No comments..

28 apr

Hvad sker der lige i Blogland i dag?

Jeg er forment adgang til størstedelen af blogspottere.. Jeg må i hvert fald ikke skrive til hverken Lene, Susanne, Inge eller Rejen – eller andre som ikke er på min blog liste.

Jeg må heller ikke kommentere hos I mangel af bedre – og jeg kunne heller ikke få kommentarer i morges – skulle først ind og sætte hak i en “tillad kommentarer”. Så man kunne jo godt få den tanke at nogen leger med Blogland – og det er lidt træls.

Nogle idéer til hvordan man lige løser det – eller om det er forbipasserende?

Noget helt andet.. nu vil jeg lige efterligne min helt.. Hun havde sådan en god idé om de runde indlæg – og den har jeg tyvstjålet. Idéen altså.

Jeg skal snart til at skrive indlæg nr. 100 og jeg vil i den forbindelse – føj det lyder højtideligt – jeg prøver lige igen – ellers tror I nok ikke på at det er noget jeg har skrevet selv..

Nå.. altså, jeg skal skrive indlæg nr. 100 og vil høre om der er noget specielt I gerne vil vide?

Noget I gerne vil høre mere om?

Og hvis ikke – så kan jeg jo bare lave et tomt indlæg og holde min mund – til en forandring!

40 kommentarer to “No comments..”

  1. Rejen 28. april 2011 hos 12:46 #

    Nåeh undrede mig også over at du ikke ville have kommentarer på delle-indlægget, der kunne jeg jo godt have været med…med dellerne altså, som sniger sig på lige så snart man lukker øjnene…Find du bare på noget at skrive om, jeg har ingen specielle ønsker, ellers tak..;-D god dag til dig..;-D

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:34 #

      Jeg kan godt kommentere på dig, men alle dem der har kommentarfelter der ligner Lenes (underet) det duer bare ikke
      Jeg har en googlekonto og kan ikke kommentere – heller ikke som anonym..

      Og du må jo gerne kommentere på dellerne – jeg har været inde og lukke op. Der var 3 planlagte indlæg som havde lukket for kommentarer – og det er ikke mig som har indstillet det sådan.. Mystisk..

  2. Leoparddrengen 28. april 2011 hos 13:58 #

    Såvidt jeg kan se må man godt hos mig (blogspot) – både som mig selv og som anonym (ikke logget ind).

    Men jeg bruger jo også min egen template, måske har der været noget ged i nogle af standard-tingene. Eller måske er det bare overstået nu?

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:38 #

      Det er ikke overstået og jeg kan ikke kommentere hos dig som jeg plejer..

      • Leoparddrengen 28. april 2011 hos 19:03 #

        èn forklaring jeg kan komme på, er hvis du – af en eller anden grund – er blevet blacklistet som spammer af Blogger; det har jo et spamfilter, ligesom på emails, og jeg går ud fra at det hvis det først markerer nogen som spammers også vil forhindre dem i at lave mere.

        Jeg siger så naturligvis ikke at du er spammer, men der kan være sket noget som gør at Blogger opfatter dig som – den slags sker indimellem med Google.

        Nu har jeg lige en anmeldelse af Thor jeg skal have skrevet mens den er i frisk erindring, men jeg prøver at forske noget mere i det senere. Jeg vil jo gerne vide hvad der sker med Blogger.

        • Kong Mor 28. april 2011 hos 20:45 #

          Ejjj men sig så også at jeg snakker for meget????
          Hvorfor mon det så kun er nogle blogspot og ikke dem alle sammen?

        • Leoparddrengen 28. april 2011 hos 20:59 #

          Ja, det tyder måske på det ikke er det. Har du konstateret at du rent faktisk kunne kommentere – eller har du bare set login-formen?

  3. Nadia 28. april 2011 hos 14:19 #

    Jeg vil høre mere om at bo i Frankrig. Både det gode og det dårlige – helt uden filter. Og måske er jeg også lidt nysgerrig omkring, hvad dine børn synes om at bo der? Savner de Danmark? Eller er de helt oppe at køre over, at bo i et andet land og vil aldrig tilbage?

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:38 #

      Okay – taget til efterretning! 😉

      • Nadia 28. april 2011 hos 16:51 #

        A propos blogland, så har jeg sendt dig en award. Du vil gerne have den, vil du ikke?

        • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:55 #

          Jeg DØR af grin.. nå men øøhm 😉 jo jeg vil gerne have en award – Tak.. HUSK lige at læse med i morgen- ikk? 😉

  4. Lene 28. april 2011 hos 14:50 #

    Annemarie har sagt det om dellerne, jeg vil sige. Og Nadia det om indlæg 🙂
    Det slap jeg nemt om ved.
    Godt at vi kan kommentere igen.

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:35 #

      Ja jeg kan bare ikke kommentere hos dig.. Sært.

      • Lene 28. april 2011 hos 16:39 #

        Øv gad vide hvor mange der har problemer med det? Jeg har tjekket mine indstillinger.

        • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:43 #

          Der er rigtigt mange jeg ikke kan kommentere hos.
          Der er 2 forskellige kommentar felter hos blogspot – den du har og den Nadia-gravhund og Rejen har.
          Jeg kan ikke hos “din” slags – men godt hos Nadias slags.
          Men problemet har varet i hvert fald 2 dage..

  5. Marianne 28. april 2011 hos 14:57 #

    Jeg oplever nogen gange, at jeg bliver nægtet at kommentere hos blogspottere, som regel lykkes det lidt senere, eller næste dag. Jeg ved ikke hvad det er der går galt. Jeg er med på at høre om børnene længes efter DK, eller om I får svært ved at hive dem ud af Frankrig igen.

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:44 #

      Jeg har kun oplevet det i disse 2 dage.

      Noteret – børn og Frankrig 🙂

  6. Susanne 28. april 2011 hos 15:07 #

    En gang imellem bliver man mødt af et rødt kryds på blogspot. Så hjælper det at gå ud og ind igen med det samme. Jeg kunne heller ikke kommentere på skrumpen i morges, men nu er der hul igennem.

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:40 #

      Der var stoppet for kommentarer hos mig fordi der ikke var hak i den dertilindrettede firkant.. Men.. det kommer automatisk normalt og er ikke noget jeg skal tænke over.
      Har ikke set noget rødt kryds..

  7. Tina Liel 28. april 2011 hos 15:49 #

    Mystisk mystisk!!!!!! Hvor er din blog blevet fin!!!!! Og så vil jeg lige sige TUSINDE tak for tippet om at låne lydbøger fra DK. Årets tip tror jeg det er. Jeg vil da også gerne høre om hvordan det ert at bo I Frankrig, hvordab I tog beslutningen og om hvordan børnene klarer sig i skolen. Knus♥

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 16:45 #

      Tak Tina!! Jeg er også glad for min blog efter Lisa har haft fingre i den!

      Ja er det ikke bare FEDT med de lydbøger? Jeg er allerede midt i 2.del af Jordens Søjler.

      Noteret med indlæget!! 😉

  8. Madame 28. april 2011 hos 17:32 #

    Jeg har ikke oplevet problemer med at kunne kommentere – virkelig mystisk. Måske skulle du oprette en bloggerkonto, så du kan kommentere via den? Det har set, at flere andre gør.
    Som Marianne skriver, ku’ jeg også tænke mig at høre, om børnene længes efter Danmark, eller om I får svært ved at hive dem ud af Frankrig igen.

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 20:47 #

      Ja det kunne være.. en kopi af min WP blog? eller kan man bare have en blogger konto uden at have en blog?

      • Leoparddrengen 28. april 2011 hos 20:57 #

        Ja, det kan man. Eller rettere: du behøver sådan set ikke en Blogger-konto, men en Google-konto – som man får hvis man laver en gmail. Den gælder så også til alle de andre google-tjenester – så der er sådan set en god mulighed for at du allerede har lavet en engang(?).

        • Kong Mor 28. april 2011 hos 21:09 #

          Har skam en google-ID.. Men jo ikke som kong mor.. – og ja – jeg har kommenteret, og de er kommet igennem uden problemer som her:
          http://hverdagsnadia.blogspot.com/2011/04/undskyld.html#comments
          men derimod hos dem der ligner dine – der kan jeg ikke.. Det er bare SÅ mystisk..

        • Leoparddrengen 28. april 2011 hos 21:34 #

          Man kan jo så heldigvis lave flere gmail-kontoer 🙂 – et tip kan være at bruge forskellige browsere til hver, så man kan kende forskel og ikke behøver logge ud og ind. Det gør jeg selv.

          Hvad bruger du af browser/OS? Og har du installeret nogen opdateringer for nylig?

          Det kan være en hjælp til at finde ud af det.

          Og: har du adgang til en anden computer du kan forsøge med? Det kunne være interessant at vide om det samme sker der.

          Og så, tilsidst: Hvad sker der helt præcist? Hvis du for eksempel er på et af mine indlæg, og går i bunden hvor der højst sandsynligt ikke er kommentarer, og klikker “Send en kommentar”? Hvad sker der så?

          • Kong Mor 29. april 2011 hos 08:52 #

            jeg bruger WIE. og det var ikke noget problem førhen – men jeg kan se at andre også har samme problem som jeg. Så jeg tror at det er mere generelt og ikke kun mig.

            Der sker det at jeg skriver min kommentar, og vælger ID – wordpress og skriver kongmorsverden, skriver de der tossede bogstaver, og strykker “send kommentar” eller hvad der nu står (gult felt) og så bliver jeg automatisk sendt over på blogspot forside – hvor der står man skal logge ind med google (som jo ikke var det jeg bad om – derimod wordpress) og jeg kommer samme sted hen hvis jeg skriver som anonym..
            Håber det var forståelligt..
            Har ikke opdateret noget i disse 3 dage.

        • Leoparddrengen 29. april 2011 hos 13:00 #

          Ok, så forstår jeg bedre, når det er med WP (OpenID) login; så er det sandsynligvis en server hos WP (eller imellem Blogger og WP) som har problemer. Og når andre skriver det er sket før ville jeg også bare give det et par dage.

          Og du kan jo indtil da bare bruge kombinationen med Navn/URL? Den fungerer vel fint nok?

        • Leoparddrengen 29. april 2011 hos 14:29 #

          Se eventuelt også denne tråd jeg fandt. Den er nogle måneder gammel, men omhandler også problemer med WP/OpenID – udfra det lyder det som om at det er et system som ikke rigtigt fungerer for WP.

  9. Diktesoph 28. april 2011 hos 21:03 #

    Jeg troede faktisk det var med vilje at du ikke ville have kommentarer. Det kan jo være et lidt ømtåleligt emne (læs: Jeg HADER det har vægt-noget – hvorfor vejer jeg ikke bare 42kg????).
    Hmmm!?

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 21:11 #

      Hahahha – ja det er jo rigtigt – men ikke tilfældet!
      Jeg vil nu ikke så gerne veje 42 kilo selvom jeg gerne vil tabe mig.. for med 42 kilo så er jeg ikke sikker på at jeg rejser mig op igen!!

  10. Inge 28. april 2011 hos 21:13 #

    Jeg undrede mig også lidt over at du ikke ville have kommentarer på dit Sk..rumpe indlæg.. 🙂
    Jeg har været igennem en eneste slankekur i mit liv, og den kan under ingen omstændigheder anbefales.. En skilsmisse fik kilo i flertal til at forsvinde som dug for solen, og der var i forvejen ikke for meget at gøre godt med. Heldigvis tog jeg dem på igen, da jeg kom under “ordnede forhold”

    • Kong Mor 28. april 2011 hos 21:17 #

      FY for pokker da! Det var ikke så rart!
      Godt du fik det bedre i ordnede forhold – for du ser da bestemt ikke ud til at være for tyk.
      Nej mindre kan også gøre det – jeg mener det med de 5-6 kilo!! Så klommer jeg på 59-60 for 170cm – det er vist meget passende – jeg har aldrig været SUPER mager..

  11. Madame 29. april 2011 hos 08:33 #

    … ja, man kan have en bloggerkonto uden at have en blog.

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 08:44 #

      Så må jeg se om jeg kan lave sådan en og om det hjælper – for jeg kan for eks ikke skrive til dig.
      Og sige at de er fede de der ocean møbler – et super godt projekt!

  12. imangelafbedre 29. april 2011 hos 08:44 #

    Jeg kan heller ikke kommentere på en masse på blogspot! Men det plejer jeg at kunne… Det samme sker for mig som for dig. Gad vide hvorfor?

    I går var mit kommentarfelt slået fra i begyndelsen af dagen – aner ikke hvorfor, men da jeg opdagede det slog jeg dem til igen.

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 08:48 #

      Det var da rart at se at jeg ikke er den eneste!!
      Præcis samme oplevelse som jeg – også med mit eget kommentarfelt.
      Det er da irriterende at man ikke kan kommentere på blogspots. Håber da ikke det er en måde at få folk til at skifte.
      Lad os håbe at nogle hos blogspot reagerer på det – Lene (underet) har ændret sit kommentarfelt så nu kan jeg godt skrive hos hende.

      • Marianne 29. april 2011 hos 08:59 #

        Som sagt, så er det sket før at WP ikke kan kommentere hos bolgspot – det plejer at gå over igen efter nogle dage.

  13. Annette 29. april 2011 hos 20:03 #

    Hvad du laver, hvad dine børn laver, går de i skole, privat-skole, bruger de skoleuniform, og hvis ja – hvad synes du om skoleuniform, ér de så gode de kager som de ser ud til at være, hvorfor er i i Frankrig, hvornår skal i hjem, hvad har i gjort med jeres hjem i Danmark,
    Hvad savner du mest fra Danmark? Vil jeg gerne høre mere om i indlæg nr 100…

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

