At skifte emne..

19 okt

Somme tider tænker jeg at jeg hellere burde holde min mund, og bare blive ved med at skrive noget om mad og julepynt.. Og mislykkede strikkekreationer.

Der er jo bare det ved det, at det hele er mig. Både julepynten, maden og grinene, men også vreden over den måde man kan sidde i fængsel på i Danmark, og angsten for at mærkelige mennesker, med mærkelige idéer, kan få fat i en bredere befolkning, som er trætte af ikke at have nogen fremtid. Hvad jeg til fulde forstår.

Men det ER ligesom set før at skøre mennesker har kunnet samle en del andre, og lave et forfærdeligt roderi.

Men jeg vil godt slå fast, før jeg bliver stemplet som sådan en der har en brokkeprofil på “nationen”, at jeg prøvede at provokere – jeg ser nemlig ikke mig selv som racist. Det kan så godt være, at der findes andre som gør det – det må jeg som sagt leve med.

Jeg synes ikke folk er ikke dumme, bare fordi de har en bestemt religion, eller hudfarve. Der hvor det kilder mit vrissegén, er når nogen tror at de skal bestemme over hvad andre skal tænke.

Der findes desværre ikke et brugbart ord for folk, som jeg, der er allergiske overfor fundamentalister eller ekstremister, udover anti- et eller andet.

Jeg skal måske bare se det i øjnene, og acceptere at jeg er en antist?

Og nu til noget helt andet..

12 kommentarer to “At skifte emne..”

  1. Inge 19. oktober 2011 hos 11:24 #

    Antist er da et glimragende ord.. 🙂

    • Kong Mor 19. oktober 2011 hos 11:52 #

      Hahahhahahaa 😉 ikke at forveksle med en Rasmus Modsat..

  2. Kirsten 19. oktober 2011 hos 11:30 #

    Nu ved jeg heller ikke hvad en salafist er for en, men enhver form for fantisme eller trækken ned over ørerne af andres overbevisninger er mig imod. Det er da ok at prøve at få andre med på noget der har været godt for en selv, men det må være hvis folk har lyst til det. Om du er racist? Næh, du vil bare gerne selv bestemme.
    Nå, men som du siger, nu til noget helt andet.

  3. Ellen 19. oktober 2011 hos 18:02 #

    Antist, hehe 🙂
    Det nye ord er godkendt også fra min side…

    • Kong Mor 19. oktober 2011 hos 21:51 #

      Det er jeg glad for at høre! Min helt egen sprogkonsulent!

  4. Irene 19. oktober 2011 hos 19:14 #

    Antist den tager jeg osse til mig .. alt i alt så bunder det meste i religion … jeg mener at religion er noget fanden har skabt … øhhh nu skal jeg jo passe på ikke at såre nogen men dermed nener jeg ikke dem som har deres religion helt for dem selv og har det rart med det … det er helt fint … men de andre som forsøger at pådutte os andre (læs mig) en levemåde som er så fjern for mig .. der tænder jeg af .. og for mig gælder det både protestanter, katolikker og alt andet ….

    • Kong Mor 19. oktober 2011 hos 21:55 #

      Du har helt ret!

      Jeg har min religion. Den passer mig fint – jeg maser den ikke ned over knolden på folk og er i øvrigt privat med det – bortset fra at jeg ikke vil skjule at jeg er kristen.

      Men uanset HVAD man tror på burde man være diskret og privat med sin tro.

  5. Lene 19. oktober 2011 hos 22:09 #

    Jeg har gået med nogle af de samme tanker, for det skræmmer mig, at mennesker i mit land nu begynder at ville indføre en anden lovgivning end den danske i bestemte kvarter og at mange unge lader sig forføre.
    Nå men antist, ikke at forveksle med antikrist, kan vi godt være sammen 🙂

    • Kong Mor 19. oktober 2011 hos 22:23 #

      Ja – det ER i sandhed uhyggeligt. Men det er altså endnu mere uhyggeligt at England officielt har accepteret det – og at Frankrig uofficielt har.
      Jeg er bange for at det vil generere en modpol – i den gale retning – og vække nazister og fascister og den slags skrammel.

      Og nej ingen antikrist til mig!! 😉 Bare antist!! 😉

  6. Ditte Fiberfryd 21. oktober 2011 hos 21:02 #

    Racist er efter min mening noget helt andet, som, hvis jeg skal dømme efter dine udtalelser her, du ikke er. Antist er da et fint ord og jeg tror faktisk (og heldigvis) at der er rigtig mange ‘antister’ derude. Desværre er det ikke dem der skaber de store overskrifter eller tiltrækker sig særlig opmærksomhed 😦

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 22:05 #

      Nej det synes jeg jo heller ikke selv 🙂
      Antister skal der flere af!
      Så kan det være vi kan lave de store overskrifter selv

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

