Perfekt # 1

27 sep

Har jeg aldrig påstået jeg var.

Tænk at poste det samme indlæg to gange. Det er jo jammerligt.

Og jeg ved ikke rigtigt – når der nu kun er én person der har givet udtryk for at det er en genganger – er jeg nok ikke ene om, at have en light form for Alzheimers.

Lidt betryggende – jeg mener – det kunne jo godt ske igen at jeg var ude i noget à la Morfars historier. Det ligger trods alt til familiens gener.

Jeg syntes de var sjove at høre på – I ved det med børn og gentagelser.. Men jeg bed godt mærke i det noget anstrengte look, hos min mormor og mor – for nu ikke at tale om resten af familien – som kendte hans historier til bevidstløshed.

Men da jeg nu er ude i noget af det samme, og dermed skylder jer et indlæg, vil jeg straks fortælle et par anekdoter som kunne få min søde morfar til at hulke af grin. Og min mormor til at forlade rummet.

Nu er det jo mange år siden han døde, og da der ikke har været andre som har fortalt dem, kan det godt være at de ikke er helt korrekt gengivet. Men det gør nok kun min mor og moster glade, såfremt de læser med her.

Altså.. der var noget med en Skovrider, som min morfar snakkede med og som udtalte følgende udødelige, og meget fynske, ord: ”Ha’ der, ha er ei huhund” (Oversættelse: ”Ham der, han er en hun-hund.”) Det fandt min morfar usandsynligt underholdende.

Så var der den ikke så stuerene.. Som jeg altså ikke er helt sikker på. Posten som kom besøg hos.. en eller anden gammel dame der, med disse ord, bød på kaffe lavet på et gammeldags komfur engang i forrige årtusind: “den er kun fisselunken for den er fra det bageste hul”. Også her grinte han højt!

Ja, jeg synes de er vanvittigt morsomme – nok mest fordi det var min morfar, der fortalte dem. Det er også muligt at de ikke er morsomme mere når man har hørt dem noget nær 20.000 gange. Eller hvis man ikke kendte ham.

Men nu er de i hvert fald blevet spredt til et lidt større publikum end lige min familie.

6 kommentarer to “Perfekt # 1”

  1. imangelafbedre 27. september 2011 hos 14:22 #

    Haha! Ved ud hvad? Jeg tænkte faktisk, at jeg synes jeg havde læst det før, men så tænkte jeg, at du måske havde skrevet noget af det som en kommentar ovre ved mig eller et eller andet…Hehe.. Den slags sker!

    • Kong Mor 27. september 2011 hos 20:17 #

      Jamen jeg tror at jeg skrev den første gang efter noget vi havde snakket om ovre hos dig 😉
      Ja ja “sjit happens” 😉 til grin kan man altid blive.. Især mig

  2. Inge 27. september 2011 hos 21:04 #

    Pyt, det er da hvad der kan ske, man kan ikke vinde hver gang.. 🙂

    • Kong Mor 28. september 2011 hos 07:52 #

      Nej det kan man ikke!! Godt det samme!
      😉

  3. Påskeharen 27. september 2011 hos 23:51 #

    Det sker jo – og nok især for dem med så kreativ en overflod at de ligefrem har lagre af uudgivne indlæg, som en lille uskyldig allerede publiceret tekst kan gemme sig i når teknikken indimellem udøver sin egen vilje.

    • Kong Mor 28. september 2011 hos 07:53 #

      Ja jo.. men pinligt er det altså alligevel.
      I gider jo komme og læse – så var det mindste jeg kunne gøre – at have orden i tingene.. 😉

      Lagre har jeg dog ikke – men en del tekster der er færdige for det tilfælde at jeg er træt, ikke hjemme eller ikke aner hvad jeg skal skrive om.. Ellers får jeg stress 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

