Næse for te

22 aug

Nu vi er ved sære ting, man ikke vidste man kunne leve uden, er denne dims – der sidder på min kop – et godt eksempel på en anden must-have.

IMG_5298

Jeg ved godt vi er langt ude over mit nyfundne pålægsspeciale, men jeg ville bare ikke snyde jer for at stifte bekendtskab med denne indretning.

Da jeg fik den, tog det mig en rum tid, overhovedet at gætte hvad den skulle bruges til.

Jeg kan godt se at det er vanvittigt smart, at have sådan en teposeopfanger, hvis ikke man orker at rejse sig op, efter man har fået hældt vand i koppen og ikke har en underkop eller kagetallerken i umiddelbar nærhed.

Hvis altså man er til elevator te. Det er jeg som regel ikke. Men det hænder da at jeg tager en kop. Og så er den virkelig yderst praktisk.

Blot skal man være en anelse forsigtig, for ikke at få te i næsen..

Jo, fordi da jeg ville – grådig som jeg er – på en meget lidt ladylike måde, slubre de sidste af tedråberne i mig, fik dimsen overbalance og rutsjede ned ad kopkanten og sendte indholdet, samt våd – og kold tepose – direkte ned i mit højre næsebor. Eller op – det kommer nok an på hvem der ser det..

Det var begrænset morsomt. Men kun for mig.

Jeg hørte nemlig kvalt latter forskellige steder fra – men efter jeg havde fået tørret te af halsen, og spruttet det overskydne ud af min næse, samlet den våde – og kolde – tepose op igen, og derpå kiggede rundt, var det, sjovt nok ikke muligt at få øjenkontakt med nogen som så særlig brødebetynget ud, hvorfor synderen forblev ustraffet.

Men altså, konklusionen på denne uundværlige dims, må være at man alligevel skal rejse sig for at gå ud med tepose iført dims, for at undgå at få te i næsen.

Man kan naturligvis lade være med at være så grådig, det er klart, subsidiært bruge et sugerør eller måske endda afmontere dimsen før man drikker – men så kan jeg ærligt talt ikke se fidusen i at den kan sidde fast på koppen – men disse tiltag ville nok give et andet testresultat.

Så måske skulle jeg bare holde mig til mojitoer. Det ved man ligesom hvad er.

37 kommentarer to “Næse for te”

  1. Marianne 22. august 2011 hos 06:46 #

    Sådan en tror jeg ikke jeg skal have…

  2. Kari 22. august 2011 hos 06:47 #

    God morgen :0)

    Jeg så dimsen i anvendelse, et eller andet sted på nettet og der brugte man den til en lille småkage. Men så ved jeg ikke rigtigt, om jeg ikke hellere vil have te end kagekrummer i næsen…

    Rigtig god mandag!

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:37 #

      Nej det kan jeg godt se – stort problem. Hvis det er skal være, så foretrækker jeg altså te.. Det gør ikke så ondt når det skal ud igen. 🙂

  3. Susanne 22. august 2011 hos 07:07 #

    Sådan en har jeg ikke. Og måske jeg heller ikke ønsker mig en til jul.

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:37 #

      😀 men det er så i orden! Det er et frit land vi lever i!

  4. Ellen 22. august 2011 hos 07:28 #

    Sikke en upraktisk, praktisk ting. Jeg ville altså også have fniset 😉
    Kan den ikke bare stilles på bordet?
    Men så kunne man måske lige så godt medbringe en tallerken eller underkop?

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:38 #

      Det er jo det.. Den er upraktisk praktisk!..

  5. pernille 22. august 2011 hos 07:35 #

    Det er helt sikkert en helt uundværlig dims på linie med en citronskivepresser. Og smuk er den også!
    Personligt er jeg mere til kopper med låg og aftageligt metaltefilter.
    Teen kommer i filtret og låget på koppen, så aromaen holdes inde. Når teen har trukket, lægges låget omvendt på en plan flade (bord/bog/græsplæne) og tesien sættes her på.
    Ren luksus!

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:40 #

      S.. M U K??
      mmokay…? 😉
      Jeg laver te i en tepotte med et tefilter og løs te.. Og så tager jeg teposefilteret op og så lægger jeg låg på tepotten 🙂
      Så smager det endda også af te!

      • pernille 23. august 2011 hos 01:41 #

        ironi kan forekomme 😉

        • Kong Mor 23. august 2011 hos 08:04 #

          Det synes jeg næsten jeg kunne fornemme 🙂

  6. imangelafbedre 22. august 2011 hos 08:19 #

    Sådan en må jeg altså bare have!!!!! Jeg mangler altid et sted at stille teposen, fordi jeg er så doven!!!!!!

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:41 #

      Skal spørge min mor hvor hun har købt den! 😉 Ellers må du få min 😀

  7. Lene 22. august 2011 hos 08:39 #

    De fine hoteller, som ikke kan finde ud af at lave ordentlig te, men stolt tilbyder en deres lille kasse med et udvalgt sortiment af posete, kunne investere i sådan en tingest. Jeg ville dog foretrække en lille tallerken ved siden af 😉

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:41 #

      Det var en god idé! Det må nogen sige til dem.

  8. Inge 22. august 2011 hos 09:00 #

    Jeg har heldigvis aldrig været så syg, at jeg var nødt til at drikke te.. 😉 og det er jeg pludselig blevet rigtig glad for.. Nej må jeg be’ om en mojito og et stykke kage med jordbær og chokolade.. 😀

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:43 #

      Okay hvis jeg skal vælge så vil jeg helst have te. Og hver dag – tak!
      Selvom de der mojiti og jordbærkage ikke er at kimse af. 😉

  9. Benedikte 22. august 2011 hos 09:05 #

    Muhahahaha! Jeg kan se det for mig. Især det med de fnisende omgivelser.
    Den slags sker altid for mig! Og ikke bare på sådan en diskret måde, men sådan for alvor altså! 🙂

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:44 #

      Ja – det er frygteligt – man kan altid blive til grin..
      Det er så typisk mig.
      Og godt og grundigt… 😉

  10. Laila 22. august 2011 hos 09:28 #

    Uundværlig! Måske kunne du begynde at importere dem til DK? Det er da et job…. 🙂

    Jeg ville måske købe en – hvis det var dig, der solgte…. 😉

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:45 #

      HAhaha – de ER til salg i DK.. Det er min søde mor der fandt dem, og mente at sådan en kunne jeg ikke leve uden!

  11. Katrine 22. august 2011 hos 11:22 #

    Ikke så tosset endda, min tepose røg i lyseholderen går, for når jeg først er landet i sofaen, så kommer jeg sjældent videre. Men te i næsen er ikke god reklame:-)))
    Hvor har du fundet dimmeren henne?
    PS mht din reklamemangel, så spurgte jeg Eric (min franske mand), og han mener ikke at reklamefænomenet er særlig udbredt i F. Her i DK er det tilgængæld VILDT, jeg når ikke at skimme bunken igennem, før det næste kilo lander i postkassen. Han sagde også, at man ikke “blærer” sig med et godt scoop i F, ligesom vi andre er lykkelige over et godt tilbud, som vi så ovenikøbet får fingrene i; skægt med disse forskelle. Men hvorfor plaprer fransken ikke op med dette? Det er nu din opgave, ma tres chere reine, at finde ud af??? De er jo mega stolte over, hvordan det lykkedes dem at snyde i skat, så hvorfor ikke fortælle om indkøbsture? Bonne chance.

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:47 #

      He he he – ser det for mig.
      Nej det er sært – nu har jeg måske fundet normale franske veninder for de har altså ikke noget imod at dele deres tilbuds-fund!

      Men jeg ville hjertens gerne få franskmænd til at læse reklamer – og især sende tilbudaviserne til mig

  12. Pia 22. august 2011 hos 19:10 #

    Jeg har nok der står og optager plads på hylderne. Te drikker jeg mindre end én dag om året i snit, det sker nemlig kun når jeg er rigtig syg, og det er heldigvis mange år siden, jeg har været det sidst.

    • Kong Mor 22. august 2011 hos 20:48 #

      Te smager altså rigtigt godt 🙂 ja rigtig te og ikke det der elevator sprøjt!

  13. Ellen 22. august 2011 hos 21:26 #

    Jeg vil så meget gerne have lov til at pointere, at rigtig TE lavet på god, gammeldags facon med gode, gammeldags teblade, der får lov til at trække på god, gammeldags maner, er en himmelsk oplevelse, som alverdens kaffer absolut ikke kan leve op til. Barrista – go home 🙂
    Men elevatorte (som var et nyt udtryk for mig, men yderst rammende) er en hæslig oplevelse. I øvrigt er det den mest effektive måde at frigive al den bitre garvesyre på. At I ved det! Te skal trække stillestående.
    Og hvorfor mon så mange tror, at TE staves som den engelske betegnelse for bestemt ental??? Dansk retskrivning har altid sagt te… jeg tror, at nogle tror, at ‘the’ er engelsk og derfor det rigtige, men deromme hedder det ‘tea’…

    • Kong Mor 23. august 2011 hos 08:07 #

      Åh ja – god og rigtig te er vidunderlig!

      Jeg ved ikke hvorfor så mange staver te forkert. Men nu er der da ingen af mine søde læsere som har skrevet det forkert – det tager jeg som et sundhedstegn 😉

      På fransk hedder det thé – så måske er det en del af svaret?
      Jeg kommer nogle gange til at skrive te med “h” og “é” hvis jeg har været i fransk-mode hele dagen.

    • jensdrejer 24. august 2011 hos 11:52 #

      Ellen har IKKE ret….. for én enkelt gangs skyld tillader jeg mig altså at sige hende imod. For en pokkers masse år siden var det almindeligt at skrive “The” og derfor har vi fx en butik som hedder “A.C.Perchs Thehandel.

      Da jeg køber alt mit THE i denne butik, insisterer jeg på at stave det på samme måde! Perch har en Thehandel – ergo drikker jeg the! Og jeg synes forresten at ordet “Te” ser grimt ud! 😉

      • jensdrejer 24. august 2011 hos 11:58 #

        Hov – jeg glemte lige at smide et link som dokumentation:

        http://www.perchs.dk/default.asp

        • Ellen 24. august 2011 hos 22:15 #

          Kære Jens – nu er Perchs tehandel ikke dansk standard for retskrivning, og de har ikke ret, bare fordi de har forstand på te, men hvis de er startet før 1872, har de – næsten – selv kunnet bestemme, men te uden h har lige siden da været den officielle stavemåde, og det startede i 1600-tallet som te uden h. Jeg dokumenterer via mail og Facebook 🙂

          • jensdrejer 24. august 2011 hos 22:20 #

            Ellen – jeg ved jo du er skrap til den slags, så jeg tør vist ikke argumentere længere for min sag. Jeg vil dog holde fast i at jeg drikker THE fordi det er købt i Perchs Thehandel. Sorry……. 😀

            • Ellen 24. august 2011 hos 23:58 #

              Helt i orden. Næsten 🙂
              Lige som dem, der synes, at der skal være apostrof i genitiv på dansk “fordi det ser pænest ud”.
              Du kan bedst lide the. Det er fint nok, og du kan garanteret ikke lide mit ‘holddaops’ – vi har da heldigvis hver vores præferencer 😉

              • Kong Mor 25. august 2011 hos 07:32 #

                Øøøhhhm tror jeg holder mig langt udenfor dette.. 🙂

                Til Jens vil jeg sige at han jo skriver det på fransk – når blot han husker den der “´”.

  14. jensdrejer 23. august 2011 hos 19:37 #

    Jeg tror du så fantastisk morsom ud, med kold, våd tepose midt i ansigtet…. hahaha…..

    Når det royale afkom en skønne dag åbner deres egen paparazziblog, så må du endelig huske at give besked. De har med garanti masser af “interessante” billeder, hehehe…. 😉

    • Kong Mor 23. august 2011 hos 22:04 #

      NU synes jeg ikke du skal komme med gode idéer.. Det ville jo være en katastrofe!

      Jeg spørger i det mindste dem hvilke billeder jeg må lægge på!

  15. Tina - omme i London 26. august 2011 hos 23:42 #

    Jeg vil gerne have lov at sige TAK for snot paa HELE skaermen! 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

