Søndagskagen #7

22 maj

Det blev til en Tarte aux Fraises. En jordbærtærte. Lækker, lækker og let crème og bare jordbær.

Skønt!

Tarte aux fraises

20 kommentarer to “Søndagskagen #7”

  1. svenne 22. maj 2011 hos 18:12 #

    Ja, ok den kan jeg godt li’, surprice surprice

    • Kong Mor 22. maj 2011 hos 22:34 #

      Wow – godt at vide 🙂

  2. lene 22. maj 2011 hos 18:18 #

    Mums, endnu én til listen af kager, som ser vildt lækre ud 😛

    • Kong Mor 22. maj 2011 hos 22:35 #

      Den smagte vidunderligt!

  3. Laila 22. maj 2011 hos 19:23 #

    Åh suk…. Og jeg som netop har bestemt, at det skal være slut med søde sager… Det er ikke nemt 😉

    • Kong Mor 22. maj 2011 hos 22:35 #

      Nu feder billedet jo heldigvis ikke 😀

  4. Marie 22. maj 2011 hos 19:44 #

    Den ser lækker ud—- jeg var lige ved at være bange for at søndagskagen var blevet sprunget over på Æblebakken!

    • Kong Mor 22. maj 2011 hos 22:36 #

      Nej – vi var bare lidt forsinkede 😉
      Der kommer skam søndagskage hver søndag!

  5. Diktesoph 22. maj 2011 hos 20:08 #

    Årh ja!?!?

  6. Ellen 22. maj 2011 hos 20:53 #

    … og et enkelt andet bær. Som jeg har glemt navnet på 🙂
    Det er altså ærgerligt, at der er så langt ned til jer – I kunne ellers godt få lov at give en kop søndagskaffe. Med kage…

    • Kong Mor 22. maj 2011 hos 22:37 #

      En kumquat! Som ikke blev spist 😉
      Du er virkelig velkommen – men måske en anden gang? 😀

  7. Mille 22. maj 2011 hos 21:16 #

    For en gangs skyld er jeg slet ikke misundelig. Sådan en fik jeg nemlig i går.

    • Kong Mor 22. maj 2011 hos 22:37 #

      Det var da godt – du har også været hårdt ramt med både éclair og tatin!

  8. Sequence 22. maj 2011 hos 21:59 #

    Er det en almindelig ting med søndagskage i Frankrig, eller mest på Æblebakken, at det bliver praktiseret?

    • Kong Mor 22. maj 2011 hos 22:40 #

      Det er tit at franskmænd køber kage når de er inviterede til et eller andet – som igen oftest er en søndag.
      Så måske nok ja.
      Men vores idé med søndagskage er jo ikke på grund af det.
      Det er fordi jeg vil være sikker på at Firkløveret får lidt gourmetkultur ind under huden så længe vi bor her.
      Og det er altså en hyggelig vane 😉

  9. fru Z 22. maj 2011 hos 23:21 #

    Kan du ikke være så sød at adoptere mig, eller bare gifte dig med mig?

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 07:29 #

      Hvis du kan nøjes med at være gift med mig om søndagen, så okay!!
      Går ud fra at det er der skoen trykker – eller skal jeg skrive “bukserne kommer til at stramme” 😀

  10. Susanne 23. maj 2011 hos 06:29 #

    Dit indlæg minder mig om den dyreste jorbærtærte, jeg endnu har købt. Sydfrankrig, turistområde og høj sol. Lad os bare sige, at vi blev grebet af den gode stemning. Kagen smagte fantastisk. Måske vi en dag skulle tage ned og se, om de har flere.

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 07:30 #

      ohohh – ja i turistbyerne slipper ingen fri. Vores er ikke helt så dyr!
      Jeg synes afgjort I skulle tage til Frankrig igen!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

