Most wanted autografjæger

8 jun

Når First Man og jeg er til fest uden børn, hvilket trods alt sker indimellem, tager jeg meget ofte – for ikke at sige altid – billeder, af den mad vi får serveret, af gæsterne, dekorationen og jeg slæber morsomme konfettistykker, bordkort og andet lir med hjem i stor stil.

Det er blevet til et ganske hyggeligt ritual, om morgenen efter diverse fester, at  sidde og vågne med en kop te, mens jeg fortæller Firkløveret om maden og stemningen og viser billeder og deler skrammel og pynt ud.

Alt dette, fordi jeg synes det er frygteligt synd for mit afkom, at jeg morer mig, og de sidder derhjemme og er udelukket fra at tage del i den givne festivitas. Altså ikke fordi de vansmægter og går for lud og koldt vand – blot jeg ikke er i nærheden, for det gør de naturligvis ikke – de hygger sig garanteret mere end vi gør nogle gange – men lad det nu være!

Derfor holder jeg mig heller ikke tilbage, når jeg kommer i nærheden af en eller anden kendis, som kunne tænkes at ville give mig en lille hilsen, med hjem til mine børn.

Jeg mindes en gang en koncert (en festival aften) hvor firkløveret var voldsomt utilfredse med at være blevet parkeret i et sommerhus, i stedet for at deltage i festivalen. Jeg lovede at de nok skulle få deres festivaldåb, men det måtte blive en anden gang.

Før jeg strøg ud af døren derhjemme, greb jeg en top, til at have på under min noget tynde tunika, for ikke at fryse. Det var først i bilen, det gik op for mig, at det var Divaens top jeg havde fået med i farten, jeg kunne nu godt klemme mig ned i den alligevel og beholdt den derfor på!

Det blev imidlertid meget varmt, og tunikaen røg hurtigt af, og det gik hverken værre eller bedre end at jeg spildte en klat et eller andet som ikke kunne gå af, på Divaens top, og så var gode råd dyre – hun ville nok ikke blive fantastisk imponeret over den fine plet – så jeg spekulerede som en gal på, hvordan jeg dog kunne gøre det godt igen.

Dette dilemma blev løst ved synet af en ven, som tog sig af backstage security, og han spurgte om vi ville om bagved og lure, når den internationale stjerne skulle på. Og det ville vi jo gerne!

Jeg havde personligt aldrig nogensinde hørt om den unge mand på 25, før. Og jeg må nok tilskrive dette faktum, min højt fremskredne alder!

Hvorom alting er, stod jeg inde bagved højttalerne, i siden på selve scenen, mens han spillede. Da det næsten var slut, blev vi sendt væk, da stjernen ikke ville have pøblen myldrende om benene, når han skulle direkte ned ad trappen og ind i den ventende bil med tonede ruder.

At fortrække fra scenen omgående, viste sig at være nemmere sagt end gjort, eftersom der i mellemtiden havde forsamlet sig en større flok teenagepiger, som modsat mig, med mit manglende stjerne kendskab, havde helt styr på hvem den unge mand var.

Disse piger stod mast sammen, helt op til trappegelænderet, og da jeg skulle væk, havde jeg kun en mulighed og det var at bestige gelænderet og dumpe ned i teen-tøse-flokken. Hvorved jeg jo kom til at stå ubetinget forrest, og tættest, på både bil og trappe, foran alle de ventende piger, som blev en anelse frustrerede over denne nye og meget uretfærdige fordeling af pladserne.

Der blev meddelt at den unge mand under ingen omstændigheder ville give autografer – dette var en noget af en nedtur for mine planer med tilgivelse for pletten – og jeg tænkte at det skulle komme an på en prøve. Man er vel stædig.

Stjernen kom derpå susende ned ad trappen, og med det ene ben inde i sin fine bil med chauffør, råbte jeg, så man kunne høre det helt til Skagen: ”PLEEEEASE”..

Og dette er så beviset på, at man til alle tider kommer længst med høflighed, for den unge mand stoppede omgående, og trak foden ud af sin ventende bil igen, og stod nu ansigt til ansigt med mig.

Jeg fik hurtigt ekspederet mit ærinde: om han ville være så venlig at skrive en autograf på min datters top, som jeg stadig havde på, eftersom jeg var kommet til at ødelægge den, med den meget synlige plet.

Han smilede venligt, kradsede sin autograf på min mave, altså på toppen som jeg jo havde på, sagde pænt farvel, forsvandt derpå ind i bilen og kørte væk.

På dette tidspunkt var der meget stille rundtomkring mig. Men jeg fornemmede, at jeg hurtigst muligt måtte fortrække, for at undgå den begyndende lynchstemning der blev rettet mod min person, og i særdeleshed mod Divaens top. Så jeg smilede og råbte ”hej med jer”, og løb skyndsomst over blandt sikkerhedsvagterne, som brølende af grin havde stået og betragtet hele episoden på afstand.

Men Divaen fik sin autograf top, og tilgav mig pletten! Og da jeg ikke blev spottet af nogle fra teen-tøse-fan klubben igen, blev jeg heller ikke udsat for repressalier, selvom der givetvis blev oprettet en hadeklub på facebook!

Som sagt var First Man og jeg til fødselsdag i lørdags, og der var mange gamle venner vi ikke havde set i lang tid, blandt andre en, som i de mellemliggende år har fedtet rundt med noget thaibox/kickboxing – spørg mig ikke om forskellen – og han i den forbindelse har været verdensmester hele 7 gange.

Og da Gårdmand Bjørn, hver tirsdag, udøver samme sport, var det jo meget oplagt at flå en autograf, samt et par billeder, ud af den 7dobbelte verdensmester – han havde i øvrigt sådan nogle fine postkort med sig selv som motiv – som der passende kunne skrives på.

Der var derfor ingen ende på glæden ved gensynet, da jeg udover et par kys eller ti, samt den sædvanlige fest-høst, kunne give ham dette trofæ – samt en invitation til at komme på besøg og træne i verdensmesterens klub!

IMG_4503

Lørdagens høst – samt den famøse top, med plet og autograf!

34 kommentarer to “Most wanted autografjæger”

  1. Mille 8. juni 2011 hos 07:45 #

    Jamen hvad står der på toppen? Hvem var det? Sig det nu, sig det nu.

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 08:21 #

      Craig David! Jeg kendte ham ikke – og kender ham stadig ikke. Jeg tror at en af de store har en cd med ham efter denne episode for ligesom at have en undskyldning for at have autograf toppen hængende på væggen..

  2. Inge 8. juni 2011 hos 07:59 #

    Det gælder om at være det rigtige sted på rette tidspunkt… Og de t klarede du i flot stil 🙂 god onsdag

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 08:21 #

      Tak! Ja – det var ret morsomt! Især når man tager i betragtning at jeg kunne være mor til samtlige af de andre autograf hungrende tøser jeg stod sammen med! 🙂

  3. Anita 8. juni 2011 hos 08:10 #

    Craig et-eller-andet. Måske David? Craig David you know:

    “I´m walking awaaayyy… froooom the troubles in my liiiiife… I´m walking awaaayyyyy… I wanna find a better plaaace”

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 08:22 #

      Nej jeg know not 😉
      Men ham var det!! Craig David.

      • Anita 8. juni 2011 hos 17:58 #

        Jubiii, så kan jeg stadig læse kragetæer! Det stammer tilbage fra dengang, jeg arbejdede i et revisionsfirma. Sikke nogle krusseduller der skulle tydes, når regnskaber skulle renskrives. Nu mangler jeg bare at kunne tyde lægeskrift 😀

        • Kong Mor 8. juni 2011 hos 19:35 #

          DET er så en anden historie. Jeg gad ikke være farmaceut.. Stakkels mennesker der skal forsøge at tyde det..
          🙂

  4. Anita 8. juni 2011 hos 08:11 #

    (eller var det mon “find a better day”)… kan ikke huske det 😀

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 08:23 #

      og jeg var kun i stand til at konstatere at jeg vist havde hørt en af sangene i radioen men ellers sagde det mig nada!

  5. Nadia 8. juni 2011 hos 08:32 #

    Jeg synes det er sødt, at du tager lidt feststemning med hjem til dine børn! Først havde jeg regnet med det handlede om lidt bordpynt, men jeg er ret imponeret over det viste sig at inkludere fancy autografer. Nice!
    Og godt hun tilgav dig pletten på trøjen. Hvis det havde været min mor der havde spildt på mit tøj, så var det ikke gået stille for sig i min teenageperiode.

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 09:25 #

      🙂 jammmen jeg er osse sånn en sød mor 😉
      Nu er Divaen ikke så hysterisk som andre – så det var okay. Jeg tør slet ikke tænke på hvad der var sket hvis det havde været Prinsesse Lyserøds top.. 😉
      Der havde en autograf nok ikke kunnet gøre det – vi var nok ude i et personligt besøg af Justin Beeep-er for at trække noget tilgivelse i land.

      • Nadia 8. juni 2011 hos 12:01 #

        Personligt besøg af Justin Bieber? Så havde jeg nok foretrukket ikke at blive tilgivet 😉
        (men jeg skal overhoved ikke snakke, da jeg var i hendes alder, cirka, var jeg helt vild med Aaron Carter – bare tanken kan give mig kulegysninger nu)

        • Kong Mor 8. juni 2011 hos 13:49 #

          Nu er det jo ikke mig han skulle besøge.. Men et eller andet sted er jeg lige ved at give dig ret!!
          Og HVEM er Aaron Carter??

        • Nadia 8. juni 2011 hos 20:28 #

          Nu må du få kvalme eller leve med nysgerrigheden. Her er han:

          • Kong Mor 8. juni 2011 hos 20:52 #

            HELLIGE banan.. Der kan man se hvad man går glip af.. eller..
            ..
            men øhm han er da orange.. Kan så meget bedre lide dine sømandssange..

  6. Madame 8. juni 2011 hos 09:18 #

    Haha, skøn historie – det klarede du utrolig flot! Og godt hun tilgav dig pletten på den fine bluse 🙂

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 09:27 #

      Tak!
      Ja det var meget godt når man nu tænker på de farer jeg udsatte mig selv for! 😉

  7. Rejen 8. juni 2011 hos 10:00 #

    Supergodt med spidse albuer!! hehe, flot gået og en god måde at redde pletten på..;-D og godt du overlevede..;-D Du må være dagens helt i Gårdmand Bjørns øjne..

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 13:25 #

      Jeg har ikke bare spidse albuer – der er rundsave på.
      🙂
      Jeg er lidt helteagtig ja! Men det jeg også til daglig

  8. kongemor 8. juni 2011 hos 10:22 #

    God ide at tage fest stemningen med hjem, den er noteret i min bog.
    Og mht. autograf toppen: hvis man ikke spørger kan man hverken få ja eller nej, jeg har ingen fine fornemmelser i den slags situationer, kun høflighed og højrøstethed:)

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 13:40 #

      🙂 De er så nysgerrige – og lidt ærgerlige over ikke at komme med så det er godt at kunne dele lidt ud.

      Og lige mine ord – man får intet hvis ikke man ber’ om det. Et klart spørgsmål kræver et klart svar!

  9. Annette 8. juni 2011 hos 10:40 #

    Sådan!
    Mon du ikke er verdens bedste mor, når du sådan får arrangeret træning med en verdensmester?
    Jeg tror det!

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 13:41 #

      JO da!! (troede jeg faktisk jeg var i forvejen :D)
      Han er også lidt benovet over det!!

  10. Ellen 8. juni 2011 hos 12:13 #

    Du er vist hverken tabt bag en vogn eller nem at hyle ud af den – som om det kommer bag på mig… Jeg sidder altid med et smil på, når jeg læser om dine ‘episoder’.
    Det var godt nok nogle alternative gravatars, du har har fået dig her med WP-opgraderingen 😀 Skal vi ikke bare sige, at jeg er glad for, at jeg har en account, der leverer et ‘rigtigt’ billede? 😉

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 13:47 #

      Nej – jeg sidder godt fast på den der vogn – oppe forrest 😀
      Men jeg er da glad for at du morer dig 😉

      Mht avatar billeder – så kunne jeg godt blive lidt fræk – men det lader jeg være med!
      Vil jo godt se dig engang! 😀

  11. Laila 8. juni 2011 hos 15:36 #

    He he… Autografjæger. Den havde jeg ikke lige set komme 🙂

    Jeg synes, det er sødt, børnene er så interesserede i, hvad I har oplevet. Og dejligt I husker at dele det med dem.

    Her er der ingen tvivl om, at ungerne synes, at de selv trækker det længste strå, hvis det handler om udeblivelse til en voksenfest. Det er da meget federe at være på ferie…

    Vi nyder til gengæld samtaler, som ikke bliver afbrudt hverandet sekund. Så win-win her 🙂

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 16:54 #

      Næ der kan du se – sådan er man så fuld af overraskelser. 🙂
      Det går jo begge veje – vi er også interesserede i deres liv! Faktisk så snakker vi hele tiden 😉

      Her er der ikke mulighed for at være på ferie – så de er alene hjemme med 3 forskellige tel.nr. de kan ringe til hvis det brænder på..

      Vi nyder skam også at få snakket sammen kun ham og mig!

  12. Benedikte 8. juni 2011 hos 18:30 #

    Hov – ser det ikke helt anderledes ud det hersens kommentar noget?

    Altså, HVEM var han??? Jeg vil vide det!
    Og så vil jeg altså også være så kendt at jeg har postkort med til private fester, i tilfælde af at jeg lige skal skrive en autograf. SÅ tjekket altså!
    Og er det kondomer du har taget med hjem i stakkevis? Ja undskyld, jeg spørger bare, for billederne herude er meget slørrede pga det dårlige internet, og jeg synes måske bare det er det det ligner?

    Men sød historie 🙂 Jeg synes du lyder som en fantastisk mor!

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 19:38 #

      Craig David.
      Og jo det ser helt forkert ud det der kommentar felt – det’ ikk’ mig..
      Det er wordpress som fedter.

      Du skal da bare lave nogle pirat postkort 😉 Jeg vil altså godt ha din autograf..

      Og NEJ det er ikke kondomer hahahahahahhahahaa – Divaen fik en lovebox for et par år siden og jeg skal have fat i en til Zorronaldo til sommer når vi er i DK – nej – det var pengesedler konfetti!

      Og så må jeg lige takke inderligt for det med “fantastisk mor” – det er sådan noget man godt kan lide at høre – for man tvivler altid lidt.

  13. Stegemüller 8. juni 2011 hos 21:31 #

    Hvor er det en god idé at dele festen med børnene; det gør det mere attraktivt at sende forældrene til fest.

    Jeg ser det for mig, hvordan du sprang ned i teenageflokken og pludselig stod forrest, og hvordan du fik denne Craigs autograf. Jeg har ved gud heller aldrig hørt om manden, men musiksmag gik også i stå omkring 1990, så det er helt naturligt.

    • Kong Mor 8. juni 2011 hos 22:46 #

      Det er i hvert fald hyggeligt sådan en morgen derpå!

      Mit autograf stunt må også have været et syn for guder.. Jeg vil tro vores musiksmag næsten er gået i stå samtidigt. Men den er så gået lidt igang igen fordi jeg har børn 😉
      Men kun lidt – for det er ved den søde grød ikke alt jeg kan holde ud 🙂

  14. Susanne 9. juni 2011 hos 05:06 #

    Jeg forstår mere og mere at du går under navnet Kong Mor. Den der er lidt svær at matche. Det skal mine unger ikke høre om ;o)

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:39 #

      😉 Ja der er en grund til alting!

      Jeg skal nok lade være med at sladre 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

