overvejet at rejse bort på selve dagen.

Fra det øjeblik nogen siger: ”godmorgen” d. 1. april – stirrer jeg yderst mistroisk på dem.

Glæder mig derfor inderligt til d. 2. april – slaget på Reden, H. C. Andersens fødselsdag og sådan noget rart noget, og jeg kan faktisk slet ikke forstå, at man ikke bare sløjfer d. 1. april helt – man kunne jo bare sætte en ekstra dag ind et andet sted.

En 32. december for eks. så man kunne komme sig over nytårsaften i ro og mag, og dertil være en anelse mere frisk til d. 1. januar når man nu skal til at tage hul på et splinternyt år. Det synes jeg faktisk var værd at overveje.

I hvert fald – rigtig god 1. april derude.. Jeg vil holde mig inden døre, for nedrullede gardiner og jeg lukker ikke op for nogen. Vi ses d. 2. april..

Photos famille 005

Og hvis vi nu lige skal være lidt internationale så hedder aprilsnar på fransk: ”Poisson d’Avril” (april fisk) .. and it stinks!

31 kommentarer to “Alternativ aprilsnar”

  1. Det Forkromede Overblik 1. april 2011 hos 05:32 #

    Jeg bilder eleverne i 5.klasse ind, at deres lokale skal renoveres næste skoleår. Det betyder at de i stedet for at være de store på mellemtrinnet næste år, skal have et ledigt lokale i indskolingen, overfor børnehaveklassen.

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 06:49 #

      he he!! Stakkels unger 😀 Mon de hopper på den? Det gør de jo nok.. De stakler

  2. Ellen 1. april 2011 hos 06:35 #

    Jeg kender det kun alt for godt – er lige så godtroende – eller var i hvert fald engang…
    Ideen med 32. december er jeg helt og aldeles med på. Kan du ikke gå lidt videre med sagen? Du har jo bevist din gennemslagskraft over for tunge systemer 😉
    (Gad i øvrigt godt se Overblikkets elevers ansigter,når de får den besked…)

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 06:51 #

      Jeg er sikker på at Christiansborg vil være lydhøre.. 😉
      Jeg ville også gerne være en flue på væggen – stakkels unger

  3. Leoparddrengen 1. april 2011 hos 06:57 #

    Jamen, god 1. april i tryg sikkerhed så.

    Jeg kan i øvrigt godt lide din nye font. Men farven virker ikke særlig godt på links – de er svære at se.

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 07:06 #

      H A H A.. Nice try..
      Selvom – første tanke var.. nye font? Har jeg skiftet billede.. og så faldt 10kronen.. Jammer.. Jeg er så nem, det er en skændsel for menneskeheden

  4. Diktesoph 1. april 2011 hos 07:16 #

    Åh jeg bliver også altid lokket i utallige fælder og er simpelthen blevet så mistænksom og på vagt. Jeg bestilte en frisørtid for læææænge siden og tænkte ved mig selv “Hvis de ringer og skriger aprilsnar fra morgenstunden, så er det fandme tarveligt!!”. (Altså hvorfor skulle de gøre det?).
    Jeg håber du forskånes for det værste!
    God fredag 🙂

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 07:48 #

      Jamen lige præcis!! Og det der med min lillebror og deres nye lejlighed – så dukker man op med flyttelæs – apriiiiiilsnar – i må gå igen.
      God fredag – og god frisørtur (blir nysgerrig – hos hvem?)

      • Diktesoph 3. april 2011 hos 08:34 #

        Hos Diana i Klipoteket på Lundevej 🙂

  5. Lise 1. april 2011 hos 07:19 #

    Muhaaaa – jeg blev lige narret paa vej til skolen med drengene – som halvvejs til skolen sagde de havde glemt lektierne hjemme.

    Her i Ticino er det ogsaa ¨pesce d’aprile¨- hvor man mest klistrer papirsfisk paa ryggen af hinanden.

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 07:49 #

      Åhh HA da. Jeg blev narret fra morgenstunden.. Ældstedreng siger- mmm har det skidt. Nå sir mig så.. vældigt medfølende.. apriiilsnar.. Møgunge..

      • Svenne 1. april 2011 hos 09:16 #

        🙂

  6. Rejen 1. april 2011 hos 07:36 #

    hihi, jeg glemmer altid det er den 1. april og hopper i med begge ben…og så bliver jeg lidt småfornærmet når jeg er blevet narret, men det er nok mest på mig selv over at jeg lader mig narre…God idé med 32. december den tror jeg godt du kan få hele danmark med på…;-D god 1. april indendøre…

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 07:57 #

      Kunne være at jeg skulle gå ind i politik – jeg ser et program forme sig.. 2 minutters tvungen stilhed til børnefamilier, afskaffelse af 1.april og indførelse af 32.december – og 27 timer i døgnet.. Og medvind og tørvejr på alle cykelstier. 😀

  7. Anne 1. april 2011 hos 07:37 #

    Åh, jeg er ligesådan … har gået og småfrygtet 1. april på forhånd. Så jeg går også med sænket blink 😉 og en form for nedrullede gardiner 😀

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 07:57 #

      Det er det jeg siger – det er en frygtelig dag..

  8. imangelafbedre 1. april 2011 hos 07:49 #

    Jeg havde også fuldstændig glemt, at det var 1. april… Jeg må hellere være lidt på vagt. Vi “ses” i morgen!

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 12:05 #

      Ja man har helle i et par år indtil ens børn blir så store de kan se det sjove i det.. Vi “ses” nemlig bare i morgen!! 🙂

  9. Inge 1. april 2011 hos 07:56 #

    I P4 i morges fortalte de at Københavns kommune vender vandet fra i dag og resten af weekenden, koldt vand i den varme hane og omvendt.. Der er for meget kalk i rørene, og det kan de skylle ud på den måde.. 🙂 Hvis det virker vil kommunen lave samme øvelse næste år ved samme tid..
    Er du ikke glad for at ikke at bo i Københavns kommune.. 😉

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 12:03 #

      JO meget!!! Rigtigt meget. 😀

  10. Kirsten 1. april 2011 hos 08:52 #

    Jeg sidder også bare her og venter på at det kommer…..for at kunne hoppe i med begge ben!

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 11:50 #

      Ikke en rar fornemmelse vel?

  11. Svenne 1. april 2011 hos 09:18 #

    Jeg er selv helt med på practical jokes, har hjulpet nogle kolleger til at sætte en plastic ugle op foran en anden kollegas vindue. Jeg venter spændt på reaktionen.

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 11:49 #

      Hvorfor er det lige at det kunne jeg sagtens forestille mig???
      fniiis

  12. Marie 1. april 2011 hos 10:28 #

    Ja, 1.april er en særlig dag.
    Avisen her i området har gentagne gange haft en “fed” historie
    på forsiden, den afmeldes gerne den 2. april.
    Sjovt du fortæller om, hvad aprilsnar hedder på fransk.

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 11:49 #

      Jeg tror jeg har fundet BT.s aprilsnar.. noget med nogen der går ind i politik – eller lad mig sige det sådan jeg HÅBER virkeligt det er en joke

  13. Mille 1. april 2011 hos 11:14 #

    Øj, hvorfor har jeg ikke set din blog før nu? Det skønne ved 1. april i Frankrig er da netop aprilsfiskene – altså dem i chokolade. Det må da immervæk gøre dagen lidt mere spiselig.

    • Kong Mor 1. april 2011 hos 11:48 #

      Tja se det ved jeg jo ikke.. Men nu er du her – velkommen 🙂
      Og jo – chokolade er ALTID en formildende omstændighed.. Og nu vil jeg på besøg hos dig

  14. Madame 1. april 2011 hos 16:23 #

    Vi er vist mange, der er hoppet på en limpind den 1. april 🙂 Jeg kan huske, at lokalavisen for nogle år siden skrev, at der skulle bygges en bro tværs over Furesøen. Den oplysning var der mange, der blev vældig forarget over … 😉

  15. Bente 1. april 2011 hos 22:16 #

    He he … d. 32. december, den er jeg med på! 😀
    I øvrigt er der ikke nogen, der har fuppet mig i år. Men til gengæld var jeg vild med TV-avisens aprilsnar: Birthe Rønn Hornbech som ny dommer i X-factor :lol:.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

