Lægeordineret lakrids

20 sep

Her gik jeg rundt og troede at jeg var helt ubærligt træt og frøs, bare fordi det er koldt og gråt udenfor.. Og vådt, ikke at forglemme.

Og ville lige et smut til lægen.

For at få nogle vitaminer. En masse vitaminer. Så jeg kunne blive helt selvlysende af energi. Og ikke falde i søvn midt i havregrøden.

Så kommer man i stedet ud med en liste så lang med blodprøver der skal tages, fordi ens blodtryk tilfældigvis ligger og roder rundt på 100/60 og andre småting der ikke er helt som de skal være.

Jammerligt.

For så er vi igen ude i noget af det der med at skulle prikkes i, på fastende hjerte. Jeg falder garanteret om. Eller i søvn.

Men det gode er jo – at lakrids virker blodtryksforhøjende!!

Så jeg må spise en masse lakrids, med lægelig accept, hvis jeg ellers kan holde mig vågen til det. Og efter jeg er blevet stukket i.

Jeg har også det helt rigtige at gnaske i mig. Fik nemlig disse poser af min helt egen vidunderlige Lene – udvalgt specielt til mig!

IMG_5409

Mon ikke man som kongelig kan gnaske i søvne?

30 kommentarer to “Lægeordineret lakrids”

  1. Benedikte 20. september 2011 hos 06:37 #

    Bryder du dig ikke om at blive stukket?
    Jeg synes ikke ligefrem at det er sjovt, men efter sygdomsbehandlerkursus, hvor man skal lære at lægge venekanyler og give injektioner, og man ikke har andre at øve sig på end…. hinanden(!), så synes jeg ikke længere det er SÅ slemt. Men det er ikke noget jeg ser frem til.
    Lakrids derimod! 😀
    Håber du kan nøjes med vitaminer! Og lakrids…

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 09:27 #

      arrrhem.. NEJ jeg er ikke så god til nåle eller blod og sådan.. Overhovedet. Heller ikke med ungerne og det er ærligt talt lidt upraktisk.

      Nu ved jeg så hvorfor jeg ikke er styrmand – det var dog en styg bonus tjans man har der?? Venekanyler.. iiirrrk

      Jeg håber også jeg kan nøjes med vitaminer 🙂

  2. rejen 20. september 2011 hos 06:47 #

    Øv, håber da at du får styr på blodtrykket og de er vist meget passende de der lakridsser til en kongelig..;D

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 09:28 #

      Ja det var jo lige det hun så hende Lene!! 🙂
      Og blodtrykket kommer nok op igen! Bare energien også gør!

  3. overleveren 20. september 2011 hos 06:53 #

    Gnaske sig i søvne? Dét tror jeg tandlægen vil fraråde… Men go fornøjelse… 😉

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 09:28 #

      Jeg halvsover jo også når jeg så børster tænder.. så mon ikke det går? 🙂

  4. Mille 20. september 2011 hos 07:26 #

    Orv, så vil jeg også spise lakrids. Mit blodtryk ligger på samme niveau, men jeg vidste ikke, at det var et problem. Det er det vel egentlig heller ikke, hvis man kan bruge det som begrundelse for at spise lakrids?

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 09:30 #

      Nej vel? 😉 lakrids med lægens accept! Genialt koncept.

      Jeg tror ikke det er et problem hvis man plejer at ligge dernede til daglig – men jeg ligger højere normalt, så lægen kunne ikke helt forstå det.

      Og i mellemtiden æder jeg lakrids!

  5. Inge 20. september 2011 hos 07:53 #

    Hvis din lakrids er lægeordineret, kan du helt sikkert gnaske lige så meget du vil.. Træls med den træthed, håber der kommer styr på tropperne og du bliver frisk og fit for fight igen.. God bedring 🙂

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 09:31 #

      Tak Inge 🙂
      Jeg føler mig slet ikke syg – bare træt. Lidt træls – når man i forvejen ikke laver noget.

  6. Madame 20. september 2011 hos 08:01 #

    Sikke noget, men godt at du er blevet undersøgt, og at du bliver gjort noget ved din træthed og det lave blodtryk – rigtig god bedring. Og i mellemtiden kan du med god samvittighed spise kongeguf!

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 09:32 #

      Tak skal du have 😉
      Jeg vil tømme lakrids depoterne – der kommer nye forsyninger om 5 uger! 🙂

  7. Ellen 20. september 2011 hos 08:56 #

    Intet er så galt, osv…
    Men det er noget skidt, at du er skidt tilpas – jeg håber man hurtigt finder ud af, hvad det er for noget med dig. Og nu bare ikke pive over en blodprøve, vel? 😉
    Pøjpøj og god bedring – jeg synes lakridserne var godt fundet på af Lene 🙂

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 09:33 #

      Jeg piver slet ikke.. Jeg besvimer bare 😉
      First Man har allerede tilbudt at køre mig – når jeg engang får bestilt tid hos nåledamerne.. 😉

  8. Svenne 20. september 2011 hos 12:39 #

    Føler med dig ven, jeg har det på samme måde, det er ganske naturstridigt, sådan at punktere sit legeme. Men hva’ hvis de kan finde ud af om der evt. er noget der skal “justeres” så fred være med det. Og pøj pøj med nålene.

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 20:04 #

      Nu ser vi om det bare er en dårlig undskyldning for at spise lakrids 🙂

  9. pernille 20. september 2011 hos 15:19 #

    Det er super at du ikke har fået forhøjet tryk af surhed over mistet job og løn. Men 100/60 er nok lige rigeligt afslappet.
    Godt du bliver tjekket.

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 20:05 #

      Nej der skal mere til 🙂

      Og ja det er nok meget godt jeg bliver tjekket!

  10. Susanne 20. september 2011 hos 16:33 #

    Intet er så skidt, at det ikke er godt for en skid… Eller sådan noget i den stil. Det er ikke fedt, når systemet driller, men det er da lidt sejt, når lakrids bliver til nytte. Fingrene væk børn – det er mors medicin….

    Jeg krydser fingre for, at du snart har styr på det hele igen.

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 20:05 #

      Ja – det er skønt – men jeg deler nu lidt alligevel!

      Tak for de krydsede fingre

  11. Lene 20. september 2011 hos 17:16 #

    Respekt for at du har kunnet gemme Kongeguffen siden i sommer 🙂 – sig til hvis du skal have mere lakrids 🙂

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 20:07 #

      Jaaa 😉 kunne være der skulle organiseres lidt plads til lakrids i oktober. Jeg siger til!

  12. Bettina Holst 20. september 2011 hos 18:15 #

    Lægeordineret lakrids ….det er da konge !!. Ligger selv og roder rundt med blodtryk på 90/55. Er på jern, men skulle måske supplere med lakrids 🙂

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 20:08 #

      Det ER altså effektivt 😉

  13. imangelafbedre 20. september 2011 hos 18:57 #

    Mmm… Jeg gad godt at få lægeordineret lakrids. Men så skulle det helst være for at pleje min sjæl og ikke mit blodtryk.

    Håber lakridsen virker!

    • Kong Mor 20. september 2011 hos 20:08 #

      Det er også ligemeget hvis den ikke gør – jeg har nydt hvert et stykke!!
      🙂

  14. Københavnerhjerte 9. januar 2014 hos 14:00 #

    Jeg er lige faldet over din blog og tilmeldt mig under fanerne, så at sige…

    Søgeordet i Google var Kongeguf… Og jeg prøver lige for sjov skyld, selvom det er noget længe siden at spørge om du ved hvor din lakridspusher får dem fra?

    Kan ikke opdrive dem nogle steder, ej heller på nettet, Sverige… No where…..

    • Kong Mor 9. januar 2014 hos 21:10 #

      Wow – en besked! 🙂 Jeg har vist forsømt bloggen ret længe! Nå – men jeg fik det af en veninde, jeg skal høre hvor hun fik det fra. Du får besked!! 🙂 og velkommen til forresten!

      • Københavnerhjerte 10. januar 2014 hos 17:56 #

        Hehe, tak og tak.

        Ved det er lidt søgt – men søg og du skal finde (måske) 😂

        God weekend.

        • Kong Mor 12. januar 2014 hos 13:28 #

          Hi hi – jeg sætter min søgemaskine igang med at finde ud af hvor hun købte dem! 😀

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

