Ris til egen røv

18 jun

Der er altså noget galt med mit komfur.

Det er godt nok ikke et af de der skrækkelige moderne induktions ting, som vi desværre har i huset hjemme på øen.. Dets eneste undskyldning er at det var i huset da vi købte det!

Nå, men dette her er et gaskomfur. Som jeg har ønsket mig.

Men det virker altså ikke.

Gang på gang går noget galt, med det mad jeg laver.

Så sent som i går. Jeg sad og skrev en kommentar på en eller anden blog, da der pludselig lugtede helt vildt af popcorn. Og det var ærligt talt lidt sært.

For jeg havde ikke nogle popcorn.

Så jeg gik ud i køkkenet for at lokalisere lugten. Men så var det jeg fik øje på en gryde med noget ris i, og kom i tanke om at jeg da vist var ved at lave mad.

Det var jeg så ikke mere. Og det øverste af risen smagte ikke ret brændt.

IMG_4560

27 kommentarer to “Ris til egen røv”

  1. Inge 18. juni 2011 hos 08:15 #

    haha.. møgkomfur.. 😉

  2. Lavendel 18. juni 2011 hos 08:34 #

    Øv-øv…kender godt lugten.
    Har et induktionskomfur (før havde jeg gas) – og jeg elsker det!

    • Kong Mor 18. juni 2011 hos 13:28 #

      Åh jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke kan finde ud af at bruge det – men jeg kan SLET IKKE lave mad på induktion..
      Vil have gas..

  3. Ellen 18. juni 2011 hos 09:57 #

    Haha – kan et induktionskomfur virkelig forhindre, at man bliver opslugt i blogverdenen og koncentrerer sig om madlavningen? Jeg må ha’ sådan et 😉

    • Kong Mor 18. juni 2011 hos 13:29 #

      Nej – jeg kan heller ikke lave mad på induktion. Som i SLET ikke..

      😉 må have en kok.. Det er nok nemmest

  4. rejen 18. juni 2011 hos 10:36 #

    hihi, her er vi også vant til lidt branket mad en gang imellem, det kan jo ske at man bliver helt opslugt…;-D

    • Kong Mor 18. juni 2011 hos 13:30 #

      Hahaa 😉
      Ja det sker jo

  5. Susanne 18. juni 2011 hos 11:37 #

    Ups. Vi har vel alle prøvet at skrabe lidt. Bare sådan fordi.

    • Kong Mor 18. juni 2011 hos 13:31 #

      Dette var “skrabe meget”… Men det hænder jo. 🙂

  6. svenne 18. juni 2011 hos 12:09 #

    Rice chrispies a la France, Kong Mor for pokker da, bevar focus, 😉

    • Kong Mor 18. juni 2011 hos 13:31 #

      Hvilket focus? Nåårh du mener Kim Købmand 😉

      Jeg VAR koncentreret.. om computeren..

  7. Lone 18. juni 2011 hos 13:29 #

    En madlavnings fejl 40 :o)

    • Kong Mor 18. juni 2011 hos 13:32 #

      Det var DET, det var!!! 😉

  8. Benedikte 18. juni 2011 hos 14:16 #

    Argh øv! Blogland kan virkelig isolere en fra tid og sted!

    • Kong Mor 19. juni 2011 hos 10:48 #

      Ja – hvilket KAN være lidt upraktisk!! 🙂

  9. Fru E 18. juni 2011 hos 15:23 #

    Hvornår kommer komfuret der kan integreres med PC’en? Det vil da være genialt med en pop-up besked på pc’en “nu er risene klar, hvis de ikke skal brænde på”.

    God weekend 🙂

    • Kong Mor 19. juni 2011 hos 10:49 #

      DET var ellers en god idé!
      Mon ikke det kommer på et tidspunkt?

      • Fru E 19. juni 2011 hos 12:54 #

        Det ville ikke undre mig. Meget af den teknologi vi har nu havde vi ikke fantasi til, at forestille os for 20 år siden. Så hvorfor ikke 🙂

        • Kong Mor 19. juni 2011 hos 13:25 #

          Præcis – det går så stærkt alt det der. Som du siger – for 20 år siden havde vi ikke fantasi til at forestille os hvad der er muligt idag!

  10. Bettina Holst 18. juni 2011 hos 15:34 #

    Kender det. Indtil videre har min tid i Blogland (5 mdr) kostet mig 2 nye gryder………

    Efter at de har stået i blød længe. Meget længe, måtte jeg erkende at de var ødelagte…..og jeg tror ærligt talt ikke de bliver de sidste. Når jeg sidder foan computeren (bare de der 5 minutter, der bliver til 25 minutter), så går det galt. Ofte :-)……men så er det jo heldigt at min mand som regel laver manden….hmmm måske derfor har frivilligt har taget tjansen ?…

    • Kong Mor 19. juni 2011 hos 10:50 #

      Ja det hjælper desværre ikke her – han er først sent hjemme og vi dør af sult hvis vi skal vente på at han kommer og laver mad!
      😉

  11. Bettina Holst 18. juni 2011 hos 15:35 #

    …så gjorde jeg det igen…..postede min kommentar uden at tjekke for stavefejl….:-)

  12. Kari - Septemberliv 18. juni 2011 hos 17:28 #

    Sådan et komfur har jeg også!
    Det må være det maskemekaniske man laver nu til dags. Det er altså ikke samme kvalitet som dengang mor vat dreng 😉

    Håber du finder fejlen. Og så en dejlig weekend til dig!

    • Kong Mor 19. juni 2011 hos 10:51 #

      Nej – den slags kvalitet laves slet ikke mere!!
      God søndag!! 🙂

  13. Tina - omme i London 18. juni 2011 hos 17:40 #

    Hmmm… popris smager nu ikke saa ringe. 🙂

    • Kong Mor 19. juni 2011 hos 10:52 #

      tja.. uden den brændte smag i så fald… 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

