Godnat til politiet

3 okt

Jeg dumpede ned på sengekanten for at sige godnat til en glad dreng – trods den betragtelige mængde irettesættelser han ellers er løbet ind i denne solskins søndag.

”Jeg har lavet et firma!” Kommer det frejdigt. ”Nå da – det lyder spændende, hvad er det for et firma” spørger jeg.

”Det er faktisk ikke et firma – det er nogle kort jeg har fundet” Han haler en visitkort mappe frem – som jeg – fejlagtigt viser det sig nu – troede jeg havde smidt ud.

Da jeg bladrer lidt i mappen, finder jeg et gammelt buskort, et Fætter BR kort, First Mans visitkort og et UNO-kort. Et alsidigt firma må jeg sige.

Uopfordret fortsætter han at Prinsesse Lyserød også er med i firmaet. Og at de har fundet walkie-talkierne frem, så de hele tiden kan være i kontakt med hinanden.

Jeg gør opmærksom på, at det er sengetid, og der altså ikke skal kagles i walkie-talkie nu. Men da jeg meddelte at jeg ville tage dem med nedenunder fordi de skulle sove, var der store protester.

Argumentet fra min søn, som har forvandlet sig til absolut sprognørd, var at: ”vi kan jo godt kommunikere med dem, men vi gør det ikke. Det er til hvis der nu kommer en situation. En situation hvor vi bliver kidnappet. Det kunne jo være vi kunne snakke med politiet.”

(Hvor får han de ord fra? Og så på dansk? Han er 9 år, altså)

Nå, men historien med politiet har en forklaring: da Divaen og Zorronaldo havde ca. samme alder, havde de fået fingre i First Mans rigtige walkie-talkies.

De havde godt nok fået lov at lege med dem, men jeg tror at First Man havde undervurderet deres kunnen, for de fik tændt for dem, og beklageligvis stod walkie-talkierne fra gammel tid på noget frekvens der ikke umiddelbart er beregnet på civile og almindeligt dødelige.

Med det resultat at jeg efter en halv times tid, havde to små mennesker der kom ned i køkkenet og spurgte hvem Morten var. Jeg svarede lidt desorienteret at jeg heller ikke vidste hvem det var.

Nå.. det var en skam, for han snakker i fars walkie-talkier. Hør selv:

Og lynhurtigt kunne jeg af de indkomne og noget forbløffede bemærkninger, høre at de var landet på politiets sendefrekvens, og at Morten betjent ikke helt forstod hvorfor der var nogen som snakkede i munden på dem, så jeg fik slukket i en vis fart. Det er vist lidt forbudt..

Og siden har de ikke været fremme i tændt tilstand.

Men så sendte Cathy et sejt sæt walkie-talkie sæt helt ovre fra USA og nu kan de nøjes med at snakke med hinanden uden nødvendigvis også at sige godnat til politiet.

12 kommentarer to “Godnat til politiet”

  1. Ellen 3. oktober 2011 hos 07:49 #

    Haha, skøn historie 😀
    Man skal aldrig undervurdere sine børn og deres evner… de kan altid meget mere, end man tror – af både godt og skidt.
    Gårdmanden har virkelig lyttet til sine større søskende – de er sikkert også vældig gode at blive klog af.

    • Kong Mor 3. oktober 2011 hos 15:44 #

      Ja – jeg forundres gang på gang! 🙂
      Det er nok godt de har hinanden!

  2. Rejen 3. oktober 2011 hos 08:06 #

    hihi, kloge børn og sandelig tidligt gang med arbejdslivet…Godt at Morten betjent ikke kom forbi for at sige godnat til de store børn..;D

    • Kong Mor 3. oktober 2011 hos 15:44 #

      Ja – han har ambitioner! 😉
      Og ja – jeg er også meget lettet over at der ikke pludselig stod en betjent i stuen.. Gys. 😀

  3. Inge 3. oktober 2011 hos 09:29 #

    Haha dejlig historie, håber Morten politimand var glad for at få en godnat hilsen over radioen.. 🙂

    • Kong Mor 3. oktober 2011 hos 15:45 #

      Ja jeg blev ikke hængende for at lytte.. 😉

  4. Kirsten 3. oktober 2011 hos 09:57 #

    Årh de er nu skønne, dine unger! 🙂

    • Kong Mor 3. oktober 2011 hos 15:45 #

      TÆNK – det synes jeg også 😉
      Tak Kirsten!

  5. overleveren 3. oktober 2011 hos 17:59 #

    Han nåede vel ikke at præsentere sig som Chief Inspector Jacques Clouseau eller sådan noget lignende? Men skøn historie og jeg er ganske sikker på at de (altså de franske betjente) trods alt har prøvet det før, omend de nok ikke vil tage det med særlig stor humoristisk sans alligevel.

    • Kong Mor 3. oktober 2011 hos 21:38 #

      Haha – nej det gjorde han heldigvis ikke!
      Det har betjente verden over sikkert prøvet! 😉
      Kommer nok an på den enkelte om han synes det er sjovt 😉

  6. Susanne 3. oktober 2011 hos 18:34 #

    De vil elske at høre de mange og sjove historier. Jonas og jeg faldt i mindernes store gryde i går aftes. Jeg fortalte ham om de sjove episoder der har været. Mest med hans større søskende, for det var det, der fangede mest. Han grinede så det klukkede og jeg hyggede mig, for han gad at høre på mig, og han blev siddende.

    Det er så fedt, at dine børn mestrer 2 sprog. Det gad jeg godt. Tak for en god historie.
    Over and out.

    • Kong Mor 3. oktober 2011 hos 21:40 #

      Det er så hyggeligt bare at sidde og snakke minder!
      Og det kan som du siger få dem til at blive siddende!

      Det er skønt at de behersker begge sprog – ja – det er svært men vi gør vores bedste – de er jo begge en del af deres baggrund!

      Roger.. 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

