Stille klagen eller højlydt jamren

26 maj

Jeg er SYG. (host)

Det er altså for dårligt. Jeg er ikke så god til at være syg, jeg bliver nemlig næsten altid ligeså syg som en mand.. (host hark) hvilket vil sige jeg balancerer på gravens rand, indtil jeg bliver rask.

Startede med en lille bitte smule ondt i halsen.. I en hel uge. (Atjuuu) Men ikke noget som forhindrede mig i at leve.

Så en nat.. Ja faktisk så troede jeg at man ikke kunne nyse mens man sov. Det kunne man så. Eller det vil sige – det kunne man ikke for jeg vågnede med åben mund – lige på vej til at lægge an til gigantisk nys og splat sagde det. Vækket af nys. Spektakulært stunt siger jeg bare.

Snot ud over det hele, på dynen, imellem fingre og sjask og addr bvaddr, hvad har vi. Så jeg måtte stå op, finde kleenex i mørket og tørre dynen af så godt jeg kunne, og så ellers ud på badeværelset og tørre mig selv af, så godt jeg kunne, uden at vågne alt for meget.

Tilbage i seng. (Atjuuu)

Og så har jeg slæbt mig igennem dagen, med en fuldstændig mangel på passende pleje og omsorg fra de omkringværende. (host)

Og naturligvis kom First Man hjem kl. 21.30 så ”hente+bringe Gårdmand Bjørn fra thaibox – tjansen” det var mig, madlavning.. det var også mig og lektiehjælp, det var søreme også mig. Og det var også mig som gik tidligt i seng. Og håbede inderligt at jeg ikke ville blive angrebet af nys igen. (host)

Det er virkelig synd for mig. Jeg har lavet te, men jeg var næsten for syg til at hente den.

Så nu fortjener jeg (atjuu) et længerevarende ophold på min sofa, iført te og kleenex. Og en blød plaid uden snot på.

IMG_4325

31 kommentarer to “Stille klagen eller højlydt jamren”

  1. Ellen 26. maj 2011 hos 08:00 #

    Nårh, stakkels dig. God bedring.
    Men… det kan godt være, at du bliver lige så syg som en mand. Det hjælper bare ikke, hvis ikke du fortæller ham 17 gange om dagen, hvor syg og dårlig du i virkeligheden er, og hvor dybt elendigt du har det 😉 Du må endelig ikke tro, at han selv opdager det – med mindre altså at du rammer ham direkte i synet med det næste nattenys 😀
    Jeg er nu ikke bekymret for dig endnu – hvor der er humor, er der håb…

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 17:55 #

      Han er ikke hjemme.. så det nytter ikke noget. Jeg kunne jo fortælle det til blondinen, men det har nok ikke samme effekt. 😀
      Og næste gang jeg nattenyser – vender jeg mig mod ham..

  2. Inge 26. maj 2011 hos 08:02 #

    Stakkels stakkels dig, jeg synes altså godt familien kunne tage plejeorlov nogle dage, og hente te og putte tæppet ned om dig 🙂 du trænger jo… God bedring

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 17:56 #

      DET synes jeg også! 😉
      Tak

  3. Rejen 26. maj 2011 hos 08:08 #

    Åhhh din stakkel, skam få din familie at de ikke passer og plejer den kongelige højhed…Bare nys på dem, så kan det være at opdager hvor syg du i virkeligheden er..;-D…God bedring…

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 17:57 #

      Det er jo det- de er slet ikke hjemme – så jeg vansmægter alene!

  4. Kirsten 26. maj 2011 hos 08:24 #

    Stakkels dig! Men jeg synes nok at dine undersåtter er i en alder hvor de skulle kunne udvikle lidt omsorgs gen og sørge for noget te og anden forkælelse af syge mødre. Sæt dem lidt i gang og sid på sofaen og brøl ordrer til dem – bagefter vil du have den fordel at de kan blive ved med at betjene dig….

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 17:58 #

      Ho ho! Brøle ordrer – det lyder som noget jeg kan finde ud af..
      Jeg håber der er lidt snot tilbage til weekenden når de er hjemme!

  5. Mille 26. maj 2011 hos 08:38 #

    Stakkels dig. Jeg håber, at du overkommer at hente teen og husker at udnytte, at du har hele fem sygepassere, når familien kommer hjem.

    God bedring.

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 17:58 #

      Tak!
      Jeg skal nok udnytte dem på det groveste 😉

  6. Susanne 26. maj 2011 hos 08:55 #

    Rigtig god bedring til dig. Jeg er selv på vej op igen, efter en dag under dynen. Jeg tror, at jeg slap billigt. Heldigvis kan jeg konstatere, at jeg er på vej tilbage til det virkelige liv. Pas godt på dig selv og lad firkløveret og deres far forkæle dig. Rigtig meget..

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 17:59 #

      Det ville jeg gerne hvis bare de var hjemme!
      Godt at du har fået det bedre 🙂
      Det går sikkert hurtigt over!

  7. Madame 26. maj 2011 hos 09:04 #

    Stakels dig – det er frygteligt at have det sådan! Rigtig god bedring! Jeg håber det hjælper hurtigt at være iført te og kleenex.

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 18:00 #

      Ja det er! Og altig bliver bedre iført te og kleenex 😉
      Og tak!!

  8. Marie 26. maj 2011 hos 09:49 #

    “Næsten lige så syg som en mand”, så er du da i den grad nedlagt, men dog med humoren i behold!
    RIGTIG GOD BEDRING TIL DIG!

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 18:01 #

      Tak Marie 😉
      Der skal mere til før jeg mister min humor 😉

  9. Nadia D. 26. maj 2011 hos 10:28 #

    God bedring!
    (Jeg er sikker på kage hjælper – det kan da i hvert fald hjælpe på humøret 😉 )

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 18:02 #

      Jeg var for syg til at bage – så jeg tog et anthon berg marcipanæg der var tilbage fra påsken.
      Det hjalp!!

  10. imangelafbedre 26. maj 2011 hos 10:43 #

    God bedring! Smæk en god film på, og sid og ha’ rigtig ondt af dig selv. Det må man gerne 🙂

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 18:04 #

      Ja man må!!
      Jeg læste i en bog istedet for 😉
      Det hjalp også!

  11. Marianne 26. maj 2011 hos 12:24 #

    Øv da. God bedring med dig 🙂

  12. millemum 26. maj 2011 hos 13:46 #

    Ved du ikke Kong Mor, at man ikke kan være syg som mor?
    Det er jo slut, når man har børn:) Så skal jeg lige sparke dig op på hesten?

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 18:07 #

      Jo.. jeg ved det godt. Jeg er heller ikke syg.. 😀
      Jeg har tøj på og laver mad, og henter børn og laver lektier med dem og snakker med dem!!
      MENS jeg er lidt syg – især når de er i skole.

      Jeg ved ikke rigtigt med den hest – jeg troede det var din? 😀

  13. jensdrejer 26. maj 2011 hos 17:17 #

    Kan du ikke lokke nogen af de andre til at hente den der the? Burde en konge ikke have visse fordele af sine undersåtter? 😉

    God bedring! 😀

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 18:08 #

      JO men det er altså svært at få dem til at gå hjem fra skole for at give mig te 😀

      Tak!!

  14. Laila 26. maj 2011 hos 20:55 #

    Åh nej! Det er så sygt at være syg! Det føles som det største misbrug af ens tid. Med mindre du vender den om – tænk i stedet, at det nu er lovligt at ligge stille på sofaen. Det er også ok, at du ikke har nået andet i løbet af en hel dag end at læse i en bog. Det er ok, at det søde afkom skal hjælpe mere til end ellers.
    En mor har også brug for lidt forkælelse 🙂
    God bedring.

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 22:16 #

      Tak!! 🙂
      Så syg har jeg heller ikke været – at jeg ikke kunne komme ud af sengen altså. Så det er bare nys, snot og hosten som gør en træt helt ind til marven.
      De ER nu søde at hjælpe til – når de ellers er hjemme!

  15. Pia 26. maj 2011 hos 20:59 #

    Man kan godt nyse kraftigt i søvne ;-)Fra min omgangskreds fortæller konen flg.: ” X, hvad roder du rundt dernede i benenden for midt om natten?” “X, jeg leder efter mine tænder, de fløj ud da jeg nøs” 🙂
    Jo, jo, det er ganske vist. Tænderne var en nyerhvervelse 😉

    • Kong Mor 26. maj 2011 hos 22:17 #

      Hahahahaahahahahahaha NEJ hvor komisk.
      Stakkels menneske da!

  16. Annette 26. maj 2011 hos 22:37 #

    Bette ven da! Tak for den udførlige beskrivelse af hvordan du nyser. Det var jo som at være der selv! God bedring 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

