Generel camping underholdning

25 jul

Vel hjemme fra vores camping ferie, kan jeg nu passende koge suppe på det ben, indtil vi drager nordpå.

Det var en tvivlsom fornøjelse – ikke så meget det at være sammen som familie – som bekendt godt kan være en prøvelse for nogen, som at være pakket sammen med 1200 andre mennesker på et relativt lille sted.

De campingpladser vi plejer at frekventere, bliver nøje udvalgt ud fra den på internettet liggende billeddokumentation vedrørende deres pool faciliteter. Og jeg mener ikke spillet – jeg mener det med vand i.

En anden ting var, i år at der skulle være plads til Blondinen som ikke gad passe Eventyrhuset alene i en uge.

Vi fandt derfor én lovende hundevenlig camping i La Vendée, en sagnombrust og historiemættet region, hvor folket ikke var helt enige med revolutionen, dengang da Marie-Antoinette slog sine folder i Versailles. I stedet modarbejdede de på det groveste de selvudråbte ”Borgere” som jo i øvrigt endte med, også at kappe hovedet af hinanden.

Derfor kommer Frankrigs nuværende adel meget ofte fra denne region, idet de slap igennem revolutionen med hovedet siddende på dets oprindelige plads.

Desværre levede campingpladsen ikke helt op til vores forventninger. Poolen var helt i top, ligesom Prinsesse Lyserød her, men selve pladsen en anelse trang.

IMG_4836

Vi plejer at lande på små hyggelige familiedrevede pladser hvor der er plads til at ånde frit og til at skifte til badetøj uden at skulle gemme sig i et skab.

Denne plads var derimod en del af en kæde, som ganske åbenlyst skulle have pint det mest mulige ud af den mark hvorpå det hele lå, med det resultat, at vi faktisk var i stand til at vaske hænder i nabohytten igennem vinduet – hvis det havde været det vi ville.

Jeg har intet imod andre mennesker, men når man bliver vækket af ANDRE herrers snorken.. så er vi ude der hvor min grænse ER overskredet. Jeg kan nemlig godt nøjes med First Mans snorken når det nu skal være. Det er alt rigeligt!

Ikke desto mindre hyggede vi os. Og fandt hver vores måde at gøre ferien hyggelig på. Blandt andet ved at fortære resterne af en kylling kl. 22.18

IMG_4828

Jeg kunne også, en lun aften, hvor jeg nød min kaffe på terrassen, nyde tonerne af Gnags julesang – idet en akut kedsomhed havde drevet firkløveret ud i at afspille samtlige danske sange på Prinsesse Lyserøds telefon. Ret aparte situation!

Ugen forløb som sagt ellers uden nævneværdige sammenstød – ingen mordtrusler eller fatwaer er blevet nedkaldt over nogen hoveder.

Det skulle da lige være over den dreng, som gjorde at vi fredag morgen var at finde på en nærliggende skadestue. Men mere om det, en anden dag.

Og så lige en lille bitte fatwa over en camping pedel, som gav Gårdmand Bjørn hjertestop ved at råbe meget højt at han (Gårdmand Bjørn) omgående skulle forføje sig fra den golfbil, hvor han midlertidigt havde anbragt sin numse, og måske også var kommet til at dreje en lille bitte smule på rattet.

Dette – ganske berettigede møgfald – medførte et hastigt tilbagetog til vores frimærke af en grund, hvor Gårdmanden krøb I skjul under sin dyne og græd som pisket i over 30 minutter. Vi besluttede at den stakkels drengs forskrækkelse var straf nok, og foretog os ikke yderligere, udover på en meget diplomatisk måde at bekræfte, at det ikke var skidesmart at sætte sig i en camping pedels arbejdsbil og begynde at lege med den.

Han var forbløffende artig, resten af eftermiddagen, sikkert af skræk for at den vrede campingpedel skulle gøre alvor af sin trussel om at finde hans forældre – det vil sige os – og smide os ud af ”Camping den blå delfin” for stedse.

Det var gudskelov glemt, da han dagen efter, forsvandt efter morgenmaden, for at genfinde sin legekammerat på et hemmeligt sted, og sammen med denne, cykle rundt og gøre pladsen usikker.

I øvrigt har vi stort set kun haft æren af ham, når han var sulten – hvilket ikke altid var til de tider vi andre havde placeret vores måltider – idet han havde gang i mange planer som blandt andet i indbefattede føromtalte kammerat, samt et stort legeslot nede ved fællesområdet.

Vejret har været okay.

Der har dog været pletvise byger på strategisk rigtige tidspunkter – såsom ved måltider eller ved usandsynlige dårlige forsøg på aktivering af de 1200 campister, ved hjælp af noget så jammerligt som karaoke..

Her vil jeg godt lige indskyde at karaoke da er den mest stygge form for selvpineri i nyere tid. ALDRIG lærer jeg at fatte folks ubændige trang til at latterliggøre sig selv foran andre, med en mikrofon monteret i højde med stemmebåndene. Gerne i mere eller mindre bedugget tilstand – hvilket absolut ikke gør deres formåen bedre.

Det er IKKE alle der slipper lige godt fra den slags stunts. Og her er det så, at en lille regnbyge kommer aldeles belejligt – til at meddele at man absolut må hjem i plastikkassen igen.

Ikke at jeg blev modsagt overhovedet – men vores medcampister forstod måske ikke altid vores manglende behov for underholdning.

Vi ville hellere hjem og spille UNO, i stedet for at få maltrakteret vores øregange!

16 kommentarer to “Generel camping underholdning”

  1. Mariane 25. juli 2011 hos 09:31 #

    Kong Mor, Jeg elsker din måde at fortælle på. Selvom det lyder som om camping ferien kunne have været bedre får du mig alligevel til at grine. Skønt at høre en godt beskrevet historie.

    Tak!!

    • Kong Mor 25. juli 2011 hos 11:24 #

      Tusind tak Mariane! Det gør mig så glad at få andre til at grine!

  2. Lene 25. juli 2011 hos 09:48 #

    Regnbyger kan være lyksalige 🙂 Velkommen hjem før I drager videre hjem 😉

    • Kong Mor 25. juli 2011 hos 11:24 #

      Tak Lene,
      længe leve regn! 😉 Altså korte byger!!

  3. Ellen 25. juli 2011 hos 09:59 #

    Hurra for regn 😀 Karaoke er den absolut værste opfindelse i nyere tid!
    Tak for en underholdende beretning – jeg synes jeg kan genkende rigtig meget af det fra vores egen campingæra 😉

    • Kong Mor 25. juli 2011 hos 11:25 #

      Sjovt som det er ens at campere!! 😉
      Vi har efter i år – seriøst overvejet at finde andre muligheder..
      Og selv tak!

  4. Inge 25. juli 2011 hos 10:32 #

    Regn på rette tidspunkt er genialt..Lidt som når man til et selskab er blevet fanget af verdens længste historie, fortalt af en man ikke rigtig gider.. Ihhh det lyder spændende, men undskyld mig et øjeblik, jeg er nødt til lige at finde The Ladies room.. og vupti så er jeg borte med blæsten, og kommer ikke tilbage for at høre resten.af historien.:-)

    Jeg har aldrig været på camping ferie.. altså ud over festivaler.. og der skal man jo helst bo så man kan vaske hænder hos naboen.. 🙂

    • Kong Mor 25. juli 2011 hos 11:28 #

      lige præcis!!! 😉

      Du er meget heldig aldrig at have været udsat for camping livets lyksaligheder!!!!!

  5. Benedikte 25. juli 2011 hos 10:54 #

    Camping er bare ikke lige min kop te…. Og alligevel har jeg med stor iver lokket min far til at tage til Holland. Han bestemte campingvognen. Jeg måtte bare sige ok. Suk…
    Men det er en fantastisk hyggelig campingplads i det mindste. Det ved jeg. For jeg var der for 18 år siden. ?!
    Det lyder som om I trods alt alligevel har hygget jer. I er i det mindste ikke ved at drukne i regn! 😉

    • Kong Mor 25. juli 2011 hos 11:30 #

      Fnis – nå men så øhh vil jeg håbe at lykken over at være i Holland kan overskygge camping-delen!!
      🙂

  6. Laila 25. juli 2011 hos 17:10 #

    Åh nej! Fremmede mænds snorken???!!! Nærmest sådan lidt… Adr!

    Så er det altså for intimt! – Men sjovt at læse om, når det ikke er en selv 🙂 Sådan nogle oplevelser er faktisk som regel sjovere – bagefter!

    Velkommen hjem. Satser benhårdt på, at du tager noget godt vejr med, når du drager nordpå! Tak 🙂

    • Kong Mor 26. juli 2011 hos 00:02 #

      Ja det er også en anelse for intimt til mig!

      Og afgjort morsommere når det ER overstået – lidt i stil med Tour de tres irriterende!!

      Tak for velkomsten. Jeg vasker tøj, og arbejder lidt og laver mad.. igen igen.
      Skal nok prøve at finde noget solskin inden jeg drager nordpå!

  7. overleveren 25. juli 2011 hos 18:28 #

    fantastisk og vældig underholdende beretning fra camping-livet. Og jeg kan se at jeg nok ikke er gået glip af det store. Undgår også i videst muligt omfang karaoke arrangementer, og det i en sådan grad at jeg heller ikke gider se x-factor mm..

    Men er i øvrigt sikker på at der rundt omkring i det europæiske blogland også er beretninger om nogle tåbelige mennesker, indkvarteret på verdens trangeste campingplads, der afspillede aldeles uforståelige sange på en mobiltelefon og adspurgt om dette særlige kulturfænomen måbende måtte erkende, at der var tale om julesange.. om sommeren…

    • Kong Mor 26. juli 2011 hos 00:04 #

      Mange tak, da!! 😉
      Du er ikke gået glip af det mindste!!

      Sikke en morsom vinkel at se det fra – der MÅ være en modsat blog 😉 De har sikkert mange sjove ting at berette om de sære danskere!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

