Tilbage igen.. eller næsten

9 aug

Er i hvert fald tilbage på øen. Og internettet. Har været uden internet i 6 dage! Det er jo næsten en kold tyrker.

Og så var der audiens i går. Jeg vil bare lige sige at I gik glip af noget – I som ikke var der. Jeg kendte ingen. Håbede at se et par eller 4 af de bloggere som jeg har skrevet med i snart lang tid nu. Og de var der – det var fantastisk dejligt at sætte ansigt på. Og så var der også en masse andre.

Og så var der jo en som havde 2 poser lakridser med til os – se det var rigtigt sødt gjort! De skal nydes!

Det var på den anden side lidt farligt, at ville møde mennesker som læser ens blog. Nu ved i hvert fald 10 andre bloggere, at jeg er ganske almindelig og at der ved gud ikke er noget særligt – for slet ikke at sige kongeligt – omkring min person. Lidt traumatiserende. For hvad skal jeg nu blogge om?

Det var også en anelse poppet at præsentere sig selv som Konge.. Jeg beklager – men der er jo stadig nogen som ikke har fundet ud af at jeg hedder Stine, så det virkede lidt akavet ikke at sige det.

Vejret var skønt. Og helt ærligt – vi har haft en eneste byge siden vi kom. HVAD brokker I jer over, Danmark? Her er da skønt!

Firkløveret var til gengæld en anelse anstrengende. Tålmodighed er ikke deres stærke side – og Zorronaldo var ved at gå i koma over at være på museum, under dække af at skulle gå en tur og se på huse. Prinsesse Lyserød fik dog sludret lidt med Ellen, og syntes hun var vældig sej sådan at turde at være alene i USA.

Gårdmand Bjørn var meget fortørnet over at jeg først bagefter, meddelte at Rejen, som havde haft lakridser med, også var hende med den flotte motorcykel. ”Hvorfor sagde du ikke det?” Så han vinkede ekstra meget ved lyskurven, da vi skulle dreje, men jeg tror ærligt talt ikke at hun så det!

I dag har de forsøgt sig med sådan en slags ufin byttehandel – “jo, nu da vi var med i går uden at brokke os alt for meget, så vil vi gerne have pizza til aftensmad.” Jeg går desværre ikke ind for bestikkelse eller afpresning, så det blev ikke til pizza. Men det var godt forsøgt.

Men altså, jeg har stadig ferie. Der er en hel uge til jeg igen er at finde på Æblebakken. Men det er nu meget godt. For der er stadig mad vi mangler at spise. Og der skal købes ind til at slæbe med hjem til Æblebakken.

Dum som jeg er, har jeg naturligvis glemt min liste – så jeg prøver desperat at rekonstruere den ud fra hukommelsen – og det er som regel ikke en størrelse jeg kan forlade mig på – men jeg har intet andet valg.

Og så må det bare være sådan, hvis jeg kommer hjem uden kulør og kirsebærsovs. Selvom det så har lidt svært ved at blive jul..

34 kommentarer to “Tilbage igen.. eller næsten”

  1. Susanne 9. august 2011 hos 07:05 #

    Så er chancen forpasset denne gang. Jeg håber, at der bliver en anden anledning. Jeg havde ellers glædet mig. Nu vil jeg i stedet æde det hele råt her (som jeg plejer), så i min verden vil du være Kong Mor noget tid endnu, for jeg kender jo ikke rigtig Stine. Nyd dagene og de småstressede indkøb

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:31 #

      Jeg havde også glædet mig til at se dig – men jeg forstår dig så godt! Det må have gjort indtryk med sådan en oplevelse!
      Jeg nyder – og køber ind i stride strømme!! 😉

  2. Rikke 9. august 2011 hos 07:09 #

    Lyder som en god dag.

    Og kan nikke genkendende til det med lister og det at kigge fremad.

    Sørgede selv for at købe marcipan med tilbage til Egypten og lige nu hvor man kan købe friske kirsebær alle steder hernede, har jeg planlagt at sylte nogen af dem, netop for at have kirsebærsovs til december 🙂

    (og spis lige lidt ekstra lakridser for os andre udenlandskdanskere)

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:33 #

      Det var det!!
      Jeg mangler netop marcipan og nougat. Jeg har set man kan få de der amareno kirsebær eller hva de nu hedder – i et supermarked – men for at være på den sikre side tager jeg lige et glas med!

  3. Kisser 9. august 2011 hos 07:38 #

    Stine 🙂 TUSIND TAK for en skøn eftermiddag med dig og hele dine skønne familie og alle de andre bloggere.
    Det er så dejligt at få ansigt på personen bag bloggen.
    Jeg håber det lykkes for dig at huske ALT du skal have med dig hjem til Frankrig.
    Nyd de sidste dage i Danmark og turen hjem til det franske.
    Knus Kisser

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:34 #

      Selv tak Kisser!!
      Det var virkeligt hyggeligt.
      Jeg skal gøre mit bedste for at få det hele med – håber det lykkes!

  4. Ellen 9. august 2011 hos 07:53 #

    Jeg takker for yderst hyggeligt selskab – også fra den søde Prinsesse Lyserøds side.
    Jeg synes altså de tog det rigtig flot og med stor tålmodighed alle fire – selv om jeg godt lagde mærke til, at Z var meget aktiv på mobilen og at der måske afsløredes et lidt opgivende ansigtsudtryk ind imellem – men ros skal de nu alligevel have 😉
    Alle vi andre synes, det var en skøn dag og et rigtig godt initiativ fra din side.
    Jeg håber, du husker alt – ellers må mor sende en pakke til Frankrig senere 🙂

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:35 #

      Sådan ER børn – selvom Z plejer at være en anelse mere høflig. Skulle hilse fra Lyserød!
      Det var SKØNT at møde dig! Det ER noget andet når man har fået ansigt på!

  5. Marianne 9. august 2011 hos 08:17 #

    Dejligt at læse om jeres hyggelige dag, både hos dig og de andre deltagere – håber jeg kan være med en anden gang 🙂

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:37 #

      Mon ikke det lykkes engang? Det var i hvert fald hyggeligt og ikke så formelt!
      😉

  6. Rejen 9. august 2011 hos 09:17 #

    hihi, håber lakridserne smager…Tusinde tak for en dejlig dag, det var rigtigt hyggeligt at møde dig i den virkelige verden, og nej der er ikke gået noget af glansen ved den “kongelige familie”..Jo jo jeg fik da vinket ved krydset og synd at jeg ikke fik en motorcykel- snak med Gårdmand Bjørn, men så må jeg jo tage lidt flere af “cyklen”..Knus og fortsat god ferie til dig og din familie..;-D

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:39 #

      Jo du fik vinket 😉 men du så ikke Gårdmanden som vinkede hektisk fra bagsædet!! 😉
      Og tak – vi nyder den sidste rest af ferie i DK før vi kører hjem på søndag.

  7. Donald 9. august 2011 hos 09:32 #

    Jo der er noget kongeligt over dig, i ordets bedste betydning, klart at der er, med en flok drabanter på Æblebakken har du nok at se til, og du får det til at glide, en dejlig eftermiddag hvor både små og store kiggede på savværk, tømrerens vogne, og savskærerens usikrede rundsav (jeg hørte hvad sikkerhedsexperten sagde om det) og de mellemstore fandt de franske ord for de gamle fag, de snakkede med stationsbyens købmand og de var inde i de gamle huses lavloftede stuer, de så keramik-ovn, skomagerværksted og stalde som dog heldigvis var tomme – haha – jo det var rart at se at du kunne samle familien og de var med dig i mere end én forstand. Det må de også være, hvis man som EU borger er barn af to lande. Der skal tages internationale hensyn, og de voksne må uvægerligt være lidt sværere at nå for børnene når der er flere nationaliteter inde i billedet, men det lykkedes i en grad, som overgik alle mine forventninger.

    Jeg tror der bliver jul, der hvor du går og jeg håber at du får samlet både lys og gran og røde bånd – eller noget andet, som kan bestøves med julens fred.

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:40 #

      Det tager jeg altså som en kompliment!! Smukke ord – og tak for dem!
      Der bliver altid jul på slottet – uanset hvad!
      Men det ER nemmere med kulør og kirsebærsovs!! 🙂

  8. Madame 9. august 2011 hos 10:05 #

    Tak for i søndags, Stine, og for dit initiativ til et blogtræf – det var en rigtig dejlig eftermiddag! Og hvor var vi dog heldige med vejret. Din familie var modig, at de turde møde alle os fremmede mennesker 🙂
    Ha’ en fortsat god ferie i Danmark.

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:41 #

      Selv tak! Det var jo et fantastisk vejr – taget de omkringliggende dage i betragtning!
      Det må gøres igen en anden gang!

  9. Lene 9. august 2011 hos 10:11 #

    Husk nu det der pynt, som du havde glemt 😉
    Fortsat god ferie, Stine, jeg håber vi kan mødes en anden gang 🙂

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:43 #

      Det var påskepynt jeg savnede. Jeg har fundet dem – og de får lov til at ligge til vi rejser hjem.
      Jeg har 4 STORE flyttekasser med julepynt så det kommer nok ikke til at mangle 😀
      Vil også glæde mig til at møde dig!!

  10. jensdrejer 9. august 2011 hos 12:19 #

    Jeg er ked af at jeg måtte aflyse, men har et lille håb om, at dette arrangement bliver gentaget næste år. Det lyder jo som en rigtig hyggelig og vellykket dag…. 😀

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:43 #

      Naturligvis! Lad os starte en tradition!
      Du er tilgivet – det var en lang tur på cykel!! 😉

  11. Bettina Holst 9. august 2011 hos 14:51 #

    Hos mig forbliver du mysisk og kongeagtig… Måske ta´r jeg med en anden god gang ?. Lyder som en god dag I havde 🙂

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:45 #

      Det var dejligt vejr og sjovt at sætte ansigt på mennesker man skriver med!
      Måske ses vi så engang? Det ville da være sjovt!

  12. Pia 9. august 2011 hos 19:25 #

    Det var en rigtig dejlig dag dag, så en stor tak til dig for initiativet, skal der også lyde fra mig. Jeg forstår nu godt din familie, det er jo ikke deres interesse, men de holdt pænt ud, så de fortjener en lille belønning 😉 Det var dejligt at få sat ansigt på dig, (og alle de andre) Du ligner bestemt Kong Mor, og jeg ser stadig det kongelig vink du gav os, da I forlod P-pladsen i limousinen 😉

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:45 #

      😉 kunne ikke modstå fristelsen!! 😉
      Det VAR en dejlig dag – og skønt at møde dig – og Allan!!

  13. Bente 9. august 2011 hos 20:22 #

    Jeg må jo med skam melde, at jeg kendte meget lidt til dig og din blog, så forudindtagethed medbragte jeg ikke. Hverken kongelig eller anden ;-). Men nu kan jeg i hvert fald sige, at det var ualmindeligt hyggeligt at møde dig og slå en sludder af! Og mon ikke jeg stikker hovedet forbi her nu og da i fremtiden for at se, hvordan det står til i de kongelige Æblebakke-gemakker ;-).

    Det var under alle omstændigheder en rigtig god idé, du fik med det blogtræf, Stine. Så mange tak for det!

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:47 #

      Ja hvad er det også for noget 😉
      Og selv tak! Jeg syntes det var en sjov måde at gøre det på og jeg forestiller mig at man fik snakket med lidt flere end hvis man sidder på samme stol på en café i et par timer og kun snakker med dem der er ved siden af.

      Du skal være hjerteligt velkommen til at kigge forbi i de kongelige gemakker!! 😉
      Det var super hyggeligt at snakke med dig!!!

  14. Kari - Septemberliv 9. august 2011 hos 20:37 #

    Stine, først vil jeg også takke for en dejlig eftermiddag, selvom det kun nåede at blive til lidt snak mellem husene.
    Jeg syntes det er sejt af du, uden at kende en eneste, satte træffet i gang.
    Og jeg kan nu godt forstå, at de 4 andre royale ikke syntes, det var så spændende. Måske skulle jeg have haft min datter med. Hun er lige imellem dine to prinsesser…
    Håber du og familien kommer godt tilbage til Æblebakken og at du både husker kulør, kirsebærsovs og andre danske specialiteter.

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:48 #

      Det var jo derfor jeg tog familien med – så havde jeg da nogen at snakke med hvis I havde været kedelige 😉
      Men det var I ikke – det var sjovt og jeg gør det gerne igen!

  15. Laila 9. august 2011 hos 20:56 #

    Hos mig forbliver du også – indtil en anden audiens – den royale kong-høj-mor-hed 🙂

    Jeg siger: Køb lidt af alt. Ellers fortryder du (lyder som en trussel…). Så går det nok og så bliver der jul på slottet.

    Lyder som om I havde en dejlig dag 🙂

    • Kong Mor 9. august 2011 hos 21:51 #

      Det glæder mig meget 🙂

      Man skulle tro at du havde set mine indkøbsposer. Jeg har købt lidt af alt – bogstaveligt talt!!
      Også lidt af det jeg ikke vidste jeg ville mangle 😉 Så er jeg på den sikre side!
      SUPER bemærkning med jul på slottet – jeg har strakt taget den til mig!

  16. Ditte 9. august 2011 hos 23:35 #

    Også tak for en rigtig fornøjelig dag fra undertegnede, der jo ikke ligefrem har brilleret med kommentarer på din blog (men dog læst med i det stille). Det var dejligt at se dig og din (efter min mening) meget udholdende familie. Vi må bestemt gentage successen en anden gang.
    Jeg vil fortsat nyde dine beretninger om dit liv med Firkløveret, First Man og Eventyrhuset og håber at ‘Kongekabalen’ går op, så det bliver jul igen i år – med det hele 😉

  17. Benedikte 13. august 2011 hos 20:42 #

    Du er og bliver KongMor! Sådan er det bare, og det kan et møde ikke lave om på. Tværtimod synes jeg faktisk sådan set lige at det blev slået helt fast.
    Tak for en hyggelig times tid i dag! Det var rigtig fantastisk at sætte ansigt på Fru Kongen og hendes ældste (smukke) datter!
    God køretur hjem i morgen. Kør forsigtigt!

    • Benedikte 13. august 2011 hos 20:44 #

      Hvordan kom min kommentar herop midt i det hele? Som om jeg bare maser mig ind…!?

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:51 #

      Fnis – ja det må du ikke spørge mig om! Det var en dejlig kop chai vi fik delt der!
      Skønt at sætte ansigt på!

      Godt at jeg stadig må være konge!! 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

