P M S

23 maj

Selvom jeg ikke bryder mig om at gå til korporligheder, får den første der siger, at PMS er et flyselskab, bank. Af mig – personligt! Så er I advarede.

Dette er så en af den slags indlæg, som både skal skrives, og udsendes forskudt fra virkeligheden. Jeg mener, det nytter simpelthen ikke noget at hælde ætsende galde ud over min pæne blog, og inficere jeres dag med en negativ stemning fra start.

Næ, et indlæg som dette, skal skrives langt fra den slags dage og gerne med et twist så alle er i stand til at se det morsomme i det.

Hvorfor er det også lige at jeg skal belemres med den slags? Og nej, jeg spørger ikke hvorfor min omverden skal belemres med mig – for de må lære at holde sig væk, i dækning og så i øvrigt udvise forståelse og medfølelse i rigelige mængder, når PMS med sit grumme fjæs, viser sig. Det er heldigvis ikke lige slemt hver gang.

Heldigvis for mig altså. Jeg fastholder at jeg ikke kan bekymre mig om min omverden – de må bare leve med det.

Men det kommer snigende, uden man helt ved hvordan. Men en eller anden vilkårlig dag, er man bare sur. Indædt og eddike sur på alt og alle. Den første som siger noget, som fortjener et vris, får det – med renters rente og mere til.

Og så kommer dilemmaet: er dette dagen jeg skal gribe knoglen og ringe til forsikringsselskabet, fordi de for Gud ved hvilken gang, stadig ikke har fattet at vi bor en hel familie på matriklen – fordi det, netop på sådan en dag, føles så godt at kunne vrisse grundigt efter en skrankepave i telefonen?

Eller skulle man, af samme årsag, måske bare stikke piben ind og holde lav profil, og lave dammage control for at undgå repressalier. Og så kan man bare ringe et par dage efter og få fremført samme budskab, denne gang med små blomster om taleboblerne.

Det sidste er det fornuftigste – og ganske givet også det man kommer længst med – men også det mindst morsomme. Det sjoveste er da at give en inkompetent nar tørt på?

Det er i hvert fald sådan tankerne falder i PMS dagene.. Og så skal man være mere end almindelig stærk i ånden, for at kunne slå den lille djævel ned, og lytte til den dødsens kedsommelige fornuft.

Lad mig sige med det samme – det er ikke altid det lykkes.

Og her vil jeg i øvrigt gerne benytte lejligheden til at undskylde overfor Ulla eller Birte eller hvad det nu var hun hed, på skattecenter i Ringkøbing. Hun fik nok lige lovligt tørt på engang – og skulle hun læse med her, kommer min mest uforbeholdne undskyldning – det var ikke hendes skyld.

Men jeg endte faktisk med at få ret. Samt at indfri løftet om, at hun ville høre fra sin allerøverste chef!

Jeg siger ikke, at jeg fik min lovændring fordi jeg var PMS – men det er meget muligt at det hjalp!

23 kommentarer to “P M S”

  1. Inge 23. maj 2011 hos 07:18 #

    Åhhh for pokker, de dage er rædselsfulde for alle.. Den eneste trøst er at det går over igen, og vi kan jo ikke gøre for det.. kan vi vel 🙂

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 10:53 #

      Nej vi kan ikke 🙂
      Det er bare irriterende!

  2. pernille 23. maj 2011 hos 07:43 #

    Jeg holder på at jeg IKKE lider af PMS (selv om det faktisk er mine initialer). Det er bare sådan at min omverden fluktuerer med en knapt 4 ugers cyklus. Hver 4. uge bliver folk så virkeligt irriterende! Det må være noget i vandet?

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 10:53 #

      Naturligvis gør du ikke det. Det er der ingen der gør. Og ja – det må være vandet 😀

  3. Ellen 23. maj 2011 hos 07:57 #

    Hahaha – kan genkende det. Fra min datter… Jeg har naturligvis aldrig selv lidt af det. Ikke det mindste, men lad venligst være med at spørge John. Jeg forbeholder mig retten til at give tørt på, uanset hvornår på måneden jeg bliver dårligt behandlet 😉
    Det er dog heldigvis meget sjældent, det sker.
    (Det er så ikke lige nu, jeg skal gøre dig opmærksom på det manglende ‘r’ i ‘forklædt’ ude til højre? Hehe – jeg tør kun, fordi du ikke kender mit telefonnummer, men på den anden side ved jeg jo godt, hvordan du har det med sprog og stavning 😀 )

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 10:55 #

      Ja da – du har det garanteret aldrig!
      Og hvorfor er det lige at jeg tror på at du aldrig er bleg for at give tørt på 🙂
      Du kan sagtens sige det nu – og TAK fordi du gør det!! det er jo over en uge siden indlægget blev skrevet 😉

  4. Madame 23. maj 2011 hos 07:59 #

    Haha, jeg tror vi er rigtig mange, der genkender det, du skriver 🙂 Og det er jo dejligt at kunne se det fra en lidt anden vinkel, de dage man ikke har PMS. Og jeg er gudskelov vokset helt fra det 😉

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 10:55 #

      Ihh det glæder jeg mig til – hvor spilder man meget god tid på at være vrissen 😉

  5. imangelafbedre 23. maj 2011 hos 08:41 #

    Tag et dejligt langt karbad 🙂 Sug luft ind, pust uuuuuud. Sug luft ind, pust uuuuuuud.

  6. Lene 23. maj 2011 hos 08:55 #

    Uanset hvad er du dejlig 🙂

    Og så føler jeg mig udenfor, for jeg har aldrig haft PMS, så vidt jeg ved, og nu er den tid i øvrigt også over 🙂

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 10:58 #

      Tak Lene – det varmer!!
      Så er du heldig! Det er ikke så rart også selvom det kun er en dag eller to hvor man befinder sig på kanten af alt muligt!

  7. NadiaGravhund 23. maj 2011 hos 09:52 #

    Ha! Hvor er det fedt, at du sådan overvejer at udnytte din PMS i en “god sags tjeneste”.
    Ellers må du bare spise en masse chokolade/slik/kage. Jeg har hørt at det tager brodden af PMS. Hvilket gør det til en fantastisk undskyldning for at æde løs i de dage.

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 10:59 #

      Nåårh ja – sådan havde jeg ikke set på det. Så er det jo okay at have PMS.
      Og behøver man overhovedet have en undskyldning for at æde kage???

      • NadiaGravhund 23. maj 2011 hos 11:17 #

        Måske ikke… Men jeg plejer nu at have mange gode undskyldninger linet op, hvis jeg sider og spiser kage alene – og de er primært rettet mod mig selv 😉

        • NadiaGravhund 23. maj 2011 hos 11:57 #

          sidder og spiser kage. Host.

  8. Rejen 23. maj 2011 hos 12:39 #

    Ja det er skrækkeligt som folk opfører sig med jævne mellemrum (ca 4-uger har jeg bemærket)!!!!. ;-D

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 15:42 #

      Ja det er helt tosset. Folk er ikke rigtigt kloge!

  9. Bettina Holst 23. maj 2011 hos 15:55 #

    Jeg lider heldigvis ikke af PMS. På ingen måde. Men min familie ?. De gør. Alle 3. Èn gang om måneden har de 3 mænd/store knægte nemlig besluttet sig for, at være total åndsvage at høre og se på. Pudsigt at de bare alle 3 vælger at være det samme dag…

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 18:27 #

      Din familie må fejle det samme som min! Sjovt at det er et tilbagevendende fænomen!:)

  10. Stegemüller 23. maj 2011 hos 16:18 #

    Jeg mener heller ikke, at jeg lider af PMS, men min omverden bliver en gang om måneden fuldstændig horribel at være sammen.

    Jeg syned nu nok lovændringer er det fulde overblik over – og udnyttelse af – PMS. God gået!

    • Kong Mor 23. maj 2011 hos 18:29 #

      Det er hele verden der er noget galt med!
      Store beslutninger skal bare ikke tages sådanne dage – det er ikke fornuftigt.
      Men humøret kan give det drive der skal til for at kæmpe, og slås mod uretfærdigheder!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hormonella « Kong Mor - 7. november 2011

    […] hormoner, man selv koger sammen, som fremprovokerer ennaturlig PMS har jeg ikke noget imod, da jeg er overbevist om at det er vældigt sundt at vrisse af folk som […]

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

