Kongelig award

29 apr

Ja.. Nu bliver jeg nødt til at indrømme det.

Jeg ANER ikke hvad hverken awards er, eller give-aways for den sags skyld. Jo, jeg kender godt ordene. Mere ignorant er jeg trods alt ikke. Men hvordan de hænger sammen med Blogland, har jeg endnu ikke fattet. Jeg er mest bekymret for det der med awards.

For i anledningen af det kongelige bryllup, handler det i dag om en kongelig award! Fordi nogen herovre har skrevet at jeg skulle have en award og en udfordring fordi jeg er så upolitisk ;-p

Mere eller mindre samtidigt fik jeg samme award fra min yndlingsgravhund – jo jo – hende som jeg SELV har nomineret længere nede i indlægget. Og sådan kører verden så i ring.

Dette medfører at jeg jo er nødt til at tilføje svar på nogle gravhundespørgsmål! Men redigér og opdater ER jo heldigvis opfundet!!

Men jeg er faktisk lidt (læs: meget) stolt over at få en award. Det lyder nemlig farlig fint! Så jeg må hellere svare på de spørgsmål der følger med.

Hvorfor startede du med at blogge?

Da vi flyttede til Æblebakken skrev jeg en masse fællesmails til alle jeg kendte for at de kunne følge med i vores liv hernede. Et par stykker følte sig åbenbart så underholdt at de foreslog mig at skrive en bog. Desværre har jeg ingen anelse om hvad sådan en bog skulle handle om, så en blog blev et alternativ indtil jeg finder ud af hvad min bog skal handle om.

Hvilke blogge følger du?

Uhh ha rigtigt mange. Bare se min blogroll – den er jo helt ved at flyde over af de mange forskellige slags blogs jeg læser på. Men hvis jeg skal fremhæve 2 frem for mange andre gode og sjove og hyggelige blogge, så er den første min superhelt! Og den bedste er min yndlingsgravhund!

Hvad er dit favorit make up mærke?

I det store hele Chanel – øjenskyggen sidder der hvor jeg har sat den og der er rent faktisk noget at tage af om aftenen! Ellers bruger jeg Lavera eyeliner, i grå.

Hvad er dit favorit tøjmærke?

Har ikke råd til at have noget favoritmærke – har derimod en favoritbutik! Mit yndlings tøj er det som klæder mig! Ikke nødvendigvis moderne.

Hvad er din favorit parfume?

Har en del, lige for tiden veksler jeg mellem Eau Tendre fra Chanel og Escale à Portofino fra Dior. Friske forårsdufte som passer lige til mig.

Hvad er din favoritfarve?

Kommer meget an på til hvad. Jeg elsker bare farver. Gul, blå, lyserød, osv.

Hvad er din favoritfilm?

Det er jo så svært – der er så mange gode film. I flæng:

  • The Gladiator
  • The Brief Encounter
  • Når du mindst venter det
  • Before sunrise
  • Before sunset
  • Sliding doors
  • The Lakehouse
  • Finding Neverland
  • The Bridges of Madison County

Hvilket land vil du besøge og hvorfor?

Jeg lovede engang min morfar jeg ville tage til Indien og se Taj Mahal – for ham – for det nåede han ikke. Om jeg kommer dertil nogensinde, ved jeg ikke. Men at rejse er at leve. Og jeg kunne blive ved med at remse lande op.

  • Malta på grund af Tempelridderne
  • Guernsey på grund af bogen
  • USA på grund af alle veninderne derovre
  • Argentina på grund af Lis
  • Letland på grund af Morbror Costi
  • Portugal på grund af Ældstesøn
  • Østrig på grund af Ældstedatter
  • Kenya på grund af Karen Blixen

Hvad glæder du dig mest til i nærmeste fremtid?

At jeg faktisk har ferie – eller burde have det – indtil 9 maj! Og til en uge i juli hvor jeg IKKE skal lave mad..

Jeg vil gerne give awarden og den lille udfordring videre til:

Gravhunden med det uforlignelige talent for at tegne og for at få mig til at grine. Men hun kom mig jo som sagt i forkøbet.

Sequence fordi hun prøver at fastholde nuet på en blid og skøn måde

Ualmindelig almindelig fordi hun godt kan lide éclair aux chocolat og tarte tatin!

Og til Gentagelser og fornyelser – som er så ærlig og tilstede!

Hvad er det mest spændende, der er sket i dit liv indenfor det sidste års tid?

Det må jo være at skulle starte en hel ny tilværelse i et andet land. Flytte ind i et hus jeg aldrig havde set før, i en by jeg aldrig havde sat benene i nogensinde.

 Hvad er din største ambition?

At få udgivet bøger – altså som jeg selv har skrevet.

Hvilken bog læste du sidst?/Læg et foto op af din bogreol

Har gang i 2 bøger. Er midt i “Stormfulde højder” på papir, og “Jordens søjler” i lydbogsformat. HAR for længe siden lagt et billede ind af mine 17 hyldecm. Har ikke så mange bøger med herned, at det gør noget. Og savner inderligt papir med danske bogstaver på.

Har du en pinlig historie, du lige vil dele?

En gang for mange mange år siden, var jeg ude og løbe med First Man. Eller det vil sige, han løb lidt frem og tilbage og jeg halsede gasblå i hovedet efter ham. Pludselig fik jeg ondt i maven og stoppede op, bukkede sammen og slog den allerstørste, og længste prut jeg nogensinde i mit liv har slået. Da jeg rejste mig op igen, stod jeg ansigt til ansigt med en gammel franskmand der stod inde i sin have. Han stirrede forbløffet på mig og før han nåede at sige noget løb jeg hurtigt videre, blodrød i bærret, med en storgrinende Frist Man ved min side – han minder mig om det indimellem.

Hvad er din yndlingsaversion?

  • Folk som maltrakterer det danske sprog – i form af “Bedler” “Himbær” “Ynglings” “Nytårsfortsæt” “Hångklæde” “det gør ligemeget” osv.
  • Marge Simpsons stemme på fransk.

Hvis du skulle være et dyr, hvilket skulle det så være?

Det må jo så være en Kong Guru

Fortæl lige lidt om din værste scoring, vil du ikke?

Jeg har altså været sammen med First Man siden jeg var 18. Men jeg mindes engang én jeg som 15årig var i biografen med. Han lignede Tintin med trenchcoat og det hele da han dukkede op på dørtrinnet – filmen var god – Tintin så jeg heldigvis aldrig mere, så en egentlig scoring vil jeg ikke kalde ham – mere en billig måde at komme i biografen på..

Hvad gad du godt være god til? 

  • At kunne lave citronfromage.
  • At være ligeså god til at slå vejrmøller som Prinsesse Lyserød – sker aldrig..
19 kommentarer to “Kongelig award”

  1. Diktesoph 29. april 2011 hos 08:17 #

    Ha ha ha… Griner stadigvæk. Du skriver fantastisk! Hvis du skulle få udgivet noget ville jeg helt sikkert være aftager! 😉

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 08:46 #

      Se SÅDAN en kommentar er værd at stå tidligt op for 😉
      Godt – så er jeg oppe på 8 læsere hvis jeg tæller familien med.. Må hellere komme igang med den bog 😀

  2. Ellen 29. april 2011 hos 09:17 #

    Ni læsere…
    Du skriver skønt og jeg tager hatten af og bukker i beundring over, at du ikke er bange for at udlevere dig selv 🙂

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 15:24 #

      Tak!! og tak igen!!
      Franskmanden der hørte min fjært – er sikkert død og under mulde så jeg risikerer ikke noget andet end at blive til grin.. og det kan man jo altid blive!

  3. Lene 29. april 2011 hos 09:39 #

    Jeg tror du får flere læsere, jeg er også med 🙂
    Og tak for linket til superheltemor, det gav mig morgendagens første grin 🙂

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 19:56 #

      Jamen selv tak! Hun er GENIAL ja!! Min helt!

  4. Nadia 29. april 2011 hos 10:52 #

    Ha! Ja, det er lidt pudsigt, så kom jeg dig lige i forkøbet. Tak for al den ros i øvrigt – det er godt vi kan være så glade for hinandens blogs 😉

    Jeg blev nødt til lige at google “Marge Simpson french”. Og hold da op… Det giver jo næsten hovedpine.

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 15:25 #

      Hun er RÆDSOM.. Og nogle her i familien kan godt lide the simpsons.. Det er ikke mig.

      Vi roser hinanden i et væk – ja, det er yndigt!

  5. Anita 29. april 2011 hos 12:00 #

    Og via Lene fra tråden her, fandt jeg nu både du og Superheltemor. Sikke et godt fund!

    Go’ røv og go’ weekend 🙂

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 15:25 #

      Tak og.. i lige måde?? 😉

      • Anita 30. april 2011 hos 01:01 #

        Det kan vi godt sige. Weekenden blir’ ihvertfald skøn og røven er godt nok også lidt stor, men hva’ fa**.

        Tak 😉

  6. Sequence 29. april 2011 hos 14:37 #

    GULP…

    Sidder med lidt røde kinder over de fine ord, mens jeg funderer over, hvad sådan en award lige skal bruges til 🙂

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 15:29 #

      Tænk.. jeg ved stadig ikke hvad den skal bruges til..
      🙂
      At sprede glæde eller sådan noget?

  7. Annette 29. april 2011 hos 15:23 #

    Årh hvad? Min første award ever. Som næsten kun skal handle om mig. Det bliver spændende 🙂 Tak og tak fordi du lige udvidede legen. Pinligste moments – det bliver svært at vælge!

    • Kong Mor 29. april 2011 hos 15:28 #

      Ihh sådan havde jeg det også.. Jeg er omvandrende pinlig.. Nogle gange endda med vilje.

      Og ingen årsag!

      • Tina - omme i London 1. maj 2011 hos 01:48 #

        Altsaa jeg sidder stadig her og klukker over den prut!

        • Kong Mor 1. maj 2011 hos 11:53 #

          Jamen værsgo’ Tina.. 😉
          Det er efterhånden så længe siden at jeg har glemt (lidt) hvor flov jeg blev.. 😀

  8. Mille 30. april 2011 hos 11:31 #

    Hold da op! Så holder man lige lidt blogfri og kommer hjem til awards og altmuligt. Tak for en god blog og tak fordi du vil lade mig lege med.

    • Kong Mor 30. april 2011 hos 12:14 #

      Ja hvad ligner det at holde restferie fri!!

      Og selv tak!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

