Jeg er så kedelig I tror det er løgn

12 jun

Nu vil jeg skynde mig at skrive et kedeligt indlæg, så I ikke helt glemmer at jeg er en kedelig mor-blogger på afveje udi noget madblogning og wannabee kreablogger. Det sidste lykkes dog ikke helt.

Men altså – al den opmærksomhed jeg har fået, fordi I lige troede jeg var vild og rebelsk. Det var altså kun den ene gang i stenalderen da jeg var ung… så opmærksomheden og beundringen fortjener jeg slet ikke.

Jeg vil derfor skynde mig at påpege, at jeg var 18år minus 3 dage da jeg tog en tur til Hamborg og at ikke en dråbe alkohol, røg eller andre sjove stoffer kom indenbords. Vi åd derimod rigtigt meget tysk makrelsalat. Og en del varm kakao. Det er da kedeligt!

Og for ikke at blive anklaget for falsk varedeklaration så bliver jeg også nødt til at fortælle at jeg, indtil jeg var 16-17år, drak mælk til fester. Drak 4 slurke af en sodavand og bad så om noget mælk. Den første øl jeg fik – blev hældt ud af vinduet for jeg kunne ikke døje det. Så var jeg enten gravid eller ammede i 8 år og det er faktisk først derefter, jeg har fået smag for visse former for alkohol.

Hvorfor nu tale så meget om alkohol.. jo fordi, i mange lande – Danmark i særdeleshed – er man MEGET sær hvis man ikke drikker alkohol – og hvis man ydermere har nået at blive 17 uden at have været fuld så er man mærkelig. Og kedelig. Meget kedelig.

Jeg er lige præcis så dødsens kedsommelig, som man er, når man er mor-blogger. At jeg er mor-blogger, kan jeg nok ikke løbe fra. Det har jeg dog heller ikke tænkt mig. Det er snarere mig som løber efter dem – børnene altså..

Så er jeg måske mad-mor-blogger med alle de kedelige mad billeder jeg belemrer jer med… Jeg kan vist, selv med den bedste vilje, ikke kaldes en ægte krea-mor-blogger. Ikke med de frembringelser udi strikkeriets mysterier, jeg formår at præsentere.

Men en mor-mad-wannabekrea – blogger. Cand.kedelig.. Det er mig.

Så er det på plads – bare så I ikke kigger herind i den fejlagtige tro, at jeg er spændende og vild og at jeg kan skrive om andet end børn, mad og mislykkede strikkeforsøg. (den der blå ting bliver nu brugt som støveklud til min skærm.. så den dagligt minder mig om hvor fuldstændig uduelig jeg er til at strikke) for det kan jeg overhovedet ikke.

Jeg har slet ikke noget liv. Eller jo – men et meget kedeligt et.

Nu har jeg ikke så meget mere kedeligt at sige.. hm, nå men, jeg kan da altid sende et billede af noget mad..

IMG_4508

Jeg forede indersiden af en römertopf med bacon, som jeg lagde en håndfuld små løg, et par hvidløg og en kylling på. Så lidt salt og peber og derefter hældte jeg ½ flaske ÆGTE æblecider (ikke det der sodavands-pjask man kan få i Rema 1000 nede ved havnen) ud over det hele, og så lå den og havde det varmt, 90 minutter i ovnen.

IMG_4511

“Poulet au Cidre” med krydret couscous og bønnesalat til.

Det smagte rigtigt godt! Men det var nok lidt kedeligt..

38 kommentarer to “Jeg er så kedelig I tror det er løgn”

  1. Liselotte 12. juni 2011 hos 08:43 #

    Se, jeg synes ikke, at det var det mindste kedeligt, men måske det er fordi, at jeg er akkurat lige så kedelig 😉

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 11:18 #

      Længe leve de kedelige 🙂

  2. Laila 12. juni 2011 hos 09:16 #

    Jeg er enig med Liselotte! Ikke kedelig overhovedet.

    Og noget andet, som jeg har gået og funderet lidt over på det sidste. Hvem er det, som siger, at mor-bloggeri ikke er helt så godt som “skrive”-bloggeri? Jeg har læst med på nogle andre blogs, hvor der gives lidt stikpiller om, at mor-, familie-, og kreablogging ikke er så “fint” som dem, der “bare” skriver velformuleret. Så går man da i små sko 🙂 Jeg elsker din blog! Intet kedeligt over den!

    • Laila 12. juni 2011 hos 09:51 #

      Hmmm… Nu jeg genlæser min egen kommentar kan jeg da godt få lidt kolde fødder… Det lyder altså mere surt end tiltænkt. Jeg er ikke sur – jeg undrer mig bare. Det var heller ikke for at pege fingre ad Skrive-blogge. Dem kan jeg altså også virkelig godt lide. Jeg kan lide, at der er blogge for enhver smag. Det jeg ikke kan lide, er at noget bliver ophøjet på bekostning af andre. Det giver ikke mening. Hver blog til sin ting, sin ejer og sine læsere 🙂

      Pyh – Det kan være svært at begå sig, når det kun er med det skrevne ord. Jeg undskylder til dem, som måtte føle sig stødt.

      • Kong Mor 12. juni 2011 hos 11:46 #

        Søde Laila – jeg tror ikke nogen har følt sig stødt.
        Du skal endelig ikke få kolde fødder. Og jeg synes ikke din kommentar lød sur overhovedet.
        Jeg tror lidt det bunder i at man gerne vil sættes pris på – og man skriver jo det bedste man kan – hvis man ikke mente man kunne skrive noget af interesse så ville man nok ikke gøre det – jf. det med at man jo gerne vil læses.
        Ellers havde man nok købt en dagbog af papir.
        Når landet ligger sådan – bliver man – jeg gør i hvert fald – forundret over de mennesker der synes man er dårlig/skriver kedeligt eller dem som vil putte en etikette ned over hovedet på ens blog.
        Og det er vel en naturlig reaktion.
        Også selvom man har dårlige dage “skrivemæssigt” så har man hver sin stil og hvis man skal lave den om for at please nogle – kors i hytten.. Længe leve mangfoldigheden i blogland!!

        Jeg står bare ved at jeg er kedelig – og er stolt af det! 😉 (humor kan være anvendt)
        Fordi så slipper jeg for at uddybe mine knap så heldige stunts dengang i stenalderen 😀

        • Laila 13. juni 2011 hos 16:55 #

          Præcis – Det er netop mangfoldigheden, som gør det hele noget værd. Hver blog viser en lille del af et menneskes personlighed – og som bekendt er ingen jo helt ens 🙂
          Men det er netop det med at ville ophøje noget på bekostning af noget andet, som skurrer lidt i mine ører…

          Uha – så enige vi altid kan blive 🙂

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 11:21 #

      Ja se vi har jo nok læst det samme – og det undrede også mig – og var faktisk lidt trist over at man ligefrem skulle have forskellige etiketter – men kom frem til at det nok ikke var ment på den måde.
      Men faktisk kom dette indlæg for at jeg kunne undgå at skulle give flere slibrige detaljer om mine stunts 🙂

      Og TAK for de søde ord – så bliver man så glad 🙂

  3. kongemoderen 12. juni 2011 hos 09:36 #

    nahhh – kedelig er nu ikke lige det ord jeg vil bruge om dig – og jeg har jo kendt dig hele livet !
    og din blog er heller ikke kedelig.

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 11:21 #

      🙂 nå det er det ikke? Ja du må vel vide det!! 🙂

  4. Nadia D. 12. juni 2011 hos 09:54 #

    Hvis man ikke drikker alkohol, er man ikke bare kedelig. Folk tænker oftere at man måske er syg. Eller på antabus. Eller meget religiøs (og min erfaring siger mig, at festende danskere er mest forskrækkede over netop denne egenskab – uhhh bare man nu ikke har inviteret en religiøs!).
    Menøhm… Kasper drikker ikke. Har gjort det, men gør det slet ikke mere. Han kunne nok godt drikke et glas champagne i ny og næ, men det opildner bare de folk, der bliver lidt stødt over han ikke drikker. Så vil de hente et glas til bagefter. Man skal jo ikke være ædru, vel? Og så skal han pludselig til at stå og diskutere, hvorfor han ikke drikker, om om han dog ikke vil ombestemme sig, “du har jo allerede drukket ét glas!” osv.
    Jeg har altid drukket og synes det er sjovt, men jeg blev godt nok overrasket over, hvor ekstremt folk reagerer på ædruelig. Det havde jeg aldrig troet på, hvis ikke jeg havde været kæreste med Kasper, og dermed fulgtes med ham til fest gentagende gange.

    (Og nej, han er ikke religiøs eller på antabus)

    Og jeg synes altså ikke du er kedelig!

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 11:24 #

      Orv ja .- jeg glemte religiøs.. 😀
      Jeg kan heldigvis alt efter humør – gøre begge dele – slet ikke drikke alkohol eller tage et par glas.
      Men dette alkohol inspirerer da helt til eget indlæg..

      Og tak fordi du ikke synes jeg er kedelig!! 🙂

  5. Fru E 12. juni 2011 hos 09:59 #

    Så må jeg være endnu mere kedelig end dig. Er ikke kreativ (eller maler jo kun sjællent), viser stort set aldrig mad billeder, men keder en blogverden med mine løbstråde. Hip hurra hvor fancy 🙂

    Ps. måske skal jeg lægge et billede ind af min nye madrass når jeg får den…..bare sådan for lige, at peppe bloggen op 😉

    Hvis du er kedelig, så vil jeg være med. God pinse herfra.

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 11:26 #

      Skal vi ligefrem kappes om at være den kedeligste 😀
      Og når man nu er kedelig – så skal der ikke så meget til at peppe bloggen op – hvilket jo er ret praktisk!

      God pinse til dig også

  6. Marianne 12. juni 2011 hos 12:04 #

    Kedelig – næhh, det er du i hvert fald ikke 🙂
    Det ser sørme lækkert ud, det du kreerer i stegesoen – det skal jeg vist prøve. Tak for opskriften.

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 14:14 #

      Det smagte SKØNT!!! Og kylling blir’ så blød og saftig i römertopf!

  7. jane 12. juni 2011 hos 12:20 #

    gab

  8. Annette 12. juni 2011 hos 13:06 #

    Kan man være praktisk blogger?
    For jeg tænker; Er der nok mad i sådan en fugl til 6 mennesker?

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 14:15 #

      Det er et meget godt ord!
      Der var mad nok – fordi Zorronaldo var væk 😉 ellers kan der godt være to kyllinger i min store römertopf!

  9. Annette 12. juni 2011 hos 13:08 #

    Og – jeg kan godt drikke uden at more mig…
    Apropos alkohol.

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 14:15 #

      Ja – det er mærkeligt, men det kan man faktisk sagtens – folk virker ofte tvivlende…

  10. Susanne 12. juni 2011 hos 13:31 #

    Hvor er det fedt, at du magter at være kedelig på den fede måde 🙂
    Min blog er også sådan en udefinerbar type. Men jeg elsker alligevel at skrive og at få kommentarer. Og jeg har egentlig slet ikke lyst til at blive sat i bås.
    Kedelig eller ej, så har du altså fanget mig med dine skriverier. Nu vil jeg gå ud og være kedelig, og fryde mig over, at det lader sig gøre.
    En rigtig dejlig søndag til dig og alle dine.

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 14:16 #

      TAK.
      Mere om etiketter i morgen!!
      God søndag til dig også!! 🙂

  11. Birgitte Agger Mote 12. juni 2011 hos 15:03 #

    Kæreste Stine,
    Nu har jeg ikke læst de andre kommentarer, så det er muligt, at jeg gentager andre, men jeg kan godt fortælle dig, at jeg læser masser af blogs – jeg er jo den der krea-mor, som elsker andres gode ideer, som jeg så kan tyv-stjæle, men der er INGEN af de andre blogs jeg læser, der på samme måde får mig til at smile allerede når jeg ser, at der er et nyt indlæg – sådan lidt “iiiihhhh, hvad skriver hun om idag?” … jeg elsker dine beskrivelser af din verden – jeg bliver glad når jeg klikker på dit link på FB og det første jeg ser er æbleblomster …. der er INGEN som dig, der får mig til at føle glæde og smil – og ind i mellem tårer … mest glædestårer 🙂
    Så fortsæt endelig – fortsæt FORDI du er FANTASTISK til at skrive, og fordi du virkelig rammer ind i mit lille moderhjerte, der i den grad ville ønske jeg kunne komme forbi til din lækre kylling og et ægte smil og masser af latter! Knus fra Ottawa

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 17:11 #

      Se nu sidder jeg her og har helt fugtige øjne.
      Og er dybt rørt over dine smukke ord.
      Sådan en kompliment gør mig uendeligt stolt og glad og.. ja .. piv 😉

      Tusind tusind tak Birgitte – og knus selv.

  12. jensdrejer 12. juni 2011 hos 16:13 #

    Jeg synes der burde være meget mere fokus på mennesker som ikke drikker alkohol – jeg tror faktisk det ville gøre en stor forskel for mange unge mennesker. Derfor er jeg glad for, at du fortæller den historie.

    Jeg har fået mere end rigeligt, men det er heldigvis nogle år siden. 😀

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 17:11 #

      Jeg har faktisk et indlæg om alkohol – ikke for sarte sjæle.. det kommer nok på snart!

      • jensdrejer 13. juni 2011 hos 17:20 #

        Jeg har også et i støbeskeen, men er i tvivl om det måske er for privat…. og måske og lidt for helligt. Jeg ved ikke rigtigt…….

        Men jeg glæder mig til at læse dit indlæg. Så må tiden jo vise om mit følger efter. 😉

        • Kong Mor 13. juni 2011 hos 18:13 #

          Åh sådan har jeg det også indimellem – er det nu for privat? Jeg har mange indlæg liggende som ikke kommer længere.

  13. rejen 12. juni 2011 hos 19:12 #

    Hvis du er kedelig så er jeg overkedelig…Jeg skriver ikke særligt godt, derfor korte indlæg (for det meste) og jeg laver aldrig kreative flotte ting, (ikke at der er noget i vejen med det) heller ikke madindlæg, jeg er ikke særlig god til at lave mad, og min hverdag er vist lige så almindelig som alles andres, arbejde og fri og familie….Men det er vel også det der fylder i de fleste menneskers liv, og derfor kan jeg godt lide at følge andre både fordi der er nye ting man lærer og fordi der er rigtig mange ting man kan genkende…Så længe leve de kedelige bloggere, og alle de andre..;-D og uhmmmm den ser lækker ud den kylling…

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 23:06 #

      Ja længe leve ganske almindelige mennesker.
      🙂

  14. millemum 12. juni 2011 hos 22:24 #

    Jeg siger det samme som Nadia D – Ikke at min kæreste hedder Kasper. Men hold nu kæft en drukkultur vi lever i. Hold nu op og lad folk selv bestemme om de vil have en sjus eller ej. Hvordan er det lige i Normandiet? Der kan de vel også godt lide en sjus eller lidt vino?
    Nå men aner sgu ikke om du er kedelig Kong mor, for nu du siger det. Er det sgu da lidt kedeligt med stikkeri, alle de opskrifter om mad og så siger du nu at du ikke drikker – Hold op du er kedelig….Men dit kedelige jeg skriver på en pænt ikke kedelig måde, som jeg tit gider at læse. Så gider du ikke godt fortsætte med at være pisse kedelig for det er pisse sjovt:)
    Fra endnu en mor blogger…

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 23:09 #

      Er du tosset – Calvados området er det sted i Frankrig hvor der er flest af de der biler man kan køre uden kørekort. Sprittester foregår alle ugens dage og på alle tidspunkter..
      Men til forskel fra hvad jeg nogle gange har oplevet i DK – så må folk selv bestemme om de drikker eller ej. Der bliver ikke set skævt til det.

      Jeg skal hjertens gerne fortsætte med at være ligeså pissekedelig som jeg altid har været!!!
      😉

  15. Edith 12. juni 2011 hos 22:30 #

    Hovsa! Er lige faldet over din kedelige blog ved et kedeligt “barnet-er-lagt-i-seng-og-jeg-er-for-træt-til-at-gå-i-seng”-tilfælde! Sikke da en masse kedeligheder, men alligevel de sjoveste kedeligheder jeg længe har set 😉 Så tak for det! Du har fået dig endnu en læser 🙂 God pinse.

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 23:10 #

      Jamen tak skal du have – og velkommen til mit kedelige liv 😉
      Rigtig god pinse til dig også!!

  16. jane 12. juni 2011 hos 22:40 #

    Jeg drikker heller ikke. Helt almindeligt i min omgangskreds i USA men hold kaje hvor er jeg kedelig i min danske families øjne – – – – GAB hvor er vi dog kedelige 😉

    • Kong Mor 12. juni 2011 hos 23:10 #

      Det er sgu da lidt utroligt.. at man skal drikke for at være interessant.. Hmm – det fortjener altså sit eget blog indlæg inden længe det der med at drikke..
      Knus

  17. Benedikte 12. juni 2011 hos 23:53 #

    Jeg synes overhovedet ikke du er kedelig! Du er farverig og interessant og dit almindelige og kedelige liv giver mening og er fyldt med masser af sjovheder, spøjserier og skønne børn!
    Dit daglige indlæg er blevet et kærkomment fast dagligt indslag i min hverdag som jeg efterhånden dårligt kan undvære.
    Og sådan ville det jo ikke være hvis du var kedelig!! 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

