Søvnig Prinsesse

28 jun

Beklager dette lettere kedsommelige indlæg – men vi har haft 33 grader i skyggen, og godt nok er varmt godt – men meget varmt, er ikke tilsvarende godt, med den luftfugtighed vi praktiserer i Normandiet. Så jeg beklager folkens – det må være en form for agurketid!

Prinsessen kom jo hjem fra sin dagstur til England. Hun blev sat af ved en havn i Normandiet torsdag aften med sin mad-rygsæk. Deres base på båden var en flystol som kunne lægges 9 cm. ned og dermed ikke af største komfort. Da hun ydermere havde fjernet det lille tæppe fra tasken, for at få mere plads til mad, nåede hun også at fryse en del – og fik faktisk ikke sovet ret meget – hverken på vejen over eller vejen hjem!

Dagen blev tilbragt i Portsmouth, hun fik set Admiral Nelsons båd, og hørt drabelige historier om amputation og blodsudgydelser, samt historien om hvordan Nelsons lig kom hjem dækket i whisky og rom, efter slaget ved Trafalgar. Jeg gad nu godt ende sådan – marineret og lagt i lage, i whisky og rom!

Nå – det var et sidespring. Da vi hentede hende 6.45 lørdag morgen – læg lige 1 times kørsel fra vores by og I ved så hvad tid VI var nødt til at stå op – var hun fuldstændig færdig og det eneste hun ønskede var bare at sove.

De andre kan klare sådan en nat eller to, og så være lidt trætte – men Prinsesse Lyserød minder alt for meget om sin mor og går i koma over søvnmangel.

Fordi jeg kender hende – havde jeg taget hendes dyne og pude med – samt et par natbukser, og iført dette, faldt hun omgående i søvn i bilen på vej hjem, med armene om en gigantisk og meget lyserød bamse hun havde købt til sig selv. Skulle sige at hendes hår ser underligt ud på grund af 40 timers efterhånden ret uglede fletninger!

IMG00061-20110625-0743

Vel hjemme igen, indtog hun et minimum af morgenmad, mens hun delte gaver ud, lagde sig så på sofaen og sov fra kl. 9 til kl. 14 hvor jeg vækkede hende. Resten af dagen gik hun rundt som i trance – og så hun en stol, kunne hun lige akkurat slæbe sig hen til den! Hun kom tidligt i seng og sagde da hun ramte puden – jeg har drømt om dette øjeblik i min egen seng! Og så sov hun til næste morgen 10.30.

Da jeg spurgte om der havde været mad nok, var svaret at der var lige tilpas. Der kom ½ pose slik og en æblemos retur..

22 kommentarer to “Søvnig Prinsesse”

  1. Mille 28. juni 2011 hos 07:09 #

    Det der må være klart den bedste måde at blive hentet på. Og så endda med natbukser.

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 12:55 #

      Det tror jeg også!
      Hun havde jo siddet med cowboybukser på i 40 timer – tænkte at det nok var rart med lidt løsere!!

  2. Nadia D. 28. juni 2011 hos 07:39 #

    Hvor er I nogen søde forældre! Kæmpe sliklager og hentning med dyne… Luksus.

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 12:56 #

      Slik er så som så til daglig – jeg er lidt slikforskrækket – foretrækker kage eller chokolade – er ikke til farvestoffer, men indimellem 😉
      Det må jo godt være rart at være barn!

  3. Rejen 28. juni 2011 hos 09:33 #

    Stakkels prinsesse, sådan har jeg det også, kan ikke undvære min søvn bliver fuldstændig zoombie-agtig og drømmer kun om min seng og dyne..Håber hun har fået sovet ud..;-D

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 12:57 #

      Hun har fået sovet ud – mere eller mindre – og nu er det snart sommerferie!

  4. Ellen 28. juni 2011 hos 09:52 #

    Alene det, at hun kun indtog ‘et minimum af mad’ må være det bedste udtryk for det stakkels barns enorme træthed 😉
    … og selvfølgelig henter man da… uanset tidspunkt på døgnet 🙂

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 12:58 #

      Nemlig – hun kunne lige akkurat nedsvælge en pain au chocolat og så var det ellers destination sofa med dyne!

  5. Madame 28. juni 2011 hos 10:40 #

    Sikke en rejse – godt at Prinsessen fik indhentet den forsømte søvn i en fart! Jeg kan tydeligt huske, hvor gyseligt det er at rejse uden at kunne komme til at sove ordentligt. Har prøvet at sidde op hele natten i et tog til Prag og gør det aldrig, aldrig mere 🙂

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 13:02 #

      Det er frygteligt at savne sin seng – frygteligt!!

  6. Marie 28. juni 2011 hos 10:43 #

    Prinsesse Lyserød har da de dejligste omsorgsfulde forældre—
    dyne, pude og hele bagsædet!!

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 13:03 #

      Tak Marie,
      Det skal være hyggeligt at komme hjem igen! Især når man har savnet sine forældre lidt!!

  7. Kirsten 28. juni 2011 hos 12:44 #

    Lyder somom hun har haft engod tur!!
    Og fortvivl ikke, jeg har også mine Achilleshæle – jeg har et narkotisk forhold til franske kartofler som kun indtages i hele poser!!!

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 13:03 #

      Hahahaha – så er jeg mere rolig!!

      Hun havde en god tur! Men hun er mest til egen dyne!

  8. Benedikte 28. juni 2011 hos 13:20 #

    Du er den perfekte mor! Ikke nok med dyne og pude, men også lige lækre afslappede natbukser! Perfekt!!
    Det lyder som en god tur 🙂 Godt hun i det mindste ikke blev sulten (så skidt pyt med at hun småfrøs lidt 😉 )

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 13:46 #

      Honning i øregangen.. 😉
      Jeg er heldigvis ikke perfekt! Men jeg gør mit bedste. Det er i hvert fald sødt sagt!
      Det var vist en skøn tur! Og nej hun nåede ikke at blive sulten!

  9. Lene 28. juni 2011 hos 14:48 #

    Det er det bedste at sove i en bil og så høre den sagte snak fra sine forældre:-)

    • Kong Mor 28. juni 2011 hos 15:25 #

      Det må det være!! 😉

  10. Lone Tranekjer Nielsen 28. juni 2011 hos 22:08 #

    Sjov og dejlig blog og ENDELIG en udenlandsdansker…..jeg bor i Paris (18aar)

    KH Lone

    • Kong Mor 29. juni 2011 hos 08:51 #

      Hej Lone,
      Jamen udenlandsdanskere er her skam masser af – især i Paris.
      Og tak for de søde ord!

  11. Lone Tranekjer Nielsen 28. juni 2011 hos 22:08 #

    oehhh jeg er 36aar men 18aar i Paris

    • Kong Mor 29. juni 2011 hos 18:00 #

      Hæhæ jeg fik den godt 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

