De skal have madpakke med..

24 jun

Det var hvad der stod på sedlen. Prinsesse Lyserød skal på tur til England. Og ingen sms panik her – snarere tværtimod: Mor, må jeg godt sende dig 3 sms’er hver dag?

Hun skal være væk i 40 timer.. Men okay – det er jo noget andet end Zorronaldo.

Og hun var lidt sulten før hun skulle afsted – og lavede sig en lille mad.. i 3 lag med 4 skiver brød.

IMG_4575

Nå, men hun skulle jo så have madpakke med. Lidt til morgenmad og et par sandwiches til frokost. Og lidt at styrke sig på mens de vader rundt og kigger i Portsmouth.

Så jeg lavede en madpakke.. Efter Prinsessens anvisninger. Og egen erfaring for hvor meget hun spiser.

IMG_4577

De 4 sølvpapirsindpakkede ting er sandwiches.. Her er mad til morgenmad og frokost. Og hun var ikke sikker på der var nok.

Og jeg kalder ikke dette en madpakke – men en uge-ration.. Velbekomme!

26 kommentarer to “De skal have madpakke med..”

  1. Marianne 24. juni 2011 hos 07:09 #

    Man kan ikke få for meget mad – sådan er det bare 🙂

  2. Inge 24. juni 2011 hos 07:42 #

    Du godeste, spiser hun alt det selv.. Eller er der sultne børn i England, som hun har nødhjælp med til:-)

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 09:09 #

      Jeps.. Hun spiser det hele selv. Hun ville egne sig meget dårligt til nødhjælpsarbejder for hun ville måske æde maden selv.

  3. Sequence 24. juni 2011 hos 08:04 #

    Det ser lækkert ud. Hos jer må det vel hedde mad-kuffert, og ikke mad-kasse 🙂

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 09:10 #

      Hun fyldte en rygsæk. Der var ikke engang plads til det lille bitte tæppe jeg mente hun skulle have med til natten.. Næ så hellere mad!!

  4. Nadia D. 24. juni 2011 hos 08:28 #

    Det er også bedst at have lidt ekstra slik med, så man kan dele lidt.
    Eller… Det kan man jo altid sige højt, hvis der er nogen der stiller kritiske spørgsmål til mængden ikke?

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 09:11 #

      Ork, hun er skam ikke flov over mængderne!
      Hun deler kun med veninden – fordi veninden deler med hende!!!

  5. Madame 24. juni 2011 hos 11:27 #

    Jo, hun skulle vist lige akkurat kunne overleve i 40 timer :-))

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 12:48 #

      Jo mon ikke – men det vil ikke undre mig hvis hun har spist det hele

  6. Laila 24. juni 2011 hos 12:18 #

    Respekt!!! 🙂

    Og hvis hun samtidig stadig er tynd, så smider jeg lidt misundelse over hendes stofskifte oveni 🙂

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 12:47 #

      Hun er mager som en flagstang. 1,59 for 41 kg.. Lang og tynd.
      Og altid sulten!!

  7. Helle 24. juni 2011 hos 13:17 #

    Hmmmmm.. må kigge på dine billeder, når jeg skal pakke medpakker til mine to, når de skal til Skotland om 1½ uge. Det er også frokost og morgenmad, til når de kører 🙂

    De skal jo heller ikke sulte 😀

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 17:46 #

      Til morgenmad fik hun en kakaomælk – 2 drikke yogurth, en æblemos og to pakker morgenmads kiks.

      Til frokost 4 sandwiches og så alt det andet til snack – fordi jeg ved hun altid er sulten!

      Og så var der vandflasken man ikke kan se..

  8. Lene 24. juni 2011 hos 16:22 #

    Bon appetit, det5 kalder jeg en madpakke 🙂

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 17:46 #

      Også jeg.. Nu ser vi når hun kommer hjem om hun har manglet noget.

  9. Benedikte 24. juni 2011 hos 17:20 #

    No way! Er det til 40 timer det der?
    Skal hun mon selv slæbe på det? Wow der er meget 😀 Men lækkert og hyggeligt ser det ud!
    Men helt ærligt, madpakke til 40 timer lyder da også helt vanvittigt?

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 17:49 #

      Nej det var IKKE til 40 timer. Hun skal være væk i 40 timer – der skulle være til morgenmad og frokost. Og lidt snack til små sult indimellem.
      Hun skulle selv bære det i en rygsæk og der var ikke plads til noget som helst andet i den..

      Om aftenen skal de spise på McDo eller sådan noget. Og hun har lidt ekstra penge med for at kunne købe noget om aftenen på båden hvis hun stadig er sulten.. 😉

      • Benedikte 24. juni 2011 hos 19:31 #

        Det var dog en sund appetit 🙂
        Fantastisk at skulle have sin madpakke med i en rygsæk for at kunne have den 😀

        • Kong Mor 24. juni 2011 hos 21:00 #

          Ja ikke? Hun havde som sagt ikke engang plads til et lille bitte fleece tæppe..Det måtte vige pladsen for mad

  10. Ellen 24. juni 2011 hos 17:24 #

    Du GOdeste – hun slår da alle hidtil kendte rekorder 😀
    Nej, det er nok en god ide at holde hende fra den del af nødhjælpsarbejdet, der har med maduddeling at gøre 😉
    Jeg håber hun får en rigtig god tur til England.

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 17:50 #

      Jeg fik en sms i morges – at hun var velankommet. Og så får jeg nok en i aften når hun er ombord på båden igen!

      Men ja – hun ER bare sulten.. Men hun slår altså også familiære rekorder.. Selv Zorronaldo stirrer undrende på hende!

  11. Susanne 24. juni 2011 hos 19:18 #

    Jeg kan lige forestille mig, hvad der ville ske, hvis os voksne kvinder indtog de mængder. Aldrig en rynke, Det hele ville blive glattet ud mega hurtigt.

    Yngste her har præcis samme højde og vægt, som du skriver. Han er dog ikke skyld i de store madudgifter her i hytten. Jeg håber, at frøkenen nyder opholdet i udlandet. Sulten mave burde i hvert fald ikke forhindre hende i det.

    • Kong Mor 24. juni 2011 hos 21:01 #

      Jeg er sikker på at hun har nydt det!!
      Og vi glæder os til at se hende i morgen igen!!

  12. Annette 24. juni 2011 hos 22:55 #

    Det er jo omsorg pakket ind i diverse emballager :-))

    • Kong Mor 25. juni 2011 hos 11:10 #

      😉 smukt sagt!! Det er det nemlig!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

