Hvad sker der ude på Facebook

4 apr

TILFØJELSE: Dette indlæg er lettere omskrevet da nogle mennesker ligefrem googler “unge drenge med muskuløse maver” KLAMT. Derfor har jeg ændret ordlyden en anelse!!

Det er muligvis min højt fremskredne alder der gør det – men hvad sker der for de unge – for nu ikke at tage det fornærmende ord ”børn” i min mund – derude på Facebook?

Hvorfor.. HVORFOR poserer 95% af drengene med bar mave – bare rolig, jeg er skam ikke forskånet, da ældstesøn gør ligeså – ude på et ganske almindeligt kedeligt badeværelse, ofte med familiens håndklæder eller drengens egne sure underbukser liggende i baggrunden, så har de kasket på – og vidt åbne øjne – subsidiært giga solbriller, der får dem til at ligne spyfluer?

Nu er det ikke altså alle som har en mave der er værd at kigge på – men det ser ikke ud til at genere dem synderligt.

mig!! 002

Denne mave er venligst udlånt af ældstesøn, som lige øjnede en chance for at blive beundret af et andet publikum! 

Og hvorfor har samtlige tøZer – får lige akut røde knopper af alle de malplazerede overforbrug af Z’er – men altså alle disse tøZer har fået den samme specielle mundsygdom, som gør at deres læber sidder fast i mærkværdige positioner. Udkrængede og krampagtige.

Som om de ikke kan rette deres ansigt helt ud men for evigt er nødt til at lave trutmund med wannabe-Angelina Jolie læber.

Pigerne har i øvrigt også den der øjensygdom, ligesom drengene, som får dem til at ligne Far i Far til fire – med øjenbrynene midt i panden, helt oppe under håret.

Så kommer vi til fingrene.. De stritter forkert i alle retninger: i L form, åbenbart, for dem som ikke fatter noget, eller også i V form.

Det ser SÅ DUMT UD!!!

Så fat det dog?

Okay, og så ikke et eneste ord om at koboltblå mascara, skulderpuder og puffhår så tosset ud – vel? For det gjorde det jo slet ikke. Overhovedet ikke.

13 kommentarer to “Hvad sker der ude på Facebook”

  1. Nadia 4. april 2011 hos 09:45 #

    Jeg synes et velplaceret “Ha! Det er da kun teenagebørn, der bruger den slags billeder! Hvad er du, 14 år?” kan få de fleste til at skifte profilbillede. For er der noget teenagere ikke kan lide, så er det henvisninger til deres ringe alder. I hvert fald hvis man selv befinder sig i en (for teenagere at betragte) sej alder.

    • Kong Mor 4. april 2011 hos 10:47 #

      bare lidt.. ikke så brugbart når man ER 14. Jeg skal også nok vare mig for at kommentere på mor-måden, jeg er bare glad for at de overhovedet vil være venner med mig 😉

  2. Madame 4. april 2011 hos 10:25 #

    Hihi, jeg har altså ikke set det på Facebook, men jeg tror dig gerne 🙂 Det er vel unge (eller børn) i den alder, hvor man kun har en identitet, hvis alt er lagt på nettet …

    • Kong Mor 4. april 2011 hos 10:49 #

      Det ligger ofte inde i deres albums – de fleste er dog ikke så tossede at de ligefrem reklamerer med det – måske de har mødre der har lige så lidt stil som jeg 😀

  3. Mille 4. april 2011 hos 21:49 #

    Hvis bare de slog toiletbrættet ned og pudsede spejlet, inden de tog billederne, ville deres forfængelighed ikke virke helt så komisk. Det har din søn – med en i øvrigt nydelig mave – da heldigvis forstået.

    • Kong Mor 4. april 2011 hos 22:35 #

      Det er altså kun fordi der slet ikke er toilet på de fleste franske badeværelser 😉
      Men ja jeg er helt enig 😀
      Og ja – han er ret lækker 😉 Det må han jo ha’ efter sin mor 😀

  4. Ellen 4. april 2011 hos 22:07 #

    De unge er nok bare sådan cirka lige så tåbelige, som vi var da vi var unge 😉
    Du skulle have hørt/set min mor, da jeg i 1968/1969 klædte mig super-hippieagtigt. Jeg var en sej og lækker sild, selv om det hed noget andet dengang. Og helt med på beatet, selv om også det hed noget andet dengang.
    Men… alle z’erne giver også mig meget store røde knopper, må jeg indrømme.
    Knuzzzzzer fra Ellen. Yrk.
    Men din søn kunne godt få mig til at gå ind for kuvøseguf. Som det hed, da jeg var en hel del yngre 8)

    • Kong Mor 4. april 2011 hos 22:38 #

      Det hedder stadig kuvøseguf.. Øhh JEG kalder det stadig kuvøseguf 😀
      Og vi har ALDRIG været tåbelige – kun lidt – og det er da også det som trøster mig.
      Om 15 år kan de sidde og se pinlige billeder af sig selv – og tænke – neeeeeiiii hvor så jeg dum ud 😀 præcis som vi gør nu.

  5. gitte 5. april 2011 hos 15:01 #

    Åhhh -så godt skrevet – jeg er fuldstændig enig ….. og forstår heller ikke hvorfor de (mest drenge) klæder sig i bukser der skal sidde sådan at der ser ud som om deres ben er korte som en 3års ….. og disse mærligheder kan slet slet slet ikke sammenlignes med megaskulderpuder, koboltblå og høøøøjt hår – slet ikke, spøjs tanke 😉
    (Jeg er ikke mor til teens længere, mine to er blevet til to stilrene unge kvinder, men jeg ser det dagligt på mit arbejde – og på”fjæset” hvor jeg som de andre unge jo også er!!!!!!)
    Skøn blog i øvrigt – tak for den

    • Kong Mor 5. april 2011 hos 21:37 #

      Hej Gitte, velkommen til
      Og tusind tak for de pæne ord 🙂
      Det varmer så meget hver gang der er en som siger noget pænt om det jeg skriver!! Jeg blir så glad 😉

      Men ja – jeg er helt enig i hængerøvs-kulturen også.. Sååååå kikset!

  6. bolette 6. april 2011 hos 11:13 #

    🙂 … Ja det samme er tænkt her , og så var det at de overpemanentede skulderpuder , den lyseblå mascara og similiøreringene , eller miliboots hulledebukser og newpunkperioden med 17.000 halskæder og michael strunge i baglommen kom mig i hu , og dernæst for ca 8 år siden da min egen pode var på efterskole og alt var nederen eller fråderen og fordi han tilhørte rockstar eliten , havde længere hår en mig .. og vi brugte hver anden weekend på at afluse hans manke og høre de sidste nye numre og dumheder ! min første svigerdatter hed Pelle og lignede en kopi af en ung madonna .. Lige nu har jeg nærkontakt med en præteen ( 11 år ) hankkøn og vi sidder flere gange årligt og ser ham danse hip / hip og hight school et eller andet .. JO det hele går i ring på sin vis ..og nu kan vi offentligegøre det ..

  7. Onkel Eva 6. april 2011 hos 12:29 #

    “Hvis det var MIN søn, det der…!”… tog jeg mig selv i at tænke lige så snerpet, i S-toget den anden dag…, da en 13-14-årig knægt, i str. 46 flodpramme på fødderne, slæber sig – iPod-musik-larmende – igennem kupeen med cowboybukse-hængerøven hængende UNDER selve røven.
    Altså… HELE underbuksen var åbenbaret for os, og – fordi de tilfældigvis var røde -fik de ham til at ligne en ny Kajkage-variation!
    Og HAVDE det nu været min egen søns røde underbuks der tøffede rundt der til åbent skue, så havde han muligvis fået valget “Hiv op… eller Gaffatape… lige nu!!”.
    Meget højlydt og belastende!

    Men det der – i virkeligheden – ramte mig mest var vist min egen forargelse.
    Pludselig gik det jo op for mig at jeg SELV – uvist hvornår?! – er blevet til en af de der damer jeg selv ææææælskede at forarge… engang!!
    Det var så chokerende en indrømmelse for mig, at jeg naturligvis blev NØDT til at skynde mig at fortrænge hele oplevelsen.
    Først da jeg læste dit indlæg (+ kommentarer) i dag, kom jeg i tanke om den igen.

    Engang handlede alting om at flytte grænserne… så mange som muligt og helst hele tiden!
    Så får man selv børn… og ansvaret for at stille alle de der grænser op… og pling!… har man glemt, hvor sjovt det er at være skideprovokerende ung!
    🙂

    • Kong Mor 6. april 2011 hos 14:57 #

      LIGE præcis. Men man må jo godt kunne snakke om det – jeg havde en som gerne ville klæde sig i sort og gå med fed eyeliner. Jeg sagde naturligvis ja – på den betingelse at jeg havde vetoret i forbindelse med familiefester og andet hvor det var vigtigt for mig at hun så ordentlig ud – det accepterede hun – og jeg holdt min mund.

      Men jeg er så også forskånet for kajkager (FEDT udtryk) – ældstedreng har kun moderat hængerøv, som jeg også prøver at ignorere.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

