Søndagskagen #14

21 aug

Nu går den ikke længere – mojito eller ej. Surmuleri eller ej.

Vi skal igang igen med søndagskagerne. Og det er samfundets skyld.. Og arbejdsløshedens.

Vel hjemme fra Danmark – et næsten kageløst land, i hvert fald efter franske forhold – kunne vi ikke bestemme os, så det blev til lidt af hver.

IMG_5268

Okay – der var også besøg – deraf antallet. Vi åd dem ikke alle sammen selv, selvom det nok ikke havde været umuligt.. Men nej lidt standhaftig skal man være.

Og jeg fik ikke nogen.. Er jo på kur. Jeg kender dem også alle sammen – så det gjorde ikke så meget!

28 kommentarer to “Søndagskagen #14”

  1. Mariane 21. august 2011 hos 15:56 #

    Det er altså ikke fair, Kong Mor. Her sidder jeg og savler så jeg må have det store håndklæde frem. Det var dog nogle pragtfulde kager.

    Fik lige en ide? … Hvad med at sælge dem?? Få dig en lille forretning hvor du sælger danske kager??

    Håber din søndag er god ved dig

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:25 #

      Undskylder meget Mariane!!
      😉
      Det er altså ikke mig som laver kagerne! Så jeg ville få lidt svært ved at sælge dem.
      Min søndag har været meget renlig!

  2. rejen 21. august 2011 hos 15:57 #

    Uhmmm de ser fantatisk lækre ud, så du må virkelig have været standhaftig..;)

  3. Kisser 21. august 2011 hos 15:59 #

    Hvorfor blir jeg lige pludselig så lækkersulten?

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:26 #

      DET ved jeg søreme heller ikke!

  4. overleveren 21. august 2011 hos 16:20 #

    Sikket kageorgie…du må være i besiddelse af en ekstraordinær viljestyrke hvis du kan holde kuren med sådan en kage-farvelade på bordet… tror mit kur-instinkt ville lægge sig og dø lige på stedet.

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:28 #

      Nu har jeg ædt af de kager i et helt år – fordi vi fra starten ikke skulle blive her for altid – så var det super vigtigt for mig at firkløveret fik lært alle de franske kager at kende!
      Sært – I know – men de er jo halvt af hver.

  5. Nadia D. 21. august 2011 hos 17:08 #

    Jeg er ret imponeret over, du kunne lade være!

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:28 #

      Jeg ved jo at jeg kan få lov til at smage når jeg har smidt feriefedtet!! Og før-ferie-fedtet!

  6. Sequence 21. august 2011 hos 18:00 #

    Vi fik søndagskager, da vi i ferien var på camping i Østrig. Da jeg så det store kage bord, sendte jeg dig faktisk en tanke 🙂

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:29 #

      Er meget benovet – men jeg kender det godt – ufatteligt som ens medbloggere fylder i det daglige!

  7. Kari 21. august 2011 hos 18:13 #

    I want cake! I want cake!

    Nøj hvor ser de bare gode ud………..
    Tror jeg vil indføre Kong Mor tilstande om søndagen :0)

    Rigtig god aften og hvor er du dog sej. Jeg ville nok have tigget en bid af mine ungers kager…

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:30 #

      Der var ikke nok.. 😉
      De ER gode. Det kan min mave – og mundvand sjovt nok godt huske!

      Jeg synes at Kong Mor tilstande er en god ting!!

  8. Liselotte 21. august 2011 hos 18:56 #

    Et imponerende udvalg, så jeg sige. Jeg bliver altid så skuffet, når jeg kaster mig over dem. Jeg er ikke til alt for søde kager og det er de jo gode til, de franskmænd. Måske det alligevel var gået fint med sådan en lille Galette aux Pommes… *suk*

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:31 #

      😉
      Mon dog ikke?
      Det er nu ikke alle som er for søde – mange er, ja – men dem med frugt smager mest af frugt – og så har vi en masse specielle med calvados eller cidre her!

  9. Bettina Holst 21. august 2011 hos 19:15 #

    Hold da op nogle festlige kager. Meget anderledes end det vi ser herhjemme. Ved ikke lige om det er skidt eller godt. Jeg har altid været kræsen hvad angår kager og specielt i udlandet er jeg en kylling og tør ikke smage dem – puhaaa tør slet slet ikke tænke på hvor mange kalorier der er i 🙂

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:33 #

      Jeg tror ikke der er flere kalorier i. Der er garanteret mindre end i et stykke gåsebryst for eks.
      I Frankrig er man meget til rene råvarer – skøn chokolade eller frugt osv.
      Der er da kager med creme – men det er ofte så meget chokolade at man ikke kan spise op! Uden fløde..

  10. Ellen 21. august 2011 hos 20:30 #

    Holddaops – det fad minder i (u)hyggelig grad om de kager, vi fik i Alsace, da hele familien var afsted på ferie, og hvor min søster havde fødselsdag. Det var et ORGIE i denne slags kager, og de var supersuperlækre. Der var købt en til hver, men der var jo derfor rigeligt, så der blev skåret og delt og smagt til den helt store guldmedalje.

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 21:34 #

      Uhhhh ja! Jeg kan forestille mig et fantastisk kageorgie!!
      Der er så mange – det er jo også derfor de skal smage de hele – så de kan få nogle smags oplevelser med hjem igen!

  11. Benedikte 21. august 2011 hos 21:55 #

    Sikke et come back! Hold da fast 🙂

    Sikke standhaftig du er… Hvem der bare var det…!? :O

    • Kong Mor 21. august 2011 hos 22:15 #

      Når det skal være – skal det gøres ordentligt!! 😉
      Jeg vil hellere tabe mig end at smage.. Det kan jeg altid gøre 😉

      • Benedikte 21. august 2011 hos 22:38 #

        Hep hey – mit nye mantra! (Lige indtil i morgen?? :/ )

        • Kong Mor 21. august 2011 hos 22:40 #

          Altså det er jo ikke hver søndag det virker!! 😉
          Det er jo netop derfor jeg har de der ekstra kilo at tabe 😉

  12. jensdrejer 23. august 2011 hos 19:39 #

    ÅRHHHHHHHHHHHHHHH…………………Damn! Wow…. jamen, jeg vil også smage……… du godeste hvor ser det godt ud! 😀

    • Kong Mor 23. august 2011 hos 22:02 #

      He he! Ja det gør – desværre var der jo både mælk og smør i. Men lækre det var det!!

  13. Hanne Bente 29. august 2011 hos 11:06 #

    Hejsa.
    Flotte kager – sådan en kunne jeg godt spise.
    Har set dit navn Kong Mor både her og der, så nu ville jeg også se din blog.
    Skøn blog du har.
    Ha´en god mandag.
    Knus Hanne Bente
    http://www.finus.dk

    • Kong Mor 29. august 2011 hos 22:21 #

      Jamen velkommen til Hanne Bente,

      Det er dejligt at høre at du godt kan lide min blog!
      God mandag aften og tirsdag til dig!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

