Helt stille

6 sep

Stilhed. Ikke en lyd. Ikke en eneste lyd, er her.

Jo, hov – der var noget der knirkede, åh det var bare Blondinen som vendte sig i sin kurv. Den hund giver mig hjertestop.

Jeg anede ikke her overhovedet kunne være så stille.. Eller det vil sige – jeg kan ikke huske at der har været så stille, for det har der jo. Dengang før sommerferien. Det er lige ved at være helt trist – sådan lidt antiklimaks.

Hvad skal jeg så lave? Nu hvor jeg ikke bliver afbrudt hele tiden?

Det er lidt ligesom at komme på arbejde hvor man kan gå på wc, uden der er nogen som hamrer på døren eller råber igennem hele huset, for at få at vide hvor man er. Lidt traumatisk oplevelse. Det efterlader én i en tilstand af svedende panik, fordi man godt kan gå hen og tro at der er sket noget ude på den anden side af døren.

Med blod og økser og

Men hey – så er der jo basis for at skrive det allerbedst blogindlæg nogensinde!

..

Det må altså blive i morgen. Eller en anden dag.

Skal jo lige vænne mig til den der stilhed. Det er faktisk næsten uhyggeligt.

Jeg skal vist også lige have kigget på den der betonplan igen.. For den har været en anelse på stand by, indtil jeg fik alle godt af sted i skole! Sikke effektiv jeg kan blive..

Jeg kunne også lave nogle scones, fordi søde Fiona faktisk havde en tema gave med hjem til mig, fra sin ferie i Sidmouth.

Posen indeholdt en lille dåse engelsk te og en lille bøtte marmelade og allerbedst en stor dunk clotted cream.

Cream tea tema simpelthen!!

Så jeg skal have cream tea.. når jeg altså får lavet de der scones.

Cream tea.. mmmm.

IMG_3650

Har jeg mere bagepulver?

16 kommentarer to “Helt stille”

  1. Susanne 6. september 2011 hos 07:08 #

    Ja, så er der pludselig tid til store tanker ;o) nyd roen med blondinen, lige om lidt er de hjemme igen. Og så synes jeg for øvrigt, at det er helt i orden med de der scones…

    • Kong Mor 6. september 2011 hos 12:28 #

      Jeg nyder!!
      Og scones er simpelthen et must med sådan en tema gave!!
      🙂

  2. Ellen 6. september 2011 hos 07:42 #

    Aj, hvor jeg kender det limbo…
    Bare rolig. Det hele er kun en overgang 😉

    • Kong Mor 6. september 2011 hos 12:29 #

      Jaaae – jeg kan godt mærke at jeg nyder roen nu 😉
      Men overgangen er meget mærkelig!

  3. Madame 6. september 2011 hos 08:37 #

    En larmende stilhed 🙂 Kender det, når jeg åbner havedøren, og stilheden vælder ind.

    • Kong Mor 6. september 2011 hos 12:30 #

      Ja – det er dejligt at lade naturen snakke! 🙂

  4. Inge 6. september 2011 hos 09:04 #

    Nyd stilheden mens du hører den.. lige pludselig er det hverdag igen.. 🙂
    Håber du fandt dit bagepulver, ellers må du ud og handle, måske er der bagepulver i en af tilbuds aviserne.. 🙂

    • Kong Mor 6. september 2011 hos 12:31 #

      Jamen stilhed er min normale hverdag – i hvert fald 4 dage om ugen! 😀
      Ingen bagepulver i tilbudsaviserne..
      Jeg fandt det i skuffen!!

  5. Bettina Holst 6. september 2011 hos 10:13 #

    Ahhhh stilhed kan være SÅ fedt nogen gange, men som regel noget jeg egentlig sjældent har – også selvom jeg er helt alene hjemme. Som regel kører fjernsynet, radioen eller jeg hører mig selv snakke. Jeps jeg er begyndt at snakke med med sig. Højt ! – se dét er edderdyleme skræmmende ….Gooo dag 🙂

    • Kong Mor 6. september 2011 hos 12:32 #

      Schyyy – jeg snakker også glad og gerne med mig selv 😉

      Gider ikke fjernsyn. Men musik – det kører ofte!

  6. Lene 6. september 2011 hos 16:03 #

    Her er der også helt stille, vi hører nærmest aldrig musik herhjemme, men gemalen ser meget fjernsyn og han er ude, så stille, stille er der 🙂 God eftermiddagshygge med éngelsk te og andet godt 🙂

    • Kong Mor 6. september 2011 hos 21:03 #

      Stilhed er altså godt indimellem – og bliver det for meget kan man jo bare snakke med sig selv!

  7. Anne 6. september 2011 hos 16:27 #

    Mums – ikke noget der er meget bedre end cream tea – enjoy darling 😉

    • Kong Mor 6. september 2011 hos 21:04 #

      Havde ikke lige tid idag – men det bliver imorgen! Så bager vi scones!!

  8. Katrine 6. september 2011 hos 20:25 #

    Har faktisk aldrig lavet mine egne scones, min mormor kunne det der! Deler du ud af opskriften, når du har fabrikeret? Biz

    • Kong Mor 6. september 2011 hos 21:04 #

      Jeps promis!! Jeg får bare en god engelsk en af Fiona!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

