Hold nu op, jeg har travlt!

26 aug

Der kan ske mange ting, når man pludselig får 20 timer foræret. Og det endda hver eneste uge.

20 timer, hvor jeg ikke mere skal gøre det, jeg gjorde før. Verden ligger åben – der er tusind ting jeg kan tage mig til.

Det skal dog også helst være noget som jeg kunne tjene lidt på – idet jeg ikke får en rød reje fra nogen som helst foreløbigt. Men den tid den sorg.

Tanken om at jeg arbejdede gratis hele juli måned – samt alle de timer jeg har til gode – kan få mig helt op i det røde felt. Der er jo bare ikke noget at gøre ved det, men jeg vælger at bruge energien på noget andet!

Den dag jeg sad og mukkede kom jeg i tanke om min mors (og Doris Lessings) motto som er: “Between despair and energy – always chose energy”! Og det låner jeg lige lidt.

Takket være blandt andre, Jørgen, har jeg fået blod på tanden til at lave nogle andre blogs. Jeg har blandt andet lavet en som hedder http://normandiet.blogspot.com/  hvor jeg fortæller om ting man kan opleve i Normandiet. Andre projekter er på vej. Gode råd og idéer modtages med kyshånd!

En anden mulighed er, at klikke på det fine billede jeg har fået lavet derude i højre side! Så kommer man også vupti, over på min nye blog!

Men det er jo hårdt arbejde. Man skal skynde sig at skrive en masse spændende indlæg, først om det ene og så om det andet, for at mennesker der leder efter oplevelser i Normandiet, rent faktisk også kan få idéer til noget at lave. Så der er bare lidt at komme efter på min nye turistblog.

Det tager en masse af min tid, og jeg når derfor ikke så meget rundt til jer alle sammen, som jeg gerne ville. Men man skal nok lige ind i vanen med det, og så kører det.

Har ellers fået lavet mig en beton planlægning – så jeg burde kunne nå alt det jeg ellers skal. Og madplaner – jo jo!

Jeg har stadig ikke set skyggen af en tilbudsavis og jeg synes altså det er sært. Jeg plejede at få nogen – kan stadig høre mig selv bande over alt det papir, og hvor er det nu henne?

Men madplanerne gør, at i hvert fald madbudgettet bliver holdt på et fornuftigt plan, og om ikke andet kan jeg jo koge suppe på alle mine blogs, hvis det skulle knibe! (Det var lige en joke!)

Men altså – det er faktisk lidt hårdt at være sin egen arbejdsgiver. Især når man er lidt af en slavepisker og har alt for høje forventninger til andres – og egen – arbejdsindsats.

Jeg husker skam at holde pauser indimellem – skille skæg fra snot – jeg har endda også en plan om at holde fri indimellem. Om et par uger.. Det er også derfor jeg har den der betonplan! Smart ikk’? Nu skal jeg bare huske at kigge på den.

Men hvor er det skønt at opleve at livets noget ubehagelige tildragelser, faktisk med lidt god vilje og effektiv indsats, kan vendes til noget positivt, nemlig en masse nyt og spændende. Kan I høre violinerne??

Jeg, som elsker at skrive – tænk nu hvis jeg kunne leve af det? Ikke lige nu – men om et år eller tre?

Nå ja – drømme er heldigvis gratis.

31 kommentarer to “Hold nu op, jeg har travlt!”

  1. rejen 26. august 2011 hos 06:34 #

    Godt at du har fundet noget at bruge tiden til og jeg er sikker på at du sagtens kunne leve af at skrive, det gør du fantatisk spændende og levende…Pøj pøj med din turistblog..;)

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 14:53 #

      Tusind tak skal du have 😉 Det skal jeg bare overbevise de som har pengene – til også at tro 😉

  2. Marianne 26. august 2011 hos 06:44 #

    Held og lykke med dit nye blogprojekt – måske kan du indlede samarbejde med rejsebureauer, der sender folk til Normandiet.

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 14:54 #

      Det var en idé – hvis jeg ellers kunne finde dem! 😉 Den må jeg arbejde videre på!!
      Tak 🙂

  3. overleveren 26. august 2011 hos 06:48 #

    Spændende med den ny blog.. Normandiet er nemlig et sted jeg rigtig gerne ville besøge.

    Og held og lykke med projektet ‘tjene penge på blog’…. Håber du får held af det. Krydser fingre og tæer.

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 14:55 #

      TUSIND tak for de krydsede fingre/tæer!!
      Om ikke andet så får jeg skrevet 😉

      Hvis nu du ville hertil – hvad ville du så gerne høre mere om?

      • overleveren 26. august 2011 hos 18:06 #

        Historie og arkitektur… og hvor der er færre turister. 🙂

  4. Inge 26. august 2011 hos 07:18 #

    Energi er det rigtige at vælge, jeg tror på dig, selvfølgelig kan du skabe dig en indtægt på sigt, så godt og levende som du skriver.. 🙂
    Pøj pøj med betonplaner, madplaner, pauseplaner og skriverier.. 🙂

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 14:56 #

      Tak skal du have Inge,
      🙂
      jeg håber det – men regner nu ikke med det kommer med det samme!

  5. Jørgen 26. august 2011 hos 09:02 #

    Husk pauser! Og god fornøjelse med alle gøremål – jeg skal da ellers love for der er gang i den nye blog.

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 14:57 #

      Tak Jørgen – og jeg skal nok huske pauserne! 🙂
      Jeg vil jo gerne have noget der er klar snart – så jeg kan nøjes med et indlæg 1 eller 2 gange om ugen – og så lave en ny 😉 og en ny!! 😉

  6. Mette 26. august 2011 hos 09:44 #

    Hej
    Held og lykke med at komme i gang med at tjene penge på nettet. Jeg kan anbefale en ung mands blog. Han er kun 18 år og har på et halvt år gået fra at tjene kr. 1.300,- til over kr. 11.000 med AdSense, så det kan lade sig gøre. Jeg tjener også selv en ganske betragtelig sum på mine hjemmesider, som jeg har opbygget over det seneste år. Jeg har et fuldtidsjob og 3 børn. Med tiden håber jeg at kunne leve af det, men det tager tid at opbygge sådan en passiv indtægt. Held og lykke med det.

    Hans link er her http://backb.dk/

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 15:00 #

      Tusind tak for link og tanker!
      Jeg har været inde og kigge – det ser rigtigt spændende ud – men jeg tror det varer længe før jeg kan følge med på det plan – jeg er jo IKKE ligefrem uddannet i internet/computer 😉

  7. Ellen 26. august 2011 hos 11:33 #

    Held og lykke – jeg er sikker på, at du har en indtægt der om ikke særlig lang tid.
    Det er imponerende, hvad du allerede har nået at skrive – jeg ville ønske jeg havde kendt dig, da vi var i Normandiet for otte år siden… men da var du vist ikke ankommet endnu? 🙂

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 15:01 #

      Jamen Ellen, du må da bare komme tilbage igen 🙂
      Hvad kunne du tænke dig at høre mere om? Og hvad kunne du bedst lide ved besøget?
      🙂

      • Ellen 27. august 2011 hos 00:32 #

        Jeg/vi kommer helt sikkert tilbage. Det var et vidunderligt område.
        Jeg se… eller slet ikke vidste, eksisterede… 😉 Nem opgave, ikke?
        Jeg var vild med arkitekturen. Bindingsværkshusene var meget smukke, karakteristiske og specielle.
        Invasionskysten var bevægende og betagende. Selv generationen under mig følte det samme. Charlottes farfar var med på Omaha Beach, så hun syntes ikke, at det hele ‘bare var historie’.
        Jeg syntes, at landskaberne var vidunderlige. Og kysterne. Strandene. Vi boede i Deauville, som vist var en rigtig turistfælde, men der var skønt alligevel, og vi kunne sagtens sætte os 50 år eller mere tilbage i tiden og fornemme badestedet, som det var engang.

        Jeg elskede ikke mindst jeres Calvados! Ohhh, min yndlingsavec. Min far sørgede for altid at have en Calvados til mig og sagde, at nu skulle jeg da lige smage en af de “redi go’e ævlemost!”

        • Ellen 27. august 2011 hos 00:34 #

          Der smuttede lige noget i en redigering.
          Der skulle stå, at “Jeg vil gerne vide mere om det, jeg ikke nåede at se…” …er ikke helt klar over, hvor alle ordene mellem ‘Jeg’ og ‘se’ forsvandt hen…

        • Kong Mor 27. august 2011 hos 10:22 #

          Tak for feedback – rart at vide hvad I kunne tænke jer at vide mere om!
          JO vores ævlemost er skam god – men der er mange andre slags end lige Calva’en!

          Det må få et indlæg for sig selv!

  8. Annette 26. august 2011 hos 11:51 #

    Flot! Lediggang kan alligevel være positiv 🙂

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 15:01 #

      TAK Annette – jeg tror det gælder om at gribe chancen / nuet.. og få det bedste ud af det! 🙂

  9. Susanne 26. august 2011 hos 14:50 #

    Ja, drømme er gratis, men de er da fede at forfølge. Jeg vil svælge mig i Normandiet og dine skriverier.
    Husk dine pauser – Peter Lund Madsen (hjerneforskeren) sagde i et program for nylig, at det er i pauserne, de store tanker bliver født.

    • Kong Mor 26. august 2011 hos 15:04 #

      Tak Susanne!!!
      Jeg lover at tage pauser!! Det hjælper lidt nu hvor du har sagt det der med Hr.Madsen
      Det er nok ikke helt forkert nu jeg tænker over det.
      Kommer nok an på hvordan man definerer pauser..

  10. jensdrejer 26. august 2011 hos 15:57 #

    Jeg tror det er rigtig hårdt, at køre og vedligeholde to blogs. Derfor er det selvfølgelig også rigtig modigt, at du kaster dig ud i det….. 😀

    • Kong Mor 27. august 2011 hos 10:17 #

      Jamen nu har jeg jo ikke andet at lave i de 20 timer jeg plejede at arbejde – det burde altså være nok til at lave en ny blog – eller 7 😉

      Så jeg kaster mig – gør jeg!

  11. Benedikte 26. august 2011 hos 17:44 #

    Jeg nyder lyden af violinerne!
    Jeg er sikker på at du nok skal sørge for at det hele flasker sig.
    På den ene eller den anden måde

    • Kong Mor 27. august 2011 hos 10:18 #

      Ja, ikke? Noget vil vise sig!! Man skal bare tro på det! 🙂

  12. pernille 27. august 2011 hos 07:42 #

    Jeg kan godt lide din tone mellem det professionelle og det personlige.

    Kan du evt få turist kontorene til at linke til den… Det er da lidt luksus med turist info på
    dansk :-D.

    Markedet ville nok være større hvis dine tekster også lå på engelsk… Det ville konkurrencen måske også. Men jeg tror du kan bære det.

    Stort held og lykke med projektet!

    • Kong Mor 27. august 2011 hos 10:21 #

      Tak Pernille!
      Det kunne være jeg skulle spørge om de ville det.
      Jeg spekulerer på om man kan få den samme blogside bare på engelsk.. Ligesom en hjemmeside – du ved man klikker på et flag og får det på det sprog man har valgt, ELLER om jeg skal lave en helt ny blog – identisk – bare på engelsk?

      Godt spørgsmål – og jeg ER klar over at det er mig selv som skal skrive den engelske tekst 😉

      • pernille 27. august 2011 hos 12:24 #

        Hvis det er muligt ville jeg vælge den første løsning… Det ser så professionelt ud…
        Måske også på fransk… Er franskmænd og -kvinder ligeså vilde med at læse hvad udlændinge syndes om dem som danskerne er?

  13. Pia 27. august 2011 hos 13:18 #

    Held og lykke med projektet, som allerede er godt i gang kan jeg se 🙂
    Når vi ferierer, går vi mest efter naturen og de små perler der findes 😉 Spørger man på turistbureauer, får man altid “kun” stukket brochurer i hånden til de store turistattraktioner, men vi tiltrækkes meget af de gratis glæder, og det som lokalbefolkningen, som regel er de eneste der kender til.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

