Søndagskagen #6

15 maj

Løsning på gåden:

Vores søndagstradition idag og Verdis “La Traviata” er begge operaer!

Men I skal have mange tak for alle de morsomme idéer! I mangler ikke fantasi.

Opéra

En opéra, i kageform altså, er en subtil blanding af mørk chokolade, noget creme, lidt kaffe og lækre bunde!

Stk.Opéra

Firkløveret, som ellers ikke er til kaffe overhovedet, satte gladeligt deres stykke til livs.

Men det var altså også en af de bedste opérakager jeg nogensinde har smagt. Jeg er ked af at sige det, men I gik virkelig glip af noget denne søndag!

18 kommentarer to “Søndagskagen #6”

  1. Inge 15. maj 2011 hos 17:19 #

    Nåhhhh ja.. godt så.. frem med spanden igen, mit øje ser chokolade og andre lækkerier.. 🙂

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 17:27 #

      Tror måske jeg skulle fotografere næste kage nede i en spand?
      Så er det ligesom overstået 😀

      • Inge 15. maj 2011 hos 18:02 #

        😀 husk at vaske den først..

        • Inge 15. maj 2011 hos 18:03 #

          altså spanden… 😉

          • Kong Mor 15. maj 2011 hos 21:31 #

            Ja jeg regnede ikke med at det var kagen 😀

        • Kong Mor 15. maj 2011 hos 21:31 #

          Jeps!! 🙂

  2. Lene 15. maj 2011 hos 18:16 #

    Hvor er det dog heldigt at jeg ikke kan lide kager med kaffe i 🙂

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 21:30 #

      Det smager bare slet ikke af kaffe – jeg kan heller ikke lide kaffesmag.. 🙂
      Men jeg må se at finde noget andet til næste uge!

  3. Diktesoph 15. maj 2011 hos 18:27 #

    Den bager der, kunne godt blive en af mine bedste venner! (Eller største fjender???) 🙂

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 21:27 #

      Jeg har også sådan et had/kærlighedsforhold til dem 😉

  4. Sequence 15. maj 2011 hos 19:20 #

    Jeg synes, at det er en smadder hyggelig tradition med søndagskage fra bageren.

    Måske skulle jeg få det indført herhjemme.

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 21:27 #

      Ja ikke? Det udsprang af at jeg ville introducere alle de franske kager til firkløveret mens vi bor her.
      Og så blev det bare til alle kagerne!!

  5. Rejen 15. maj 2011 hos 20:55 #

    KAGE MED KAFFESMAG!!!! Det ville nok slet overhovedet ikke nikke nej noget for mig!!!…LØGN, kunne jeg tage en bid af billedet gjorde jeg det..;-D

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 21:26 #

      Jeg har et lille stykke tilbage – jeg kunne sende det? 😉

  6. Marie 15. maj 2011 hos 22:16 #

    Den er da bare for lækker-lækker-lækker!!!!
    Og så med kaffesmag–ih, hvor kunne jeg nyde et stykke.

    • Kong Mor 15. maj 2011 hos 22:27 #

      Den var fantastisk Marie!

  7. millemum 16. maj 2011 hos 19:15 #

    Ok MUMS FILIBABA, siger jeg bare. Den kage kan jeg på ingen måde hamle op med. Endte med en klassisk gulerodskage..Ahh alting er bare lidt lækre sydpå:)

    • Kong Mor 16. maj 2011 hos 22:22 #

      Det ER jo ikke mig som laver søndagskagerne!!! Husk det 🙂
      Men jeg forstår bare ikke hvorfor der ikke er flere danske bagere som laver den slags – det ville bare fungere SÅ godt!
      Og halløj – gulerodskage er skønt!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

