MAND-HVOR-JEG-GLÆDER-MIG-TIL-SKOLESTART..

27 aug

Jeg kan meget godt lide mine børn, sådan rigtigt fantastisk meget, og jeg elsker at være sammen med dem, jeg gik endda hjemme da de var små – MEN NU må de altså gerne snart komme af sted ud i verden igen.

Sommerferien har været lang – alt for lang – og nu går det ud over mig. Og jeg føler mig som Tante Berg eller hvad hun nu hedder, i “Lotte, Jonas og Jeg”

“Lotte: Hun blev glad to gange idag, da vi kom og da vi gik”

Hvert femte minut kommer det: moAAr, jeg vil dit – moAAr, jeg vil dat.

Det er til at blive idiot af..

Og det er altså rigtigt: bedst som man har sat sig for at skrive et spændende indlæg om en eller anden by.. Eller noget andet som verden bare har brug for at vide – så står der en person under 18 år og laver lyde – lige ved siden af mig. Og jeg er desværre sådan indrettet at jeg ikke kan høre noget når jeg er optaget af noget andet, hvilket nogle gange medfører at jeg får sagt ja til en masse vrøvl – før jeg vågner op og kan forstå hvad der bliver sagt.

I og med de efterhånden går ind i ferieuge nr. 9 er deres egen-aktivitets-gen en anelse falmet og mangler nogle kromosomer. Sagt med andre ord, de keder sig bravt og vil godt snart have lidt mere spænding i deres liv.

Pandekager til morgenmad rækker bare ikke længere.

Gårdmand Bjørn starter tirsdag, de 3 andre skal først pakke penalhuset d. 5. september.

Og det glæder vi os alle sammen til.

Nok mest mig, den onde Tante Berg-mor jeg er!

22 kommentarer to “MAND-HVOR-JEG-GLÆDER-MIG-TIL-SKOLESTART..”

  1. pernille 27. august 2011 hos 07:35 #

    Den gode side ved ulidelige lange ferier er den totale mangel på skoletræthed, som følger i hælene på dem.

    • Kong Mor 27. august 2011 hos 10:24 #

      Ja – tænk engang – Gårdmand Bjørn som har hadet skole af et godt hjerte GLÆDER sig faktisk!!
      Utroligt!!

  2. Benedikte 27. august 2011 hos 08:28 #

    Det er også en lang ferie at skulle finde på noget nyt at lave hele tiden. For man SKAL jo lave noget?! 🙂
    Selvom jeg synes nu sagtens at jeg kunne bruge ni-tolv ugers ferie. Hvis det sådan skulle være da 🙂

    • Kong Mor 27. august 2011 hos 10:25 #

      Man SKAL ikke altid lave noget – og de har heldigvis også fået tid til at lave ingenting (kede sig) men når man har kedet sig i 12 dage gider man altså ikke det mere!!
      Og JEG kunne også sagtens få tiden til at gå 😉 men vi finder jo selv på projekter – det har børn måske sværere ved?

  3. Lene 27. august 2011 hos 11:33 #

    Tak for din nye hjemmeside, den må jeg læse lidt mere på, vi drømmer om en tur mere til Normandiet, denne gang på motorcykel 🙂

    • Kong Mor 28. august 2011 hos 11:42 #

      Det lyder spændende! Så må jeg hellere finde nogle hyggelige B&B og fortælle om! 😉

  4. jensdrejer 27. august 2011 hos 12:09 #

    Jeg havde det på samme måde da jeg var barn – sommerferierne var ALT for lange! Det er jo både godt og skidt. Det er skidt at de keder sig, men godt at de glæder sig til at komme i skole igen. 😀

    • Kong Mor 28. august 2011 hos 11:43 #

      Ja det er dejligt at de glæder sig til at komme tilbage til skolen!
      😉
      Jeg har nu aldrig syntes at en ferie var for lang 😀

  5. Ellen 27. august 2011 hos 12:34 #

    Du er vist bare en helt normal mor med fire fuldtidsbørn – C var lidt bekymret for sine seks uger med bare to fuldtidsbørn, men tiden er fløjet af sted. De skal i skole på fredag og har ikke holdt nok ferie endnu.
    Ni uger er altså også meget lang tid.

    • Kong Mor 28. august 2011 hos 11:45 #

      Ja – seks uger er helt i orden – men som du siger 9 uger er uendeligt!!
      .. Men nu er det helt okay at de store i hvert fald har en uge til – forklaring følger i morgen!!!

  6. Katrine 27. august 2011 hos 12:51 #

    Mere end forstår dig…Men det er også meget lang ferie, synes jeg. Havde en gang en tysk kollega, der tillod sig at klistre sine opening hours på et stykke papir på sit skrivebord, selvom vi arbejdede i et open space….Sikke en nar, men sltså DU må jo godt indføre det samme, nu du har banket skiltevirksomheden op;-) Du må bare lige forklare børnene det INDEN du klistrer dit skrivebord ind i beskeder!!! God we til alle.

    • Kong Mor 28. august 2011 hos 11:46 #

      Jeg har jo mine skilte – jeg kunne jo lave et “må ikke forstyrres” 😉

  7. Anette 27. august 2011 hos 13:14 #

    Det bliver godt at få dem i skole igen – både for dem og dig. Der er ikke noget værre end børn der “hænger”. 9 ugers feire er også lang tid.
    Håber du får ro og harmoni i din hverdag inden længe.
    KH Anette

    • Kong Mor 28. august 2011 hos 11:48 #

      Tak Anette,
      Ja det bliver dejligt at få lidt struktur på det hele igen – havde det endda været super vejr så vi kunne lave en masse ting – men det regner og er adddr.

  8. Tina - omme i London 27. august 2011 hos 16:04 #

    Det er saft suseme ogsaa en lang sommerferie! Jeg ville ogsaa have faaet pip, uanset hvor meget jeg holder af mine boern. 🙂

    • Kong Mor 28. august 2011 hos 11:49 #

      Åh det lyder dejligt Tina!! 🙂 Føler mig lidt mindre Tante Berg agtig nu!!

  9. Madame 27. august 2011 hos 17:22 #

    Jeg kan altså godt forstå dig :o) Men det er da også en meget lang ferie, børnene har i Frankrig?

    • Kong Mor 28. august 2011 hos 11:49 #

      JA – men det skal jo passe til de lange lange skoledage de har. Måske hvis dagene var kortere så var ferierne det også..

      • Tina - omme i London 28. august 2011 hos 13:42 #

        Hvor lange er deres skoledage, siden det kan give SAA lang en ferie?

        • Kong Mor 28. august 2011 hos 22:05 #

          For de små 3-11år er det 8.30-12 og 13.30-16.30 4 dage om ugen
          for de lidt større 12-15år er det 8.00-12 og 13.30-16.35 4½ dag om ugen
          og for de store 16-19 er det 8.00-12 og 13.30-17.35 i 5dage om ugen
          Men da mange forældre jo ikke kan få fri om onsdagen skal barnet alligevel afsted i pasning onsdag – ligeledes i frokost pausen -de fleste børn spiser i kantinen!

  10. Bente 27. august 2011 hos 22:04 #

    Nøj, hvor kan jeg genkende dine tanker – skønt jeg kun har et styks barn. Som slet ikke er skolesøgende mere :-). Jeg har altid (til nogen menneskers (læs: kvinders) forargelse) sagt, at jeg elskede mine datter mest, når vi ikke var sammen hele tiden. Og jeg mente/mener det faktisk. For jeg tror rigtig meget på, at der skal være luft omkring en (og ens omgivelser) ;-).

    • Kong Mor 28. august 2011 hos 11:50 #

      Åh ja. Det svarer lidt til det jeg siger: ” jeg kan være en god mor når der er plads til MIG også”

      😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

