En anden slags nervekrig..

9 jun

Men knap så morsom som den anden. Næ – i denne krig, som vist forresten ikke er nogen krig, for det skal der to til, og her er vi ude i noget decideret envejskommunikation.. har jeg nemlig konstateret at jeg er helt og aldeles overflødig.

Har ligesom overhelehovedet slet ikke hørt fra Zorronaldo siden han forlod matriklen i mandags – med den madpakke jeg ikke fik lov til at lave, eller jo det er blevet til én sms tirsdag morgen: ”Jeg er ca. 150km fra Oxford” Nichts weiter..

Og da jeg her i aftes skrev: ”Er du levende? Vi savner dig. Oplever du noget spændende? Er maden god?” Var han lakoniske og aldeles uengagerede svar: ”Ja. Det går godt. Kys”

Så kan man sidde der.. Og føle sig ret ubrugelig. Og tænke på Fru Z.. Og på at det ævl, man spiser andre af med, når de jamrer over, at nu er ungerne snart på vej hjemmefra.. det virker ikke.

Det virker slet ikke. Man ville bare godt høre lidt mere. Som i fortæl nu noget knægt.

Og skal vi vædde med at hvis jeg ikke skriver mere, så hører jeg med garanti ikke en lyd fra ham, før han vil hentes lørdag morgen.

Det er ikke i orden. Det er simpelhen bare ikke i orden.

Så er det man får lyst til at fortælle dem om hvor hårdt det var at være gravid.. Med seriebræk og halsbrand. For slet ikke at tale om hvordan det så var at føde de der børn.

Det eneste der kan muntre mig op, er tanken om at han selv engang får børn..

Men i mellemtiden, kunne han nu godt lade som om han savner os. Altså mig jo, forstås… Bare lidt.

48 kommentarer to “En anden slags nervekrig..”

  1. Marianne 9. juni 2011 hos 06:30 #

    Intet nyt er godt nyt 🙂

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:13 #

      Det vælger jeg også at tro på – jeg ville bare godt høre lidt fra ham! 🙂

  2. pernille 9. juni 2011 hos 06:41 #

    Jeg holder med Marianne.
    Og du må godt sige “hvad sagde jeg”, når jeg, lige om lidt sikkert, står i samme situation.
    Der er kun to dage (og nætter) mere.
    Så kan du pumpe ham for oplysninger. Med fare for at de bliver nogenlunde lige så detaljerede som SMS’en.
    Min erfaring er at detaljerne kommer dryppende senere.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:14 #

      .. Jamen jeg skal da gerne give gode råd til den tid 😉
      Nej han fortæller såmænd når vi er sammen. Han ÆVLER løs.. Når jeg er i nærheden.

  3. Susanne 9. juni 2011 hos 06:49 #

    Jeg holder med Marianne og Pernille 🙂
    Og så sender jeg lige en tanke afsted til drengens mor. For inderst inde ved jeg jo godt, hvordan du har det.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:14 #

      Tak Susanne – den varmer.. 🙂

  4. Inge 9. juni 2011 hos 07:34 #

    Han har det fantastisk og savner dig helt sikkert, men han ved du ved det 🙂 og så behøver man jo ikke bruge tid på at sige det.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:15 #

      Nååårh nej – det var sådan det var.. 😉
      Han skrev da trods alt “kys”.. det er jo ikke ret sejt..

  5. Rejen 9. juni 2011 hos 08:06 #

    hihi, sådanne sms’er har jeg også fået, når knægten var afsted, og som Pernille siger detaljerne kommer lidt efter lidt..;-D men for pokker jeg kan godt huske den der følelse: så giv dog for pokker lyd fra dig..;-D

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:19 #

      Ja det er lige den der: kan du ikke bare sende et sms postkort “Hej – har det godt de er søde maden er ulækker” Det er jo det hele.. Sgu ikke for meget hvis man spørger mig – men det gør man så ikke.. 😉

      • Susan 9. juni 2011 hos 09:24 #

        Tænk på at han måske i tankerne sender et gammeldags postkort , det kommer jå først frem en ugestid eller 2 efter han er kommet hjem igen 😉

        • Kong Mor 9. juni 2011 hos 18:03 #

          Ja det tror jeg så ikke på 😀

          • Susan 9. juni 2011 hos 18:56 #

            Det goer jeg heller ikke 😉

  6. Svenne 9. juni 2011 hos 08:16 #

    Kong Mor da, vent til han kommer hjem, så kan du få hele historien og uden mulighed for at han kan undslippe. Tænk på hans rygte, hans mor sms’er hele tiden,(det tror jeg altså ikke du gør), hvad skal han dog sige til kammeraterne, der er da pinligt, griner. Jeg kan nu godt forstå din hungren efter nyheder, om ikke andet, så at det går godt.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:20 #

      JEG har kun sendt en eneste sms!! Det var den i går aftes.. nada else..
      Så jeg overbebyrder ham ikke ligefrem. Møgbarn.. 😉

  7. Mille 9. juni 2011 hos 08:28 #

    Don’t do it! Jeg er måske ikke helt den rette til at sige det, da jeg nu for anden nat, har siddet vagt ved babyens dør, men det er vist bare der, hvor den der “gør hvad jeg siger, og ikke som jeg gør” er helt på sin plads.

    Altså helt ærligt, du vil da ikke være pinlig-mor vel? Det er altså ikke særlig royalt. Facade, facade, facade. Lad ham hygge sig med vennerne og håbe på, at han vil dele ud af oplevelserne, når han kommer hjem.

    Og lad så være med at kramme ham alt for hårdt. Mens andre ser det i hvert fald.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:22 #

      Jeg kommer ikke til at kramme nogen overhovedet kl 06.00 når han kommer til skolen lørdag morgen – DET gør First Man som henter ham 😀

      Og jeg gentager JEG sender ingen sms’er.. Kun den i går aftes.

      Kan godt huske den der overvågen “trækker baby vejret” Ikke rart – men jeg kan berolige dig med at det stopper når de er.. 12 eller sådan.. 😉

  8. Ellen 9. juni 2011 hos 08:32 #

    Beklager min manglende medfølelse, men tænk på, at du hellere burde være glad for, at han slet ikke har tid til at savne dig! Du ville have det rigtig, rigtig skidt, hvis han sendte dig beskeder, hvoraf det fremgik, at han var ved at sygne hen af hjemve, så alting er lige præcis, som det skal være 🙂
    Bortset fra det, så ved jeg da lige præcis, hvordan du har det… hvordan tror du, jeg havde det, da Charlotte turede rundt i Afrika på helt egen hånd i flere måneder – og det før mobiltelefonen var opfundet?

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:25 #

      Ja det er helt rigtigt – da Divaen var på Sicilien i April og ringede stortudende hjem fordi hun var landet hos en psykotisk pige der havde brug for hjælp – da var jeg ikke mange sure sild værd.
      Men de der små – jeg har det godt – knus.. Det kunne være rart..

      Det var dog en frygtelig tanke at have et barn løs i Afrika i flere måneder. brrrr. At du overlevede.. Jeg tror jeg var taget med 😉

  9. Susan 9. juni 2011 hos 09:15 #

    Jeg bliver nødt til at erklære mig enig med de øvrige kommentatorer.
    Intet nyt er godt nyt og du ville have det endnu værre hvis han hele tiden smsede dig.
    Da Cathrine var 1 uge i Washongton DC hørte jeg fra hende da de var landet i DC og ellers intet, absolut intet, hun opdaterede heller ikke sin facebook! 🙂
    Dog var en af lærerne så venlig at oploade billeder hver dag, men Cathrine var først med på et på 3. Eller 4. Dagen, så jeg blev enig med mig selv om at hvis der skete noget jeg havde brug for at vide inden hun kom hjem igen, så skulle de nok få fat på mig! 🙂

    Og man får i øvrigt absolut intet ud af at spørge alt for meget om detajler, nærmere tværtimod, så vi må bare væbne os med tålmodighed og så får vi nok lidt af vide som tiden går!

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 09:27 #

      Jeg ved det godt Susan 🙂 men .. jeg savner jo min lille ugle.. ups undskyld – min store seje Zorronaldo..
      Cathrine var da også mindre end han er nu? Jeg var seriøst gået i koma over 4 dage uden en lyd – lærer eller ej.. 😉

  10. Susan 9. juni 2011 hos 09:41 #

    Det var sgi heller ikke nemt, og billederne blev nøje studeret 🙂
    Jeg kan ikke helt huske hvor gammel Zorronaldo er (undskyld jeg har ikke læst ordentligt på lektien), Cathrine var 13, da hun var afsted i februar.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 18:04 #

      😉 der er da ingen lektie her 😉
      Han er 14. Og jeg troede Cathrine var yngre end det!!

      • Susan 9. juni 2011 hos 19:02 #

        Du ved jo fra divaen at de har mindre og mindre brug for os … i hvert fald offentligt og officielt og slet slet ikke naar der sker en masse og de er sammen med vennerne.
        Cathrine er lige (i gaar) graduated fra 8. og naeste aar er det High School og hun synes det er saa irriterende og pinligt at hun skal fortaelle mig hvor hun er og med hvem .. og jeg siger, jeg beder blot om en tekst (sms) dine venner behoever jo ikke vide hvem du tekster 🙂

        Naar det saa er sagt, saa synes jeg jo ogsaa at jeg er helt anderledes end min mor var, og at hun derfor burde vaere helt anderledes end jeg var.
        Jeg spurgte forsigtigt min mor engang … fik du noget af vide om hvad der skete i mit liv da jeg var 13-14 aar, hendes reaktion: Grine grine grine grine grine grine, naaahhhh fortaeller Cathrine dig ikke noget, grine grine grine!!!
        Hmfrrrr!!! 🙂

        • Kong Mor 9. juni 2011 hos 19:17 #

          Jammer. Jamen det forfærdelige ER jo at jeg kan huske hvordan det var på den ferie da jeg var 13. Nu kan man undskylde det med at der ikke fandtes mobiltelefoner..

          • Susan 9. juni 2011 hos 19:27 #

            Jeg kan ogsaa godt huske at jeg ikke ringede hjem naar jeg var paa ferie eller skoletur, maaske sendte jeg et postkort, men saa var det kun fordi mine veninder ville sende postkort.

            Jeg maa indroemme at jeg ikke regnede med at Cathrine ville ringe/tekste mens hun var i DC. Jeg kender hende jo trods alt godt nok til at vide, at det ville hun ikke huske/gide at bruge tid paa. Jeg ved ogsaa at der var foraeldre der naermest var i kontakt med deres boern hver eneste dag, og det maa jeg indroemme at jeg synes er for meget. De var jo paa tur med skolen, vi havde set deres program, det var taet pakket fra kl 7 om morgenen til kl 10-11 stykker om aftenen, hver eneste dag.
            Jeg saa endda en mor skrev paa facebook, hej, skriv til mig, jeg savner dig!!!!! (helikopterforaeldre, man ser og hoerer det mest utrolige!)

  11. Nadia 9. juni 2011 hos 10:17 #

    Jeg er alt for ung til at forholde mig til, at Zorronaldo ikke ringer – jeg er delt mellem at synes det er lidt strengt af ham at holde dig hen i uvidenhed, og ret synd for dig, og så at mærke mit (åbenbart ikke helt døde?) teenageoprør skrige at forældre bare skal blande sig uden om.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 18:06 #

      Uhh det kan jeg godt lige se.. Og jeg er sikker på at jeg ikke ringede hjem til min mor da jeg var 13 og på efterårsferie.. Hmmm

      Men det er SLET IKKE det samme. Jeg .. er jo helt anderledes end min mor 😀

  12. Kristines Dilemma 9. juni 2011 hos 17:14 #

    Jeg har lidt lyst til at kopiere Nadia. For sæt dig lige ind i hans sko ii et øjeblik, nu aner jeg ikke hvor gammel han er? men hvis han er et sted imellem 12-99 så er den sidste han gider at skrive til sin mor. Men jeg synes godt at han må skrive til dig, for jeg er jo så god til at gå over i andres sko, og dine trænger jo til at han lige skriver lidt til dig.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 18:08 #

      Jamen ja – det er meget fint alt sammen.. Og han er 14.. Jeg ber’ jo ikke om en bedre roman – bare “jeg har det godt godnat”.
      Men jeg kan godt se at jeg simpelthen bare skal stikke piben ind og acceptere at han ikke gider sin moar lige nu..
      Jammer 😉

  13. Benedikte 9. juni 2011 hos 18:26 #

    Stakkels dig!
    Jeg sidder jo her og får helt dårlig samvittighed over al den smerte jeg har påført min egen mor. Altså utilsigtet forstås!

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 19:15 #

      Altså jeg gider ikke have dårlig samvittighed over at have givet dig dårlig samvittighed. 🙂

      Jeg vil simpelthen bare konkludere at jeg skal holde op med at være sådan en belastende mor – sluge mit savn og glæde mig til han kommer hjem på lørdag!.

      • Benedikte 10. juni 2011 hos 01:29 #

        Din søn kan kun være glad for og stolt over at hans mor har det sådan. Selvom det er hårdt for moderen og han måske ikke giver udtryk for det, så er det helt sikkert sådan han har det. For det er sådan vi har det med vores mødre. De er dødirriterende fordi de altid er så nervøse, men hvor er det skønt at føle at de elsker os og altid er der for os!

        • Kong Mor 10. juni 2011 hos 07:24 #

          DET vil jeg så hæfte mig ved og være noget for andre i stedet for.
          Minder mig om en eller anden sjov..eller pseodo sjov novelle af.. en eller anden om en dame som vil være noget for nogen – og hun er så noget for en ældre farmor der bliver 100.

          Gud forbyde jeg nogensinde bliver sådan.. eller det er måske for sent 😀

  14. millemum 9. juni 2011 hos 20:51 #

    Jeg tror godt jeg kan sige allerede nu – At det der, det overlever jeg aldrig. Ingen lyd? INgen sms?
    Bur ham inde i kælderen og hold en times kysse kramme jeg elsker dig mor, hver dag. Og han skal stille op – Bare fordi du har født ham.
    Sygt..hmm ja måske. Men jeg tror jeg dør den dag Vigfus kommer og siger ” Hey mor, jeg tager lige jorden rundt med nogle venner, vi ses bare om nogle år”.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 22:16 #

      JA JA JA!! Hørt!!
      Han har sendt 1 sms frivilligt og 1 svar.. Siden mandag.. Og jeg har så kun sendt én. Jeg vil jo ikke være anstrengende.. 😀

      Og ja – den dag det er alvor hvad gør man så? Lægger sig ned og dør?

  15. Bettina Holst 9. juni 2011 hos 21:12 #

    Min yngste på snart 19 år kaldte jeg “bændelormen” til han var 12, fordi han altid rendte lige i røven på mig !!. Så blev han teenager og mere optaget af venner. Så fik han kæreste og så var jeg kun interessant ind imellem. Vi har altid haft en super godt forhold med mange gode snakke og han har betroet mig mange ting. Han flyttede for halvanden måned siden. Hører jeg fra ham ?. Ikke en skid. Jeg skal ringe til ham. Hver gang. Min bændelorm. Hvor blev du af?. Nu savner jeg pludselig det der “renden i røv”………også når jeg væltede over ham, når jeg åbnede toiletdøren………

    Hehe.. sød “fætter” jeg har fået som profilbillede 🙂

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 22:18 #

      Hmmmm – det sætter tingene noget i perspektiv må jeg sige.
      Måske skal de bare være træls så man glæder sig til at de flytter..

      Og ja – jeg synes de var ret sjove de dersens små monstre 😉

  16. Lene 9. juni 2011 hos 21:17 #

    Altså kære søde kong mor, du er en dejlig mor og tak du dig selv for at dine børn ikke føler trang til at meddele i flere ord, om de har det godt. Det ved du jo 🙂 Og du ved også at hvis de har det skidt kender de adressen.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 22:19 #

      Ja ja.. Nej spøg til side jeg ved det godt!! – men derfor er det hårdt at blive zappet alligevel! 🙂

  17. Laila 9. juni 2011 hos 22:14 #

    Jeg føler også med dig. Man har bare ikke ro, før man er forsikret om, at de har det godt! Det er en pligt, at de skal melde tilbage til moderen!!! Intet mindre…

    Men en Mor er altid med i hjertet!

    Jeg er også vild med min lilla fætter. Krøllet og finurlig 🙂

    Morkram til dig.

    • Kong Mor 9. juni 2011 hos 22:22 #

      En pligt – ja nemlig!

      Jeg ved da godt at han holder af mig og alt det. Men han siger det bare ikke så meget som pigerne..

      Og TAK for morkram!!

      • Susan 9. juni 2011 hos 23:14 #

        Det er bl.a derfor man faar flere boern, forstaar jeg nu! Jeg har en pige der ikke siger ret meget (altsaa til os herhjemme), heller ikke at hun elsker sin mor.
        Men jeg ved jo godt at hun elsker mig, for hun viser det meget tydeligt ind i mellem 🙂

        • Kong Mor 10. juni 2011 hos 07:25 #

          Ja da – det er sådan man laver sin helt egen fanklub.
          Det er bare ikke alle børn som gider være medlem hele tiden..

  18. jensdrejer 10. juni 2011 hos 08:43 #

    Hahaha…. jeg er overbevidst om, at det er en af de situationer, hvor intet nyt er godt nyt. Bare rolig! Han skriver hvis han har problemer eller mangler penge. 😆

    • Kong Mor 11. juni 2011 hos 14:08 #

      Det valgte jeg så også at tro på 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Drama i Durban « Hos Mommer - 10. juni 2011

    […] skrive en kommentar, der er alt for lang og i stedet burde være et indlæg. Det skete i går, da Kong Mor skrev om om sin søn, som har det alt for godt, hvor han nu end er – men han er væk fra mor, og […]

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

