At føle sig smuk

2 jun

Hvis man vil føle sig smuk og elsket – skal man bare blive mor.

Okay, det kan jo smutte – især i den der alder hvor de bare er sure flere timer i træk, uden at nogen ved hvorfor – heller ikke engang dem selv.

Og jo flere børn man har – jo oftere er man hadet. Især når man siger nej til at fjernsynet må tændes før lektierne er færdige og den slags dybt uretfærdige ting.

Så er man den mest hadede person i universet. Sådan flere gange dagligt, og det må man bare lære at leve med.

Men det smuldrer alt sammen, og bliver så uendeligt ligemeget når en lille person kommer hen for at få øjendråber, fordi hans øjne klør af allergi.

Han får dryppet øjnene og står med lukkede øjne og vakler lidt med armene rundt om mig, og siger så: Mor jeg kan slet ikke se dig mere – men jeg kan mærke at du er smuk!

Så står man der med den smukkeste gave i verden. Ubetinget kærlighed fra sit barn.

JA, jeg ved det godt – han er fuldstændig ubeskriveligt dejlig – min lille seje Gårdmand Bjørn!

Marts 2010 044

24 kommentarer to “At føle sig smuk”

  1. Madame 2. juni 2011 hos 07:57 #

    Det er da en af de dejligste ting at få at vide af sin lille søn – at han kan mærke, du er smuk! Hvor er det rørende at læse …

    • Kong Mor 2. juni 2011 hos 19:47 #

      Jeg syntes også det var en anderledes smuk ting at sige – men de forbavser så ofte de der børn!!

  2. Marie 2. juni 2011 hos 09:44 #

    Sådan en sætning vil du huske til evig tid—jeg ved det!!!Ja, din Gårdmand Bjørn er herlig søn.

    • Kong Mor 2. juni 2011 hos 19:46 #

      Ja du må jo vide det også selvom din yngste er 42
      🙂

  3. Bettina Holst 2. juni 2011 hos 10:06 #

    Og det er sådanne sætninger man specielt husker på når de er blevet teenagere…need I say more…?

    Håber du og familien får en skøøn dag 🙂

    • Kong Mor 2. juni 2011 hos 19:45 #

      Ja – det gør man faktisk.
      Jeg går rundt og siger Zorronaldos små søde ting – som et mantra – for han kan godt trække tænder ud!! 😉

  4. Ellen 2. juni 2011 hos 10:09 #

    Nåårrhhh, man smelter jo bare…”Men størst af alt er kærligheden”

    • Kong Mor 2. juni 2011 hos 19:44 #

      Åh ja – så sandt så sandt!
      Jeg smeltede på stedet! Og adspurgt ville de andre 5 meget gerne på besøg i Sverige en dag – når nu vi har inviteret os selv 😀

      • Ellen 2. juni 2011 hos 23:45 #

        I siger bare til 🙂 Vi skal nok være der – medmindre I foreslår et tidspunkt midt i en allerede planlagt ferie… men alt andet end det er en mulighed.

  5. Laila 2. juni 2011 hos 12:35 #

    Nåååhrr.. Hvor er han sød. Intet som ubetinget kærlighed 🙂

    • Kong Mor 2. juni 2011 hos 19:43 #

      Lige præcis!!
      Det er det hele værd!

  6. Mille 2. juni 2011 hos 13:05 #

    Hvor er han altså sød!

    • Kong Mor 2. juni 2011 hos 19:43 #

      Så fantastisk sød og dejlig!!

  7. Rikke 2. juni 2011 hos 17:46 #

    hvor er det fint 🙂

  8. Rejen 2. juni 2011 hos 19:16 #

    Nååååårrrrhhhh hvor er det bare sødt sagt..Ja så glemmer man alle de dumme ord..;-D

    • Kong Mor 2. juni 2011 hos 19:42 #

      Det gør man nemlig. Det er også nok derfor man får mere end et barn.. For det er da ikke sjovt at føde – men man glemmer hvor ondt det gør 🙂

  9. Pia 2. juni 2011 hos 19:43 #

    Sådan en bemærkning, kan da kun smelte en mors hjerte 🙂

    Rigtig komælk, uhm det smager altså godt. Eller sådan husker jeg det fra min barndom, hvor vi hentede mælk hos naboen. Under vinterkrigen fik vi også komælk, da landmændene ikke kunne få det afhentet.

    TdF ser jeg ikke, men Camilla og svigersønnen er bidt af cykelløb, så jeg må have snørren ude 😉

    • Kong Mor 2. juni 2011 hos 22:38 #

      Ja den kan nemlig Pia!

      Jeg vidste ikke at der var så stor forskel på mælk. Det er mærkeligt!

      Jeg skal nok vinke så I ved det er mig 😉

  10. Benedikte 2. juni 2011 hos 19:46 #

    Ja han er! 🙂

  11. svenne 4. juni 2011 hos 20:49 #

    Det er bare gårdmand Bjørn i en nøddeskal, glæder mig til at se ham og alle Jer andre inden længe

    • Kong Mor 5. juni 2011 hos 15:02 #

      Ja lige min lille (store) bamse!
      Vi glæder os også!!! Og savner..

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

