At blive snydt for barnedåb

15 apr

Ja det var jo uundgåeligt at jeg ikke skulle skrive om den. Royalist om en hals – var jeg desperat for at finde en løsning.

Jeg ledte nettet tyndt, og fandt ud af at jeg eventuelt ville kunne se det hele live, via dr.dk et eller andet streamer. Eller hvad sådan noget nu hedder.

Ydermere kunne det ses via min latterligt lille 1 megabite opkobling – ja for internet på høje hastigheder er ikke kommet til Æblebakken – det er også okay, men anstrengende at det tager 37 minutter at se en youtube-ting der varer 4 minutter fordi bufferen ikke kan følge med..

Men jeg fandt ud af at når der ikke var 3 andre bærbare, samt et TV, sat til systemet, så kunne jeg godt trække det – og dermed komme til at se barnedåb i stereo.

Jeg lavede te. Tog en æblemuffin, satte mig tilrette og tændte.

Så nogle busser blive fyldt og tømt igen.

Så snakkede de om pet.. Det engelske ord for kæledyr. Er det mig eller siger man ikke p e t? Sådan på bogstavmåden?

De er i øvrigt ikke for spidse, de der kæledyrsfolk. Jeg har selv været udsat for 2 eksemplarer, som var ude af sig selv over at jeg tilfældigt kom til at se noget meget ultra super hemmeligt, og TÆNK nu hvis jeg solgte historien til sladderbladene?

Det kunne jeg overhovedet ikke drømme om – der var i øvrigt heller ingen der havde troet på mig – og jeg gav da også de to karseklippede bornholmere indtil flere eksempler, der kunne understøtte min integritet – men de stirrede alligevel mistænksomt i min retning, i al den tid jeg tilbragte i deres nærvær, og jeg er vis på at jeg også indgik i de herrers mareridt over suspekte personer at overvåge, flere uger efter vores korte, men interessante møde, en fredag formiddag for mange år siden.

Glemte kæledyrene, fordi jeg fik øje på Benedicte.. Hun ser efterhånden meget tysk ud synes jeg. Så det smitter vel, det der tyske højadel. Så kom der en masse hatte og kommentatorerne snakkede lidt vel rigeligt i munden på hinanden – men det hørte I nok også.

Tænkte seriøst på at kvæle lyden, når der var tændt for mikrofonen hos dr.dk’s mand i marken – ikke hos de to høns – men hos manden – han måtte have hvad der svarer til en mindre regnskov.. i næsen. Han larmede simpelthen sådan med sin næse ind og udånding, at man skulle tro der herskede en orkan over Holmens kirke.

Og det kunne jeg jo se, at der ikke gjorde.

De to damer der ævlede i munden på hinanden var ikke stort bedre, og den mængde vrøvl de fik fyret af pr. m2 sendeflade, var imponerende.

Men det var alt sammen lige meget, for der kom Store Krone – skarpt forfulgt af nogle med babyer i armene.

Alle fik sat sig, og jeg fik våde øjenkroge under afsyngelsen af mit hjemlands vemodige sange, og SÅ begyndte det.

Jeg tog en slurk te og satte mig bedre tilrette og havde næsen helt oppe i skærmen.

Ham konfessionarius.. egentligt sært han hedder sådan når man er protestant og ikke katolik – og dermed ikke ”konfesserer”, nå lad det nu være, manden gik i gang med sin udmærkede tale.. og endelig nærmede vi os det egentlige..

Og så…

Sort skærm.

Jeg havde det seriøst om da ældstedatter var i Paris. Rendyrket panik. Dette kunne dr.dk ikke gøre mod mig.

Jeg rodede febrilsk rundt på diverse netsider, men der var intet at gøre, de fleste hjemmesider var blokeret af nogle tåber, som absolut skulle se denne barnedåb på nettet. For pokker da.

Jeg endte på noget norge nyheterne et eller andet og fik nogle meget hakkede billeder i pixels så store som skaktern, hvilket gav smukke Mary et noget bizart udseende, for slet ikke at tale om kaloriusses kåbe.

Desværre var lyden ligeså sær og derfor troede jeg ikke helt på prinsens navn da jeg hørte det.. Vincent..?

Okay det er bedre end Henrik.. men Vincent.. Hvorfor ikke Valliant nu de er i gang?

Nå – det er så i orden – han er jo halvt udlænding og med de navne mine egne royale unger har, skulle jeg vist bare stikke piben ind og holde lav profil.

Og prinsessens navn fik jeg overhovedet ikke fat i – jo en enkelt lyd der i mine ører blev til Ivy.. Og jeg håbede inderligt for det stakkels pigebarn, at jeg havde hørt forkert.

Det havde jeg så også, kunne jeg konstatere, da der, stort set samtidigt med at hele systemet brændte sammen, brummede en sms ind – direkte ankommet fra min mor. Tak mor!

Jeg var noget skuffet – der sad jeg – og så slet ikke noget. Okay jeg fik da fat i navnene til sidst – takket være sms fra mor – men alligevel det var lidt et antiklimaks.

Havde gejlet mig op til at se babyer, hatte og smilende damer og så naturligvis smukke Mary og hendes stiletter, og så var det slut, næsten før det var begyndt.

Gad trods alt ikke at tage opstilling bag de gule busser i København, for at stå og fryse og så se bagsiden af Mary i 47 sekunder. Så trængende er jeg alligevel ikke, og den eneste grund til at jeg nogle år, er at finde på Amalienborg slotsplads d. 16. april, er at MIN ældstedatter har fødselsdag den dag, og hun bliver så glad når folk råber hurra ud over det hele, og samtidigt kommer Dronningen, iført familie, ud på balkonen og vinker ned til hende!

16 april 029

Jeg ved godt at I får smurt barnedåb, navne og tvillingemenuer ud over det ganske land, indtil sladderbladene er udkommet i næste uge – så hvis ikke I allerede har, så får I, rigeligt med barnedyppelse i stereo – men jeg sad nu tilbage og følte mig en anelse snydt. Og endte med at gå tidligt i seng, og spille spil på min telefon – det ved man ligesom hvad er.

23 kommentarer to “At blive snydt for barnedåb”

  1. Inge 15. april 2011 hos 07:41 #

    På grund af anden aftale, måtte jeg takke nej til den royale barnedåb.. men sad dog i solen i Nyhavn og så MC betjente og Krone biler suse om hjørnet.. og noget mørkhåret og blåt der vinkede kongeligt.. 🙂 Vinen og selskabet var godt, og der var ingen næser der stormede i vores ører..
    Hav en skøn fredag 🙂

    • Kong Mor 15. april 2011 hos 09:00 #

      Wow – fik du vinket kongeligt? Det havde jeg gjort 😉 Eller jeg havde cyklet efter bilen for at lade som om folket vinkede til mig 😀
      Dejligt at du havde en stormfri aftale på Nyhavn!!

  2. Nadia 15. april 2011 hos 08:16 #

    Jeg så noget af det. Det med navnene. Jeg er for utålmodig til at sidde og se kirkelig handling på tv. Vincent… Tror du ikke man hurtigt vænner sig til det? Det er da tusind gange pænere end Felix, og det er der da ingen der løfter øjenbrynene over nu.

    • Kong Mor 15. april 2011 hos 08:59 #

      Tror det var overraskelses momentet. Jeg er fløjtende ligeglad hvad de kalder deres børn 🙂 og selvfølgelig vænner vi os hurtigt til det!
      Du har ret med det der Felix – men da boede jeg ikke i Danmark så det var begrænset hvor meget man lige tænkte over det.

      • Nadia 15. april 2011 hos 11:07 #

        Øhm bare lige… fordi jeg ikke kan tåle det. Jeg kan normalt godt stave til “vænner”. Øh… Det må være fordi jeg skriver med kun en hånd, det tager for meget af min koncentration (host..)

        • Kong Mor 15. april 2011 hos 11:25 #

          rettet 😉
          Det er det værste at man ikke kan rette i sine kommentarer – jeg får også tit trykket på nogle taster som slet ikke burde være på tastaturet 😉

  3. Diktesoph 15. april 2011 hos 08:18 #

    Det må være fantastisk at have fødselsdag samme dag som dronningen så hele landet flager FOR EN (ikke for dronningen!). Da jeg var lille var jeg sikker på at de flagede d. 16.december fordi de havde glemt det dagen før (min fødselsdag 😉 ).
    Alt for lidt opmærksomhed 😉 Også selvom det er indbildt.
    Men hyggelig og rar er tanken!

    Vincent? Jeg ved ikke om jeg kan vænne mig til det… Hmm…

    • Kong Mor 15. april 2011 hos 08:57 #

      Tillykke med dagen idag!!
      Hele landet flager simpelthen på ældstedatters fødselsdag! Og når vi engang får en ny dronning – så flager de bare på ældstedrengs fødselsdag i stedet for!
      Vi har altid været royale i familien!! 😀
      Der var også engang nogen der blev gift på min fødselsdag – de er så ikke gift mere, men det er IKKE min skyld!! 🙂

  4. Rejen 15. april 2011 hos 09:14 #

    Ja jeg fik også set lidt Kronebiler, men ikke vinket så meget som Inge..Det er sørme pænt af Dronningen at vinke til din datter når hun har fødselsdag…;-D..God fredag til dig…

    • Kong Mor 15. april 2011 hos 11:28 #

      Ja synes du ikke? 😉
      Jag havde godt set I havde en date I to!! 😉
      Håber det var hyggeligt!

  5. Mille 15. april 2011 hos 09:20 #

    Jeg kunne altså godt være lidt misundelig over, at dronningen vinker tillykke til din datter! Indtil i går var det meningen, at mit lille pus skulle ægte den nye lille prins, men med det navn er brylluppet altså sflyst. Nu satser jeg på Christian (eller en af de to prinsesser, hvis hendes smag går i den retning.)

    • Kong Mor 15. april 2011 hos 11:27 #

      Ja ja – bare du ikke napper Isabella – hun skal ha yngstedreng!!
      Men ja – med det navn.. Ved man ikke rigtigt. På fransk lyder det okay – men på dansk…

  6. Leoparddrengen 15. april 2011 hos 10:23 #

    Har også været i nærkontakt med de der kæledrenge engang, hvor jeg var ifærd med at redde kronprinsen. Jeg synes ikke de er synderligt humoristisk anlagt, men det er måske lidt groft at dømme dem alle udfra et enkelt eksemplar.

    Hvis kronprinseparret går hen og får flere sønner, synes jeg den næste skal hedde Romeo!

    • Kong Mor 15. april 2011 hos 11:27 #

      Hahahaha – den var god!
      Det vil sige vi laver et snit ud af de 3 vi har været i kontakt med.
      Jeg har mødt andre som ikke var så slemme – men det var uden Kronprinsen og nok bare fordi de havde mødt First Man..

  7. jensdrejer 15. april 2011 hos 14:05 #

    Næh, hvor morsomt! Jeg hører også til dem som gerne befinder mig på slotspladsen til dronningens fødselsdag. Selvfølgelig er det lidt fjollet, men det er lige præcis de der 5-10 minutter hvor jeg hvert år føler mig som ærkedansker!

    Man kan formodentlig ikke se Zulu på nettet. Det er næsten ærgerligt, for de plejer ofte at kommentere de royale begivenheder i samme stil som dit indlæg. Derfor har jeg en vis formodning om, at du sandsynligvis ville sætte pris på deres ironiske distance til begivenhederne, haha….. 😀

  8. Marianne 15. april 2011 hos 18:05 #

    Jeg så selve kirkeseancen sammen med teenagerne – vi skrålede med på salmerne og jublede over navnene, og så bagefter faldt jeg i søvn i sofaen, sådan med åben mund og polypper 🙂

  9. Susanne 15. april 2011 hos 19:39 #

    Nej altså. Jeg var altså også gået helt i sort. Jeg nåede lige at snyde mig til selve dåbshandlingen. Jeg elsker det og tager det hele med. Jeg var på arbejde og var lige hjemme og hente Jakob inden turen gik til hovedstaden.

  10. Tine 15. april 2011 hos 20:20 #

    Tillykke med datteren i morgen! Mine kolleger så det på kontoret; de var helt oppe at ringe og gik næsten i kollektivt panik da siden “frøs”; heldigvis kom den op igen et kvart sekund før “hvad er barnets navn” 🙂

    PS – du er sød at du retter stavefejl i kommentarer. Kan 100% sympatisere med Nadia; det er potekrummende når man kommer til at skrive forkert

  11. Ellen 15. april 2011 hos 21:53 #

    Bornholmere??? Var de ikke jyder? Det er måske kun almindelige politifolk, der er det?
    Det er okay med royalister. Det er jeg også. Med og uden Vincenter 🙂
    Men synd, at det smuttede så tæt på klimaks 😉 Det er normalt ikke en mor, der redder den situation… hurra for din 😀

  12. Pia 15. april 2011 hos 22:06 #

    Der var engang, jeg gerne så de royale begivenheder på tv, men det er meget længe siden. Jeg synes det fylder alt for meget i medierne.
    Da kronprinsen blev gift, på vores bryllupsdag, var vi ude at spise for at fejre os selv 🙂 Der gik en hel uge, inden jeg fik set de berømte tårer 🙂
    Jeg hørte navnene i radioen, og har vænnet mig til Vincent, har kendskab til flere der hedder det med “s” i enden i stedet for “t” 😉

  13. Jørgen 17. april 2011 hos 10:07 #

    Det er da vist det der kaldes sort uheld. Trist nok at det skete på det mere relevante tidspunkt. Jeg forstår godt dine bemærkningerne om speakerne, eller hvad de kaldes, det er stort ikke til at holde ud. Heldigvis går jeg væk, når de ævler. Jeg synes tv skulle reducere antal tomme timer og forholde sig en anelse mere seriøst til opgaven. Dette samme sker nok når der skal være bryllup i England – og når Dr. M. har 40 års jubilæum til næste år.

    Lad os glæde os over at kongeriget i år har 1200 års jubilæum. Det er ligesom noget.

    • Kong Mor 17. april 2011 hos 22:13 #

      Ja jeg er også ret gnaven over alt det jeg gik glip af.
      Men kommentatorerne kan jeg godt undvære en anden gang.
      1200 års monarki er virkelig værd at fejre!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

