Svar på tiltale

11 aug

Gårdmand Bjørn har igen glimret ved sit fravær på matriklen stort set fra det minut vi låste døren op i mandags. Og været sammen med Nikolaj stort set non-stop.

Og da jeg skulle sige godnat i går, hvilket er knap så hyggeligt som hjemme på Æblebakken, da han her sover i en høj seng og jeg derfor ikke kan lægge mig ved siden af ham, fik jeg små brudstykker af dagenes begivenheder.

Gårdmanden har åbenbart helt glemt at være fræk, og bande, på dansk. Ikke at det gør mig noget – overhovedet – jeg kan blot konstatere at det må hænge sådan sammen, når han forbløffet fortæller at ham der Kasper, som også er ven med Nikolaj, taler meget grimt.

Da jeg ser lidt mystificeret ud, fortæller han følgende: “Nikolaj havde slet ikke gjort noget, vi gik bare og snakkede og ham Kasper siger så bare ”luk røven”. Det var da noget mærkeligt noget at sige”.

Han fortæller så at dejlige Nikolaj havde meddelt at hans bagdel heldigvis var lukket, for ellers ville han bare slå en prut på ham (Kasper).

Dette svar gjorde Kasper gal og derpå var Nikolaj og Gårdmand Bjørn fnisende stukket af på cykel og besluttede at han nok ikke var værd at lege med.

”Han kunne da bare have talt pænt” kom det noget indigneret fra Gårdmanden – og jeg var helt enig.

For at vende tilbage til Gårdmandens høje seng, så spurgte han faktisk om jeg ikke kunne kravle op – og da jeg sagde at det nok ikke var så godt, nikkede han og sagde: ”nej du er også alt for tung” Jeg prøvede at se fornærmet ud, og det må have lykkedes ret godt for han fortsatte så: ”Nej mor, du er altså ikke tyk, men du er jo stor. Du er større end mig i hvert fald.”

Så kunne vi grine lidt af det. Han grinte nok lidt mere end jeg.

Og da jeg gik, råbte han: ”Vejer du egentlig mere end et halvt ton?”

Så selvom han ikke kan huske hvordan man bander på dansk, så kan han altså sagtens være fræk!

10 kommentarer to “Svar på tiltale”

  1. Mariane 11. august 2011 hos 08:04 #

    Han er da bare for dejlig, ham Gårdmand Bjørn 🙂

  2. Susanne 11. august 2011 hos 08:19 #

    Er der næsten noget bedre? Han er herlig. Han fik mig til at tænke på Sara, da hun havde været på tematur i børnehaveklassen. Hun kom hjem og spurgte, om jeg kunne huske, hvordan man hæklede i middelalderen. Hm. Så gammel synes jeg altså heller ikke jeg ser ud ;o)

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:45 #

      Børn og tid.. Men jeg kan jo godt huske det – jeg syntes også det var SÅ lang tid siden min mor var barn!

  3. Anette 11. august 2011 hos 08:28 #

    Der er ikke noget bedre end børns logik – jeg havde helt glemt de fantastisk sjove ting børn i den alder kan komme med. Tak for morgenens grin.

    I den alder mine har er det mere aahh??, hmm?, hmmm!, nhhjj, og når det svinger sig højt – tak mor, du er sød. Hold da op, så har mor revet sig.

    Og det meste af det foregår med et par høretelefoner på hovedet og øjnene fast klistret til pc-skærmen. Og så ringer de ½ time efter og spørger om det mor lige har fortalt – for der var alligevel ikke hul igennem. Det er skønt med teenagere.

    HK Anette

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:46 #

      Ja altså teens er et kapitel for sig.
      Jeg kan godt ærgre mig lidt når jeg tænker på at jeg får 4 teenagere under taget på samme tid.. GYS

  4. Ellen 11. august 2011 hos 08:53 #

    Herlig dreng 😀
    Det er jo ofte det subtile, der er det mest morsomme, og den kunst er han vist ved at lære sig selv at beherske.
    (Og til Susanne: min datter spurgte mig, om vi “havde fjernsyn i middelalderen, da du var barn, mor?”… om det er 20 eller 700 år siden er ét fedt, når man ikke selv er ret gammel).

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:48 #

      Det er jo det – naboens morfar var murer – han blev spurgt om han var med til at bygge pyramiderne.. SUK

      Og ja han ER herlig! 😉

  5. Anne 11. august 2011 hos 09:21 #

    …pyha, var da lige ved at blive nervøs – men godt at høre at han stadig er fræk… 😉

    De er nu seje sådan nogle små gutter, der forstår at ‘stand up for themselves’.

    Drengene havde engang om teori om at verden ligesom tv’t måtte have været sort/hvid da deres far var lille 😉 ‘dengang i gamle dage’ …

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:48 #

      Komisk! Divaen fik engang sagt noget om musik fra gamle dage.. hun mente 80erne.. JAMMER!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

