En som spiser Kongemad og så lidt brok

21 sep

Et fremmed land. En fremmed kultur. Lukker jeg øjnene kan jeg næsten høre gadelarmen, lugte krydderierne og mærke varmen. Jeg har aldrig været i landet men det føles lidt som om, alligevel.

Jeg bliver aldrig træt af at kigge på hendes skønne billeder og læse hendes fantastiske fortællinger om en meget anderledes dagligdag. Der er madopskrifter med spændende råvarer jeg ikke kender, og igen flotte billeder som giver lyst til at prøve sig frem.

Jeg er sikker på mange af jer kender hende – men hun er bestemt et besøg værd for de som ikke kender hende!

Tag en tur til Tyrkiet med Stjernestøv i Silkeregn – et fantastisk navn som holder hvad det lover: en eksotisk tur til et fremmed land! Og kongemaden er lige her!

Og så vil jeg godt lige sige et ord om ytringsfrihed og alt det pjat. Opreklameret bras. (En vis form for humor kan være anvendt i følgende!)

Og ja, jeg har selv sat sådan en dims på hvor man kan give stjerner til indlæg. Den overvejer jeg seriøst at fjerne.. Kun for nogle indlæg altså. De dårligste..

Fordi.. Hvad bilder nogen sig egentlig ind.. Jeg kan jo ikke engang se den der tillader sig at sige ”vorherrebevares”  eller det som er værre, til et – indrømmet – knapt så interessant blogindlæg.

Se hvis det nu var nogen som selv havde en blog som man så kunne gå ind på og skrive ”jamen TAK da.. (læs = du er dum)” til, så ville det jo være i orden. Men det er jo ganske anonymt. Det er altså uretfærdigt.

Det står ingen frit for at sige at jeg har en dårlig skrivedag. Overhovedet. Lidt forståelse er altså påkrævet.

I hvert fald nu mens jeg er så træt. Kan jo ikke rigtig finde på noget banebrydende, med tunge øjenlåg.

Så for fremtiden må ingen skrive dårligt om de kedelige indlæg – er det en aftale??

28 kommentarer to “En som spiser Kongemad og så lidt brok”

  1. stina 21. september 2011 hos 06:31 #

    Det første jeg gør hver morgen, er at se om der er nye kongelige indlæg. Tak

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:30 #

      Jamen tak skal du have Stina – også et ret pænt navn i øvrigt!

      Det er dejligt at vide at nogen læser med også på de mere tamme indlæg! 🙂

  2. overleveren 21. september 2011 hos 06:33 #

    Det er en aftale. Men hvor er de dårlige? 😉

    Du ku lave et tag der hed ‘advarsel – under middel’ så var de nemmere at finde…

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:31 #

      De kommer jo indimellem – det er umuligt at være lige morsom hver dag – eller god eller inspireret – og det må folk også godt synes.
      Kunne bare være jeg ikke havde brug for at få tværet sådan en ud i hovedet. Man er vel lidt sart!!

  3. Susanne 21. september 2011 hos 07:15 #

    Hvilke kedelige indlæg? Jeg har da ikke set nogen 😉
    Nyd dagen og lakridserne

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:32 #

      Haha Susanne – de er der jo selvfølgelig! Men godt at du vender det blinde øje til!! 😉

      Tak – og i lige måde!

  4. Morten 21. september 2011 hos 07:50 #

    Det er vel også svært at give stjernerne en substans, når nu indlæggene handler om et ægte liv og ikke politik, teknologi og tøj.

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:35 #

      Det er jo nok det.
      Ens liv har jo nok også et par momenter af kedsommelighed..

      Det er rigtigt jeg skriver ikke om tøj – kunne være jeg skulle starte på det! 😉

  5. Ellen 21. september 2011 hos 08:42 #

    Mit indtryk er, at de fleste gør som som jeg: ignorerer den karakterafgivelsesmulighed; uanset om det er det bedste eller det værste indlæg nogensinde. Den bedste rating er nok alligevel det, at man overhovedet får besøg og ikke mindst de kommentarer, de skriver.
    …men jeg er også underlig – har heller aldrig benyttet mig af ‘Me like’ på FB eller nogen andre steder – og så har jeg i øvrigt stadig til gode at se et kedeligt indlæg fra din side 🙂

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:36 #

      Jeg er afgjort mest glad for kommentarerne og besøgene – kan godt være at jeg virkelig helt fjerner de der stjerner.

      Og jo jeg skriver også mindre interessante indlæg som alle andre. Man kan ikke være i sit es hver eneste dag – desværre!

  6. Inge 21. september 2011 hos 10:41 #

    Jamen det er da en deal.. så.. 🙂

  7. Madame 21. september 2011 hos 10:57 #

    Det er nemlig så dejligt at læse, hvad I, der bor i udlandet, fortæller – jeg nyder også Eva Baggers blog!

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:37 #

      Uhh hende kender jeg slet ikke – hende må jeg kigge på!

  8. Mariane (TheMarianeC) 21. september 2011 hos 12:00 #

    Din blog er nu skøn at læse selvom der skulle være dårlige dage. Kedeligt ??.. Jeg tror du tror (can only make an assumption) at du trænger til omsorg sådan ubevidst – og DET gør du uanset hvad for du har en hverdag der byder på sine udfordringer. så hermed givet et stort internetknus. (nu skal jeg afsted til tandlæge… uhhh)

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:38 #

      Alle trænger til omsorg og medynk! Indimellem! 😉 Ligesom der er gode indlæg og mindre gode indlæg!

      Tak for dit knus – håber det gik godt ved tandlægen!

  9. Nadia D. 21. september 2011 hos 12:19 #

    Jeg fjernede mit “Meh…” som afkrydsningsmulighed af samme grund. Eller, jeg overvejede det kraftigt, indtil en eller anden idiot gjorde det indlysende for mig – vedkommende havde trykket en milliard gange (altså… sådan cirka) på den – på alle de 10 nyeste indlæg.
    Tvivler på, der spontant var så mange inde at klikke på den inden for en halv time.

    Den slags gider jeg overhovedet ikke. Jeg vil kun have god stemning på min blog! Der er jo ingen der orker at have en blog, hvis man hver dag bliver lidt trist over at klikke sig ind på den.

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:40 #

      Lige præcis – folk må gerne synes det er skod det jeg skriver – men så kan de holde sig væk – eller sladre til Bethany.

      Det virker bare som sådan en lidt ondskabsfuld ting at gøre – især når det er så mange gange i træk som du fik.

      Som du siger – her skal være rart – man skal tale ordentligt til hinanden også selvom man ikke er enige. Og nu er det da heldigvis mig som bestemmer! 🙂 Her altså..

  10. Birgitte Agger Mote 21. september 2011 hos 14:33 #

    jeg lurede godt, at der kun var givet et par stjerner i går, men jeg tænkte lige med det samme at grunden til det var, at vedkommende synes indholdet – altså det at du er træt og har lavt blodsukker – var grunden til de 2 eller 3 stjerner. For det er UDELUKKET at der sidder nogen her som læser med i dine fantastiske fortællinger og synes at det kun er 2-3 stjerner værd!
    Du er eminent til at skrive – jeg elsker hvert et indlæg, jeg nyder at følge din familie, dine tanker og dine op og nedture, som du beskriver med et smil på læben, selv når du mister arbejde eller ungerne brækker et kraveben – så du skal edder-brand-brølende ikke tage dig af stjernerne, der beskriver hvad een persons oplevelse var af et enkelt blogindlæg – det eneste du behøver at vide noget som helst om ang stjerner er, at du er den dejligste blog-stjerne jeg kender 🙂

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:44 #

      Åh Birgitte – du får mig til at rødme hver gang! 😉
      Tusind tak for de søde ord.

      Det er muligt at rate’n var givet som du siger – men det var ikke den tanke jeg fik.

      Lige meget folk må gerne synes hvad de vil – men jeg gider bare ikke helt høre på brok eller negativt noget – hvis de ikke kan lide hvad jeg skriver kan de bare lade være med at læse.

      Ligesom Bethany – hvis folk ikke kan klare hendes grønne galde – må de holde sig væk.

  11. Birgitte Agger Mote 21. september 2011 hos 14:34 #

    – og så gav jeg dig lige 5 stjerner … for det lyder lidt som om, at du godt kunne bruge dem ;0)

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:44 #

      😀 taaaaak – godt jeg ikke har fjernet dem endnu!

  12. Eva 21. september 2011 hos 14:43 #

    Tusind tak for de flotte ord om min blog, Kong Mor! De varmer! Dejligt, på en – for en enkelt gangs skyld – kølig, overskyet dag her i Istanbul 🙂

    Kh. Eva

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 15:46 #

      Jamen selv tak – hvert et ord er fortjent – jeg elsker dine fortællinger om livet dernede!

      Og så er jeg glad for at have varmet noget op!! 😉 Endda Istanbul – det er ikke enhver der kan prale med det!! 😉

  13. Mariane (TheMarianeC) 21. september 2011 hos 19:00 #

    Så er jeg igen i stand til at skrive ved computeren. Det har været hårdt at være hos tandlægen og så gå hjem bagefter.(ikke gode ben) Så da jeg var hjemme igen efter 2½ time var jeg bare færdig og faldt i søvn hehe.. Det der med at besøge blogs og lignende. Hvis det kan trøste dig så er det meget meget sjældent at nogle besøger mine blogge ( hihi.. har 5) så jeg har bestemt mig for at det er bare for mig jeg laver de ting. Jeg læser din hver dag for jeg har bestilt den så den kommer med posten.
    😉

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 19:41 #

      Tandlægebesøg er rædsomme.. Godt du lige fik en lur!

      Jamen jeg klager skam ikke over antallet af besøgende på min blog – jeg synes måske bare at jeg det med sige “sikke en gang skrammel” til et indlæg uden at sige hvorfor eller hvem, det var for “morsomt” for mig.

      Morsomt at du får mig med posten! 😉 Dejligt at du vil læse med i hvert fald!

  14. Pia 21. september 2011 hos 19:32 #

    Jeg lover dig, at jeg aldrig vil skrive noget dårligt. I hvert fald ikke bevidst 😉

    • Kong Mor 21. september 2011 hos 19:39 #

      Det er bare i orden Pia!! 😉

      Så længe det er ubevidst!! 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

