Søndagskagen #3

18 apr

Først mens jeg nu har jer – jo jeg har skrevet et “psssst” men da jeg ikke er sikker på at alle lige tænker på at kigge der, gentager jeg lige mig selv. Jeg roder – eller der rodes lige pt. på bloggen. Og indimellem forsvinder min blogroll, eller også et billede – hvorefter det kommer tilbage igen.

Sagen er at nogen er ved at give mig en ansigtsløftning! Sådan en skræddersyet ting som kun er til mig! Og det tager lige lidt tid – håber I vil bære over med mig, eller med hende, lidt endnu!

Så til kagen.. og okay – jeg ved godt at jeg er lidt ond nu..

Tarte Tatin

Men denne her er altså til Mille.. som engang for et par uger siden kom til at sige, at hvis jeg nogensinde sendte en Tarte Tatin ud i cyberspace, ville hun flytte tilbage til Frankrig.

Men jeg har da enormt meget lyst til nye naboer, og da der er et andet hus til leje på Æblebakken, kunne det være sjovt med en dansk nabo!

Så her er den – Tarte Tatin.

Kendere udi kage og andre franske fristelser, vil vide at den smager bedre end den ser ud. Den er lavet lidt efter Katrineblommekage-princippet hvis nogle bliver klogere af det.

Det royale firkløver kunne godt lide den hvis de slap for at kigge på den!

Kongen – ja mig – og First Man nød hver en bid – udseende eller ej.

16 kommentarer to “Søndagskagen #3”

  1. Laila 18. april 2011 hos 20:55 #

    Kage, kage, kage!!! Er du nu der igen med din(e) kage(r)???

    Århhh altså. Jeg har ikke fået købt den hagesmæk endnu. Må straks afsted i morgen. Gad vide om man kan få dem i voksenstr?

    Virkelig en god skik I der har fået indført 🙂 Bon appetit!

    • Kong Mor 18. april 2011 hos 21:01 #

      Undskyld.. men der kommer MANGE endnu.. 😉
      Jeg kan godt finde opskrifterne frem hvis det bliver for slemt!!

  2. Mille 18. april 2011 hos 23:04 #

    Neeeeeeej! (tillæg selv høj hysterisk/begejstret intonation) Jeg har ventet spændt på dagens kage, og så er det en af favoritterne! Det er bare drønærgerligt, at min kæreste har plantet sine fødder så solidt i den danske muld, at han ikke er til at rokke. Ellers havde jeg fluks stoppet ham og babyen i citronen og sat kursen sydpå for at blive din nabo på Æblebakken. Måske jeg bare skulle smutte, mens han er på arbejde og håbe på, at han vælger at følge efter…

    • Kong Mor 19. april 2011 hos 22:13 #

      Hihi – det var nemlig lige en kage til dig!!
      Han skal da ud og have luft under vingerne..

  3. Mille 18. april 2011 hos 23:04 #

    Mmm Tarte tatin…

  4. Inge 19. april 2011 hos 06:59 #

    Den kage ser heldigvis ikke særlig lækker ud.. 😉 Desværre ved jeg den smager fuldstændig fantastisk..

    • Kong Mor 19. april 2011 hos 22:12 #

      Ja det er jo det! Skindet bedrager

  5. Lene 19. april 2011 hos 07:13 #

    Jeg bliver overhovedet ikke fristet til at smage 😉

    • Kong Mor 19. april 2011 hos 22:12 #

      Så er der så meget mere til os andre 😉

  6. Diktesoph 19. april 2011 hos 08:15 #

    Jeg har aldrig smagt sådan en.. Men grim og ulækker at se på eller ej – jeg er villig til at gøre et forsøg! 😉

    • Kong Mor 19. april 2011 hos 22:11 #

      Jeg er ikke sikker – men jeg tror måske at Gerner har gjort et forsøg engang. Ellers er det altså slet ikke svært at lave – man skal bare være indstillet på at den ser mislykket ud

  7. Ellen 19. april 2011 hos 10:41 #

    Tarte tatin nydes bedst med lukkede øjne, men så er nydelsen også total 🙂
    Første gang jeg lavede den, troede jeg den var mislykket, men det var den absolut ikke 😀

    • Kong Mor 19. april 2011 hos 22:09 #

      Det er sært at den skal se forkert ud – det er lidt en sjov kage!

  8. jensdrejer 19. april 2011 hos 15:06 #

    Uhmmmmmm……. jeg ÆLSKER kage. Men hvor er opskriften???????? 😦

    • Kong Mor 19. april 2011 hos 22:07 #

      Da det ikke er mig der laver søndagskagerne skal jeg lede lidt og jeg garanterer ikke for at opskrifterne smager som det vi har fået.
      Men hvis du er interesseret skal jeg gerne finde noget frem!
      Men som sagt kommer der en kage hver søndag!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

