Power Walking

14 maj

Hver eneste morgen, når jeg har fået sagt farvel til Gårdmand Bjørn ved skoleporten, står Fiona og venter på mig.

Iført godt humør, og spritnye gå sko.

Og så går vi, vi går så hurtigt vi kan, så vi får lidt sved på panden. I kraft af at vores kondition er så lav, at den kommer langt under målelige enheder, puster og stønner vi højlydt i kor – og det går altså ikke ret hurtigt. Men vi går! Vi vader simpelthen området tyndt.

IMG_3917

Nogle gange går vi rundt i byen, som her, eller igennem villakvarterene, andre gange – som oftest – går vi udenfor byen og vandrer rundt om byen på en dertil indrettet sports sti. Da denne sti har en hældning på 83 % og vi tager stien fra den helt forkerte side, det vil sige opad, er vi fuldstændigt gasblå i hovederne, når vi langt om længe når toppen.

IMG_4132

Disse morgen power walks, giver energi på mere end en måde, og vi bilder os ind at vores kondition på et eller andet tidspunkt vil blive bedre, det burde også ende med at kunne ses på vægten, en rar tanke især når man tager i betragtning, at jeg har nogle ækle søndagskage kilo at komme af med, før jeg overhovedet vil overveje at mose mig selv ned i en badedragt, da det jo er sommer lige om lidt.

Dernæst får vi snakket i et væk. Vendt stort og småt, grint og snakket alvor, og får luft for de små fortrædeligheder dagligdagen som bekendt indeholder. Det er skønt.

IMG_3911

Vi lægger planer, og ser på huse vi godt ville bo i, finder fantastiske æblemarker hvor vi ligger på knæ i grøftekanter og møver os ind på marker og sådan for at tage billeder af smukke udsigter i 20 minutter.

IMG_3908

Vi griner af morsomme skilte, såsom dette: “Flink Hund”

Og sådan ca. efter 1½ times vandren, siger vi pænt farvel og på gensyn i morgen, og går hver vores vej hjem og kan tage fat på dagens dont, med ufattelig god samvittighed!

Og så tager jeg lige et stykke kage!

26 kommentarer to “Power Walking”

  1. Rejen 14. maj 2011 hos 07:57 #

    Powerwalking er godt, det gør jeg når jeg skal have motion, kan ikke løbe pga dumme knæ og ryg, og astmaen er heller ikke så vild med løb…Luftindtaget skal nok blive bedre, men hehe jeg ville nok droppe kagen efter gåturen..;-D god lørdag..

    • Kong Mor 14. maj 2011 hos 13:35 #

      Haha – det er jo også kun om søndagen jeg spiser et stykke kage 🙂 Med få undtagelser.. 😉
      God lørdag til dig også!

  2. Fru E 14. maj 2011 hos 09:01 #

    Uanset tempo, når der pustet og stønnes arbejdes der og det er sundt og dejligt. Sikke nogle skønne steder I har at gå. Vild med første billede, men jeg er også sådan lidt småtosset med bygniner 🙂

    • Kong Mor 14. maj 2011 hos 13:36 #

      Jamen der er et par stykker af disse smukke gamle bygninger i byen – 80% blev bombet under krigen så der er ikke så meget smukt tilbage.

  3. Sequence 14. maj 2011 hos 10:33 #

    Det lyder, som en hyggelig måde at starte dagen på

  4. Laila 14. maj 2011 hos 12:29 #

    Jeg er bare særlig vild med den sidste sætning!
    Det kunne have været mig 🙂

    • Kong Mor 14. maj 2011 hos 13:37 #

      Det er svært at være en lækkermund.. 😀
      ELSKER god mad.

  5. Diktesoph 14. maj 2011 hos 12:56 #

    Det lyder som en fantastisk hyggelig morgentradtition. Det skal ikke undervurderes at man lige får ordnet verdenssituationen 🙂

    • Kong Mor 14. maj 2011 hos 13:38 #

      Nej nemlig!! Det er så godt at få vendt det hele!
      OG så få et minimum af motion samtidigt!

  6. Marie 14. maj 2011 hos 13:28 #

    Rart at kunne se frem til en belønning-uhm- når du har aset og maset lige fra først på dagen!

    • Kong Mor 14. maj 2011 hos 13:38 #

      Nu prøver jeg at lade være med at spise kage hver dag.. Det er jo ikke så sundt at det gør noget med smør og sukker… 🙂

  7. Madame 14. maj 2011 hos 13:57 #

    Det lyder rigtig dejligt! At få motion mens man finder smukke motiver er en hyggelig cocktail. Vi går ture hver dag – eller cykler 🙂

    • Kong Mor 14. maj 2011 hos 14:48 #

      Bare man kommer ud og får luft – så tror jeg at dagen bliver så meget bedre!

  8. Susanne 14. maj 2011 hos 14:23 #

    Det lyder som om det både giver til krop og sjæl.

    • Kong Mor 14. maj 2011 hos 14:47 #

      Det er jo det, det gør! Og vi nyder det intenst!

  9. Rikke 14. maj 2011 hos 17:08 #

    Lyder hyggeligt. Jeg nyder også de morgner når jeg får løbet, gjort morgengymnastik eller svømmet.

    Men jeg savner nogen at gøre det med – nok noget af det jeg savner mest her i Egypten, mit sociale liv, gode veninder – der er ikke rigtig kommet så meget af det (endnu) … men så er der heldigvis Skype, hvor man kan få fat i nogen af dem derhjemme 🙂

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 00:43 #

      Hmm – hvad er der i nærheden?
      Det er SVÆRT at få stablet en omgangskreds på benene. Jeg har prøvet SÅ mange gange 😉
      Skype er super fint!!!

  10. Ellen 14. maj 2011 hos 18:02 #

    Ih hvor ville jeg også gerne have en veninde så tæt på, at vi kunne lave samme nummer som jer. Og i så skønne omgivelser…
    Løbe kan jeg ikke mere, men powerwalking er en god ide; jeg har bare så fantastisk svært ved at overbevise Ellen om, at det er nu, Ellen skal ud og powerwalke helt alene 😉

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 00:42 #

      Vi må jo lave en intergalaktisk cyberspace gå-klub!
      Og gå samtidigt – blot i forskellige lande! Det gælder om at starte en bølge.. Og det lyder SÅ meget bedre på engelsk 🙂
      Ud og gå Ellen! Bare 1 gang om ugen i starten – man kan altid trappe op!

  11. Lene 14. maj 2011 hos 19:54 #

    Og Ellen skrev lige det, jeg ville skrive. Jeg gad godt have en veninde, og især en veninde, der boede tæt på :-)Powerwalking er skønt og så i dine omgivelser, wow.

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 00:36 #

      Jeg ved godt at jeg er heldig! Du må starte noget!! Ud og gå – så vidt jeg kan se er det også ret pænt omkring dig!

  12. Jørgen Carlsen 15. maj 2011 hos 08:59 #

    Dejlig beskrivelse af en formidabel god måde at bruge tid på!

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 09:26 #

      Tak Jørgen – det er nemlig skønt at bruge sin tid på flere ting!
      Motion i godt selskab. Rent bortset fra at det er nemmere at fastholde når man er 2!

  13. Stegemüller 15. maj 2011 hos 11:55 #

    Sikke nogle dejlige morgener. Motion er altid godt, men det er endnu bedre, når man har nogle at dyrke det med.

    Selv holder jeg meget af at cykle, men jeg kan godt savne en makker. Problemet er, at der ikke er så mange kvinder, der kører seriøst på cykel og jeg er ikke stærk til at følge med mændene.

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 13:08 #

      Det er det nemlig! Man holder hinanden op på at man skal afsted – og det er så hyggeligt!
      Cykelkvinder.. nej jeg kender heller ikke så mange der er begejstrede for at cykle seriøst. Er der ikke en cykelklub i nærheden? Sæt en seddel op i brugsen?
      Det kunne jo være der var en et eller andet sted!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

