Søndagskagen #17

11 sep

Da vi havde spist frokost – stak First Man hovedet ind af døren og spurgte om vi ikke skulle tage til Saint Pierre s/Dives til middelaldermarked.

Som sagt, så gjort – og søndagskagerne blev indtaget på markedspladsen på middelaldermåden. Jeg nåede ikke at tage billeder af alle de lækre  middelalderkager – for de forsvandt med lynets hast – og mand hvor var de gode.

Det var også shortbread med kommen, som den originale opskrift foreskriver fra Marie Stuarts Skotland.

Disse her er to slags kager med kanel.

IMG_5382

De bedste hed “des Ratons” (Rotteunger) Dem er der heller ikke billeder af. De er lavet af boghvede og overhældt med honning lige efter de er kommet ud af ovnen. Og drysset med lidt puddersukker.

HIMMERIGSmundfulde siger jeg bare. Vi købte 6 og da vi kom tilbage anden gang – fordi vores middelaldermaver ikke helt havde fået nok – var der ikke flere.

Jeg må have set meget skuffet ud, for damen forærede os de sørgelige små smagsprøver der var tilbage. Jeg kunne godt have slikket skålen, men der stod en del og kiggede, så jeg afstod..

Lækre middelalderkager var det i hvert fald – og jeg fik at vide at de er at finde i nærheden i næste weekend, så jeg ved godt hvad jeg skal på næste søndag!

4 kommentarer to “Søndagskagen #17”

  1. Mille 11. september 2011 hos 20:31 #

    Man kan da ikke komme kommen i en kage! jeg er dybt rystet. Så hellere kanel. Det er det allerbedste kagekrydderi i hele verden. Og når det er blandet med sukker, kan man også spise det på rugbrød. Mums!

    • Kong Mor 11. september 2011 hos 22:19 #

      Kanel er skønt og jeg hader også kommen – MEN.. ret skal være ret – det smagte godt! Det var vist kun lige drysset med let hånd henover.
      (det var kun fordi jeg troede de sorte pletter var vanilje at jeg købte den!!)

  2. pernille 12. september 2011 hos 04:53 #

    De der boghvede kager… kunne der ikke opskrifts blogges om dem?
    Please 😀

    • Kong Mor 12. september 2011 hos 07:28 #

      Tro mig hvis jeg havde den måtte du gerne få den.
      Jeg fik kun at vide hvad det var – ikke hvordan.
      Men jeg kunne forestille mig at man lavede noget boghvedegrød og så stegte det i et 2 cm tykt lag i ovnen til det er gyldent. Når det kommer ud overhældes det med lidt honning som smelter ned i. Og så drysses der med lidt puddersukker.
      Jeg har intet andet bud – i næste weekend skal jeg prøve at spørge lidt ind til det.
      😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

