Googling’

27 apr

Når man har været til lægen.. og lægen har sagt noget som ikke er halsbetændelse, penicillin eller græsallergi. Med andre ord, sådan nogle termer som man ikke er så hjemkendt i. Så tager man sporenstregs hjem og googler. Hvis man altså er mig – og det er jeg jo heldigvis.

Som for eks. når firkløveret render ind i en gang flak. Og man burde jo bare lade være. Jeg kan ellers til daglig sagtens lade være med at lure på alskens ulykker og dårligdomme, modsat så mange andre mennesker.

Men lige her, bliver jeg akut hypokonder på mit firkløvers vegne og er ude af stand til at tænke 2 sammenhængende, endsige fornuftige, tanker.

Og så googler man, og så kan man faktisk samtidigt få taget mål til en etværelses med låg. For det tangerer miraklet, at man overhovedet trækker vejret.

Altså hvis det er den ene diagnose.

Den anden – for der er altid mindst 2 at vælge i mellem, den ene som er en ”overhovedet ingenting og haha sikke en lettelse”.. og så er der den anden. Den man skal tale lavmælt om, med en pande så rynket som en Le Klint skærm.

Det er sjældent med First Man at man bliver nødt til at google, han er jo sej og kan alt. Også sove på en gulvmåtte flere nætter i træk. Men så kommer der sådan en grum besked, som man bare er nødt til at gøre noget ved.

Da han er sej pr. definition, sidder han jo ikke og piber, ej heller øffer han noget om bekymring og lignende. Men en konge kender sin lus på gangen og kan mærke at det også rumsterer.

Så selvom han sagtens kunne nøjes med et opfølgende tjek op engang i næste uge.. så har han tid her til morgen.

Og jeg vil med. Den smilede han lidt overbærende til. Men det måtte jeg da godt! Så det gør jeg så!

10 kommentarer to “Googling’”

  1. Diktesoph 27. april 2011 hos 08:16 #

    Garanteret det var et lidt taknemmeligt smil.
    Jeg håber han er ok. God bedring til jer, og pøj pøj hos lægen!

  2. Inge 27. april 2011 hos 08:27 #

    Det er altid godt med et ekstra sæt ører, og bedre selv at høre end at få genfortalt.
    Håber besøget beroliger jer begge.. 🙂

  3. Rejen 27. april 2011 hos 08:39 #

    Godt at du kan få lov at gå med, det er han nok også glad for trods alt…håber det bedste for ham og jer..Pøj pøj..

  4. Madame 27. april 2011 hos 08:51 #

    Hvad skulle vores mænd gøre uden os – jeg ville gøre som dig og håber, det er noget, der let kan kureres …

  5. Ellen 27. april 2011 hos 11:55 #

    Forhåbentlig er det noget helt uskyldigt, men det er godt, at du tager med. Mænd er ikke så gode hos læger, er min erfaring.
    Jeg sender lige lige nogle gode vibrationer i jeres retning…

  6. Marie 27. april 2011 hos 13:43 #

    Ja, jeg ville også tage med, hvis det var min mand, der skulle af sted. Mænd er ikke særlig gode til at stille spørgsmål, derfor er det vigtigt med en kvindes tilstedeværelse!

  7. Lea 27. april 2011 hos 13:44 #

    Æv! Håber, det var helt spildt med besøget!

  8. jensdrejer 27. april 2011 hos 14:27 #

    Jeg håber da ikke, at nogen af jer fejler noget alvorligt, så jeg vil ønsker jer god tur til lægen, men ro i sindet. 😀

  9. Kong Mor 27. april 2011 hos 14:46 #

    Tusind tak skal I have alle sammen.
    Lægen sendte straks manden videre til en masse prøver og tests som bliver lavet i morgen tidlig – og i morgen aften ved vi noget mere!
    Fransk effektivitet!

  10. Marianne 27. april 2011 hos 17:24 #

    Håber det bedste for jer -godt I ikke skal vente alt for længe på svar

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

