Det lakker mod enden

14 aug

Der er langt til jul. Det kan man se, når hverken Lidl, Netto, Kvickly, Føtex, SuperBrugsen og Fakta havde kirsebærsovs. Men SuperBest som jo har tradition for at have for gamle varer, de havde naturligvis et par bøtter stående fra sidste jul.. Jeg ved det for sidste holdbarhedsdato er Marts 2012..

Men pyt nu med det – det er ikke kød og jeg overlever simpelthen ikke en eksiljul uden kirsebærsauce!

Jeg har også fundet et anseeligt antal bøger, hist og her og alle vegne, og et par danske DVD’er har også sneget sig ned i kasserne. Med andre ord – vi har pakket alt det som gør, at vi kan leve et år mere på Æblebakken, uden de store kulinariske afsavn.

Det med det menneskelige bliver lidt en anden historie.

I går havde vi sagt rundt omkring at man var velkommen til at tage sin aftensmad med og spise den hos os. Hvilket faktisk resulterede i, at der på et tidspunkt var 15 voksne og 17 børn i mit køkken – og mig selv naturligvis.. Imponerende og vidunderligt!

Det er vist aldrig sket før.

Alle havde en lækker ret med til en fælles buffet og der var faktisk flere som havde lækre desserter med også, og vi hyggede og fik snakket fra kl. 16 til midnat hvor de sidste gik hjem!

Skøn måde at sige farvel og på gensyn på!

Men også lidt vemodigt..

Og selvom Gårdmand Bjørn jamrede over at skulle sidde i en bil i mange timer lige om lidt – går det meste af hans dårlige humør på at han ikke skal se Nikolaj og Rasmus i lang tid.

Nu mangler vi bare en familie brunch og så er det ellers Æblebakken og en dagligdag der venter i det fjerne. Okay ferien varer lige et par uger mere, og så starter skolen.

Tak for denne gang Danmark, vi ses igen!

22 kommentarer to “Det lakker mod enden”

  1. Inge 14. august 2011 hos 08:30 #

    Skøn måde at sige farvel og på gensyn på.. og så uden at “nogen” skal være begravet i madlavning i flere dage.
    Kan I have en god tur sydover med alle jeres must haves til det næste årstid.. 🙂

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:17 #

      Det var nemlig genialt – især fordi jeg ikke vidste hvor mange der ville komme!
      Og jeg skal lige love for vi har musthaves.. 😉 også i den grad.

  2. Laila 14. august 2011 hos 08:43 #

    God tur hjem. Sikke dog tiden flyver… I var jo lige landet og så er der afsked igen. Godt at få tanket op på alle fronter, Både de personlige og de kulinariske! Så skal det hele nok gå 🙂

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:17 #

      Ja – ferier går altid for stærkt. Og vi er helt klar til at starte et nyt år! 🙂

  3. Olines univers 14. august 2011 hos 08:46 #

    Dejlig afslappet måde, at sige farvel på! Jeg håber i får en god tur hjem?

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:18 #

      Det var SÅ hyggeligt og kun lidt trist!

  4. Kisser 14. august 2011 hos 09:46 #

    God tur til det franske.
    På gensyn til næste år – til endnu et blogtræf?
    Knus Kisser

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:18 #

      Det er da helt sikkert en mulighed!! 🙂 og tak 😉

  5. Sequence 14. august 2011 hos 10:08 #

    Det lyder til, at i har haft en dejligt uformel afskedsfest. Skønt.

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:19 #

      Det var så dejligt – på alle måder 🙂

  6. svenne 14. august 2011 hos 11:18 #

    Hej Kong Mor m.fl. Tusind tak for en rigtig hyggelig eftermiddag/aften, rigtig god måde at sige farvel og på gensyn på. Vi glæder os til at se jer igen, Go’ tur sydover med håber om en gnidningsfri køretur. Hilsen Os tre.

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:20 #

      KRAAAM – og tak for gaverne I gemte i Divaens kuffert. De er skønne!

  7. Lone Tranekjer Nielsen 14. august 2011 hos 12:43 #

    Lidt skoert men fik taarer i oejene….. for jeg hader at sige farvel til Dk og alle de mennesker man holder af, men ogsaa bare det at sige farvel til DK med alle dens skoenne soede danskere over det hele…….. hver gang man er tilbage i Frankrig blir man moedt med en anden form for mennesker, nogle man ikke forstaar paa samme maade ogsaa selvom jeg har boet her i 18 aar og faktisk 18 aar i DK ogsaa (er havfrue 50/50). Syntes ioevrigt at det er flot at du aldrig brokker dig over de dersens franskmoend (men det er kun noget vi tilader at goere os udenlands danskere imellem for ellers forsvarrer vi jo dem naar de “rigtige” danskere ser maabende ud ik).

    Stort knus til dig naar du forlader DK ved du faar brug for det.

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:22 #

      Det er så svært at sige farvel – det var værre førhen da vi ikke havde en base i DK – men det har vi jo nu – så det er ikke ligeså trist.

      Franksmænd ER anderledes – og vi har vist alle vores særheder. Kan ellers godt komme med et par stykker på fransk 😉

      Og TAK for dit knus – det gjorde mig glad!

  8. Ellen 14. august 2011 hos 15:50 #

    Puha, det er hårdt at tage afsked… men rigtig god tur hjem.
    God jul vil jeg ikke sige… endnu 😉

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:24 #

      Nej jul er det heldigvis ikke endnu 🙂
      Men ja – det er lidt svært at sige farvel når man ved at man kommer til at savne!

  9. Susanne 14. august 2011 hos 17:01 #

    God tur syd på. Det lyder som en dejlig sidstedag med dejligt selskab. Jeg håber, Frankrig byder på lidt bedre sensommer end vi har her.

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:25 #

      Tak skal du have! Jo høj sol og varmt!!
      Jeg klager ikke – jeg måtte endda i H&M i DK for at købe jeans og sweatshirt fordi jeg frøs og havde ikke nok tøj med til DK! Nu kan jeg godt pakke det væk igen!

  10. rejen 14. august 2011 hos 17:02 #

    Rigtig god måde at lave komsammen på, jeg kan godt forestille at der blev snakket meget, men også hårdt at sige farvel…Håber du har husket det hele når nu sedlen ligger i huset på Æblebakken…God tur hjem og fortsat god ferie i det franske..;-D

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:26 #

      Det var så dejligt – og heldigvis kendte folk også hinanden lidt på kryds og tværs.
      Jeg tjekkede sedlen i morges – jeg huskede det hele og lidt (MEGET) til!! 😉

  11. Mille 15. august 2011 hos 11:59 #

    Det lyder som en dejlig og lettere kaotisk afskedsmiddag. Ha’ en rigtig god hjemrejse, og pas godt på kirsebærsovsen.

    • Kong Mor 15. august 2011 hos 15:28 #

      lettere kaotisk – men sjov!
      Kirsebærsaucen er i sikkerhed!! Alle 4 bøtter.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

