Det om at være savnet

2 aug

Der gik hele 2 timer, efter vi havde smidt bilen i persillesovsen, før Sofie kom cyklende for at kramme Prinsesse Lyserød. Hun havde kusine Maria med, så Zorronaldo også kunne sludre med en klassekammerat.

Dagen efter kom Frederik, Oliver og Nicolaj.

Efter Gårdmand Bjørn to gange, forgæves, havde været ovre for at tjekke om Nikolaj dog ikke snart var hjemme fra det mørke Jylland. Og endelig kom han. Og endte med at bortføre Gårdmand Bjørn.

De har kendt hinanden altid – gået i samme dagpleje og børnehave. Jeg fik utætte tårekanaler igen, da Bjørnen forsvandt på sit løbehjul, med bamsen og en tandbørste i tasken og Nikolaj med hovedpuden bagpå cyklen. Lykkelige og beskidte.

Planerne er lagt for de kommende dage – Divaen har tilbragt dagen med Hannah, Prinsesse Lyserød er sammen med Sofie, Zorronaldo er forsvundet ud på en eller anden fodboldbane sammen med de andre gutter, Gårdmand Bjørn har vi ikke set – han er sammen med Nikolaj.

Alle 4 er spredt ud over et anseeligt antal km2, og jeg må indrømme at jeg ikke har helt styr på hvor de er henne. Men de hygger sig – så meget ved jeg!!

Rent bortset fra at det, når de lejlighedsvis lægger vejen forbi vores hus for at få noget at spise, også er vildt hyggeligt for os at sidde og sludre med de dejlige børn, som jo har været en del af vores liv i mange år.

Og det gør mig så glad at kammeraterne bare er der. For der var nogen bekymring hos firkløveret, om hvorvidt kammeraterne kunne huske dem – eller sagt på en anden måde: gad være sammen med dem igen efter et helt år.

Men de har været savnet, har de! Ingen tvivl om det.

Firkløveret har skam også savnet kammeraterne – tag endelig ikke fejl af det – men det har været hårdt at skulle opbygge en ny vennekreds på et nyt sprog, og det har taget meget af deres energi.

Det har været vigtigt at få nye venner, men derfor glæder det mig alligevel at kammeraterne herhjemme, ikke har glemt dem helt.

Det bliver en skøn ferie kan jeg mærke!

18 kommentarer to “Det om at være savnet”

  1. Susanne 2. august 2011 hos 07:26 #

    Hvor er det dejlig læsning. Og heldigt at alle vennerne ikke er på ferie i Frankrig ;o)

    • Kong Mor 3. august 2011 hos 00:23 #

      He he – ja det er jo nok meget heldigt 😉

  2. Inge 2. august 2011 hos 08:22 #

    Jeg bliver glad og sidder og smiler, når jeg læser dit indlæg. Hav nogle skønne dage i DK 🙂

    • Kong Mor 3. august 2011 hos 00:26 #

      Nu smiler jeg også!! Og tusind tak, 🙂

  3. Anette 2. august 2011 hos 08:43 #

    Åhr hvor er det dejligt – både for børn og voksne. Håber I får en vidunderlig ferie.
    KH Anette

    • Kong Mor 3. august 2011 hos 00:26 #

      Det er det nemlig! Det er allerede vidunderligt!!

  4. Fru E 2. august 2011 hos 08:45 #

    Det er jo tit ude af syne ude af sind, så det er utroligt dejlig læsning, at de har været savnet og finder sammen så let igen efter et år. Forsat god ferie 🙂

    • Kong Mor 3. august 2011 hos 00:27 #

      Det er jo det – men heldigvis har skype og facebook hjulpet!

  5. Pia 2. august 2011 hos 09:51 #

    Dejligt følelsesladet indlæg, som også varmer mit hjerte 🙂

  6. Ellen 2. august 2011 hos 10:57 #

    Dette dejlige indlæg affødte dagens stille og indadvendte smil. Når børnene har det godt, har man det selv godt, og de lyder til at have det helt perfekt 🙂

    • Kong Mor 3. august 2011 hos 00:28 #

      🙂 Tak Ellen!
      Det hænger jo gerne sammen!

  7. Laila 2. august 2011 hos 19:02 #

    Det er skønt at være savnet! Og skønt, at de alle er opslugt hver især af de bedste, gamle venner. Mon ikke I gør det samme?

    • Kong Mor 3. august 2011 hos 00:29 #

      Åhhh jo! Og det er så skønt at få de store knus og kram fra dem man ikke har set længe!

  8. Annette 2. august 2011 hos 19:21 #

    Jeg bliver altså lidt grådlabil på jeres vegne – måske mest fordi jeg kan huske hvordan det er at være væk fra familie og venner, og hvor glade sine børn er, når de endelig ser dem igen. Jeg synes det trak tænder ud, at sætte sine børn i en ny skole, i et nyt land, med et nyt sprog. Nyd jeres ferie blandt gamle venner :-))

    • Kong Mor 3. august 2011 hos 00:30 #

      🙂 dejligt at du ved præcis hvad jeg mener så!
      Man bliver nemlig lidt tudevorn -og så uendelig taknemmelig for at de er som de er de der venner!
      I alle aldre!

  9. Kim 3. august 2011 hos 13:00 #

    Skønt at læse:) Glæder mig til at se dig/Jer d. 13. Har nemlig også savnet dig:)

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 23:07 #

      HURRA – ja også os!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

