Agurketid og brok

14 jul

Her sker da ikke en hujende fis i Blogland. Hvor er alle mennesker henne? På ferie? Har I råd til det da?

Jeg troede da der var krise? Og at alle de tåber med huse belånt til skorstenen – som står på venteliste til luksusfælden – var blevet arbejdsløse og havde fået villaen sat til salg som håndværkertilbud, subsidiært på tvangsauktion.

Men hvis I har råd til at tage på ferie, så synes jeg ærligt talt godt I kunne tage at give et bidrag, til os som vansmægter. Send en mail for at få mit kontonummer.

Ferie er da forresten noget opreklameret bras. Det er meningen man skal slappe af. Og hvordan ligger landet så lige, når man selv vover sig nord for Padborg i hele 2 lange uger lige om lidt?

Altså efter den uge, hvor jeg har planlagt at jeg IKKE skal lave mad.

Har allerede en kalender så fuld af aftaler som en ministers i de 2 uger, vi befinder os på matriklen. Og jeg glæder mig lumsk – men nu skal jeg lige brokke mig lidt, så jeg i det mindste kan leve op til overskriften!

Vi har sendt en indkøbsliste i forvejen, så vi er sikre på at der er købt ind – tak søde mor!

Fik du nu fat i det hele? Appelsin yoghurt, hyldeblomstsaft, kammerjunker, solsikkerugbrød og makrel?

Tror nu heller ikke jeg når ret langt over grænsen, før vi bliver nødt til at stoppe og proppe et ulækkert antal skildpadder og anthon berg marcipanbrød indenbords. Og købe noget med danske bogstaver i.

Ikke “Se og Hør” – det har jeg ikke brug for mere – jeg kan bare læse Bethany!

31 kommentarer to “Agurketid og brok”

  1. Jørgen 14. juli 2011 hos 07:34 #

    Jeg har været på rejse – og vandret i Østrig. Pensionister holder vel ikke ferie, da dette er forbeholder skoleelever og det arbejdende folk. Det er derfor også blevet til en blogpause, internetdækningen var dårlig. I øvrigt er pauser af det gode.

    God tur til Danmark når det bliver tid.

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 20:02 #

      Ih hvor hyggeligt! Håber at se nogle billeder?
      Og nej – det kan vel ikke betegnes som værende ferie!

      Pauser er gode – såfremt de er selvvalgte!

      Og tak – er sikker på vi får en skøn tur!

  2. Nadia D. 14. juli 2011 hos 07:57 #

    Jeg synes også det er skuffende at så mange skal på ferie, når nu jeg ikke skal 😉
    I det mindste skriver du stadig hver dag! Så helt dødt er her ikke i Blogland 🙂

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 20:05 #

      Nej ikke helt dødt – men næsten!
      Jeg skal også på ferie i august – selvom Danmark ikke kan kaldes ferie..

  3. Sequence 14. juli 2011 hos 08:08 #

    Pyh, heller ikke noget ferie her (endnu).

    Jeg synes til gengæld, at tiden er godt proppet med arbejde, forplejning af gæster og pakning af ferieudstyr.

    Nu er det heldigvis næsten fredag!

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 21:52 #

      Ja i morgen 🙂
      Og så har jeg også ferie!

  4. lavendels 14. juli 2011 hos 08:19 #

    Vi er nogen, der holder os hjemme på matriklen…..god dag!

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 21:53 #

      Jeg håber vejret er lidt bedre end det jeg har hørt!!
      God dag til dig også

  5. Madame 14. juli 2011 hos 08:44 #

    Og her holder vi os også hjemme – selv i øsende regnvejr 🙂

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 21:53 #

      Regnvejr KAN være hyggeligt – dog ikke midt i en sommerferie..

  6. Annette 14. juli 2011 hos 08:47 #

    Bliver det ikke tit sådan? At man trænger til at slappe af efter sin ferie?
    Jeg kan næsten mærke på egen krop, hvor meget man kan savne et eller andet dansk spiseligt! Det bliver godt at inhalere en skildpade 🙂

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 21:54 #

      Åhh ja. Bare smagen af appelsin yoghurt.. mmm 😉
      Og alle de skildpadder jeg skal have! Okay man kan spise 3 eller 4 så har man – JEG – fået nok!! 😉

  7. Ellen 14. juli 2011 hos 09:27 #

    Nåårrhh – godt du snart skal hjem til mor 🙂
    Ferie har vi altid råd til – til gengæld er der nok så mange andre ting, vi ikke gør så meget i, men som betyder meget for andre: designermøbler, -ditto tøj, dyre biler, halv- eller heldyre huse osv.
    En ferie kan godt gøres billig, og den er altid god 😉
    Men det skal da indrømmes, at vi har lidt flere penge til rådighed, nu hvor vi ikke længere har hjemmeboende børn…

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 21:56 #

      Ja det bliver godt! Og ikke kun på grund af maden!
      Det er jo som alting – et spørgsmål om at prioritere!!
      Vil også hellere have en ældre bil og et almindeligt køkken og kunne tage lidt på ferie!
      Selvom ferie x 6 pers. er en ret bekostelig affære!

  8. Laila 14. juli 2011 hos 09:55 #

    Hvis vi havde råd, så bookede vi fluks en rejse til noget sol og varme. Jeg er slemt utilfreds med vejret i DK pt!!!
    Men nej, huset har slugt økonomien – dog venter der en tur til en solskinsø næste uge. Dog uden solskin – hvis meterologerne prognoser holder. Suk. Sol! NU!
    Men der er stille herinde… Godt du er her :)!

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 21:57 #

      Jammer – øer kunne godt vise sig fra the sunny side – når nu man kommer på besøg.

      Jeg håber at min ø viser sig fra sin lysere side – uden dog at gå til yderligheder såsom sne… 😉

  9. Mille 14. juli 2011 hos 10:04 #

    Med det her vejr er det da utroligt, at der stadig er nogen tilbage i landet. Jeg håber, at det er mere sommerligt i Normandiet, og at du så tager lidt solskin med til DK. Vi trænger til det! Jeg havde ellers glædet mig til for første gang nogensinde at have fri hele sommeren, men øhm, det er først lige gået op for mig, at den rent faktisk er her.

    • Mille 14. juli 2011 hos 10:05 #

      Ps. jeg kan desværre ikke sende dig et bidrag. Jeg har nemlig brugt hele formuen på et 3-ugers roadtrip i USA med mand, baby, svigerfamilie og svinedyre hoteller.

      Men jeg vil gerne give en is!

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 22:01 #

      Det regner ikke. Men det er ikke ligeså varmt som det var i sidste uge. Og jeg lover at tage alt solskinnet med når jeg kommer hjem!

      Jeg synes heller ikke at jeg har sommerfornemmelse endnu. Det kommer nok!

      Lyder FEDT med en road trip! Spændende!!

      Og ja tak – jeg vil godt ha en is.. Tøver mellem en kæmpeeskimo eller en københavnerstang.. Eller måske bare en gammeldags..mmm

  10. Inge 14. juli 2011 hos 10:54 #

    Ingen ferie hos mig.. endnu.
    Holder skansen 3 -4 uger, før jeg kan kalde mig selv for feireramt.. 🙂
    I må have en god tur nordover.

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 22:04 #

      Nå nej – men så har man fri når alle de andre jamrer over at være kommet tilbage igen 😉
      Tak skal du have!!

  11. Lone Tranekjer Nielsen 14. juli 2011 hos 13:45 #

    Var i slet ik til bal des pompier igaar???? og hov troede da du skulle skrive lidt om den franske national dag????

    Vi var til bal igaar, med stands til ungerne hvor de vandt utallige moengder plastik crap…..oel, merguez,, frites og cola i lange baner, og sidst men ikke mindst…………….loekre pombier moend som dansede paa baren i bar overkrop og viste deres smoekre roeve frem og smed vand i hovedet paa os……..FANTASTISKE
    FRANKRIG…….

    Vi tager til Loegumkloster paa tirsdag, har ogsaa soerget for at mor har koebt: kommen ost, soenderjys spejepoelse, paarloeg-chocolade, rullepoelse, karrysalat, remolade, ristede loeg, Min fars boller med dansk smoer, og slik koeber vi i tyskland daa vi jo staar af bussen i hamburg………….

    God ferie

    Lone

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 22:06 #

      Fete Nat ophidser mig altså ikke ret meget mere.. First Man er jo forh. militær så “j’ai donnée merci!!”

      Bal des Pompiers? DET kunne have været sjovt!

      God tur og ferie!! din liste minder en del om min 😉

  12. pernille 14. juli 2011 hos 14:12 #

    f’hvafornoget?
    Her er det vinter, jeg er i lab, og vores SINK økonomi levner desvære ikke plads til ferietilskud.
    Nyd sommeren i DK.

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 22:07 #

      Nåårh ja det er vinter – men så koldt er det vel ikke? Eller hvad?

      Vi skal nok nyde vores DK besøg når vi kommer så langt 😉

      • pernille 15. juli 2011 hos 12:31 #

        10-12 grader kan ikke rigtigt kaldes varmt når man bor i huse opført af folk med et britisk tankesæt.

  13. Irene 14. juli 2011 hos 17:57 #

    Krise …. jeg har besluttet at det er der ikke hos mig, så må vi lige tage det derfra hvis den skulle snige sig ind alligevel.
    Sverige “Here I come” fra på tirsdag, Skal op og se om vores søde naboer har passet godt på huset og så skulle man da være et skarn hvis der ikke lige skal rundes forbi min ynglings “loppis”. …… der er altid plads til lidt mere i huset.

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 22:09 #

      Ja vi har såmænd også valgt krisen fra – det gælder om at bruge lidt mindre end det man har!!

      Jeg har stadig aldrig været i Sverige!.. Men måske en dag!

  14. Benedikte 14. juli 2011 hos 21:17 #

    Jeg er ikke på ferie. Bare på farten. Suk… Jeg kan mærke at jeg forsømmer bloggen lidt. Men jeg kan også mærke at jeg ikke får mit daglige skud blog fra alle andre. Der er jo faktisk ret stille her i blogland!

    • Kong Mor 14. juli 2011 hos 22:11 #

      Her er da totalt tavst!! Jeg savner også alle de blogge som er på ferie. Man skal jo have sin daglige dosis..

      Du lyder lidt stresset 😉 Ro på!

      • Benedikte 15. juli 2011 hos 00:40 #

        Er det så tydeligt? 🙂
        Er helt rolig nu… 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

