Det forbudte P-ord

21 okt

Nu vi lige er ved det der, med mystiske ting, der sker med alderen, så vil jeg også godt benytte lejligheden til at brokke mig over at jeg oftere vågner og skal op og tisse.

I noget mulm og mørke.

Enten vågner jeg af mig selv – eller nej det er løgn – der er faktisk nogen der snorker i min øregang. Eller også står der et barn og kræver at jeg vil være deres søde mor.

Jeg mener jeg har berettet om det før, jeg er ikke specielt venligsindet når jeg bliver vækket der om natten.

Jeg prøver at være så venlig jeg kan, men det slår nogen gange fejl.

Jeg står i hvert fald op og lader som om jeg er nogens mor, og tager mig pænt af den, som formastede sig til at vække mig, i stedet for bare at brøle at de skal lade mig sove. Alene her, synes jeg måske nok, at jeg viser mig fra en yderst sympatisk side.

Nå men, alt i mens jeg hælder et par liter hostemedicin i en semituberkuløs Prinsesse, vågner First Man også, og lige i det sekund jeg sender Prinsessen tilbage i seng og konstaterer at jeg skal tisse rigtig meget, har han sat sig – altså der hvor jeg burde sidde.. Og så har det lange udsigter.

I takt med at vi begge er blevet ældre, og begge.. EJ HOLD NU OP hvor lyder det som om vi er mellem 80 og skindød.. Ingen af os – og da slet ikke mig, som er rigtigt meget yngst – har rundet noget 50. Langt fra. Flere år altså.

Men.. hvor kom jeg fra, jo – altså – der sker åbenbart noget med mænds vandladningskapacitet, efterhånden som DE bliver ældre, og dette fænomen er uhyre langstrakt. Og nej jeg snakker ikke om størrelsen – men tiden!

Jeg har spekuleret på om han sidder og klemmer på den for at forlænge nydelsen, men kom fra den teori igen, da han vel også gerne vil ind i seng igen.

Jeg venter – ikke uden en vis utilfredshed – og når at blive fuldkommen og aldeles lysvågen og ønsker så inderligt at jeg havde fået sat mig først.

Nu kan det ikke være specielt behageligt at blive vrisset af, blot fordi man skal lade vandet kl. kvart i kvalme, så jeg kan dårligt tro at han med vilje trækker pinen ud. Og vover jeg at nævne det forbudte P-ord.. Så er det en påstand og har intet på sig og det er i øvrigt kun andre mænd som får forstørret prostata.

For altså, i stedet for at kunne tisse på 8½ sekund, nødtørftigt vaske fingre, som andre – jeg vil ikke ligefrem sidde og fremhæve mig selv – og derpå smutte ind i seng igen, så tager det derimod meget tæt på 2 minutter, i hvilke jeg når at overveje, om jeg ikke bare burde sætte mig og pisse på ham.

20 kommentarer to “Det forbudte P-ord”

  1. Inge 21. oktober 2011 hos 06:37 #

    Nå for pokker er der også et forbudt p- ord.. 🙂
    Løsningen er 2 toiletter, helt optimalt 1 pr. person, men det er nok lige i overkanten når I er 6 i huset, men minimum 2 stk, så skal du bare styre Firstemmig Man ud til det fjerneste. 🙂

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:05 #

      Det er måske ikke forbudt – men han kan IKKE lide at høre det og jeg får altid en masse gode undskyldninger hvorfor det ikke er hans problem

  2. Inge 21. oktober 2011 hos 06:39 #

    Øhhh… Den der Firstemmig er IPads bud på First… 🙂 gid fa…. havde Appels elendige stavekontrol…

    • Annette i Barcelona 21. oktober 2011 hos 09:39 #

      Inge… den stavekontrol kan du slå fra… sådan gør du… gå ind i settings (vil tro det hedder indstillinger på dansk) så ind i “general” (på dansk?) – vælg “keyboard” (tastetur) på listen… og der er noget der hedder “check spelling” (eller stavekontrol?) og det kan du slå fra… så slipper man for vanvittige rettelser af det man har skrevet… – derefter er alle stavefejl dine egne 😉

      • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:06 #

        Tror bare jeg blander mig udenom.. Med min gamle pc..

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:06 #

      Hahahaha –

  3. Madame 21. oktober 2011 hos 08:14 #

    Hihi, jeg holder med Inge – et toilet per snude, eller i hvert fald to 😉

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:07 #

      Man kan da ikke have 6 toiletter 😉

  4. Ellen 21. oktober 2011 hos 11:35 #

    Jeg har lidt på fornemmelsen, at et ekstra toilet ikke er lige inden for rækkevidde for jeres vedkommende – ellers havde I nok for længst haft et. Derimod synes jeg det er enormt modigt overhovedet at turde leje et hus med ét eneste toilet til seks personer, især når jeg tænker på, hvor svære problemer vi kom ud i, da vi var tre personer med roskildesyge og TO toiletter 😀

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:08 #

      Jo da – vi har et toilet nedenunder, men det indebærer at jeg skal neden under og igennem køkkenet og ud i den ISkolde gang.. og tale om at blive lysvågen – jeg falder ALDRIG i søvn igen efter sådan en natlig vandring.

      Men vi har skam to! Det er ligesom et minimum. På øen har vi 3.

  5. Lene, kongmorlig hofleverandør af lægeordineret lakrids 21. oktober 2011 hos 11:54 #

    Stinemus, du kunne jo – måske – vælte ned ad trapperne og benytte toilettet i stueetagen – det findes jo (trods alt) 😉

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:09 #

      Ja – du er vældig smart. Så vågner jeg da først!!

  6. pernille 21. oktober 2011 hos 12:03 #

    århh ja tabukirtelen.
    Jeg er såovenud heldig, at jeg sover meget fast, så jeg bliver ikke vækket hver gang, Manden skal ud og lette sig.
    Alligevel er det kun anstændighed og respekt for Mandens selvbestemmelse, der har forhindret mig i at bestille tid hos lægen til ham.
    Jeg håber stadig jeg kan få ham overtalt til at gøre det selv. Gå til lægen altså.

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:11 #

      Ja lige netop den..
      Nej jeg skal heller ikke nyde noget af at bestille tid FOR ham – det må han styre selv!
      Håber de en dag fatter det er for deres eget bedste!

  7. HellePelleFrikadelle 21. oktober 2011 hos 13:06 #

    Jeg ved præcis, hvad du taler om, hvor scanarier i samme boldgade (p-gade?) udspiller sig også i nattelivet i vores hus. Og jeg tror du har ret – vores mænner bliver ældre og gu vil de da ej være ved det … Min kære mand er sågår begyndt at sætte sig og tisse om natten i stedet for at stå op, som han plejede, men det tager så lang tid og han er så træt at han sidder der og ser en lille smule ynkelig ud, mens han halvsover og venter på at slangen virker 🙂 Jeg kan ikke få ham til at indse at det er noget, der kan gøres noget ved og at det kun er et meget lille indgreb … ligesom han heller ikke vil indrømme, at hans hørelse ikke er, hvad den har været 🙂 Åh, ja den alderdom (min mand er altså heller ikke fyldt 50 endnu, men det nærmer sig … jeg når dog at blive 40 inden!)

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:13 #

      Ja det er præcis samme situation!! 😉
      og lad os IKKE tale om hørelsen han heller ikke har 😉

  8. Donald 21. oktober 2011 hos 13:24 #

    Det brænder sig fast, billedet af at du sætter dig oven på ham, det var måske ikke det værste der kunne ske 🙂

    Manden må gå udenfor – eller noget. Klart at du har første ret. Men det vigtige er at nævne prostata, som du viger tilbage for, det gør han selvfølgelig også. For mig er det klart værre og værre, men man skønner at det ikke er så sygeligt at det nytter at gøre noget.

    Hvis en mand lever mere end 140 år, så dør han formentlig af prostata kræft. Det ubehagelige er at tænke på at der er “udløbsdato” for livet, og jeg tror den eneste hjælp til at acceptere det er at erkende det – – – for nogen betyder det en slags frihed til at vælge at prøve de ting, man ellers ikke tør, for andre betyder det at man lever mere intenst i nuet.

    Men vi natpissere må jo finde en natpotte eller gå udenfor, når damerne trænger.

    • Kong Mor 21. oktober 2011 hos 14:15 #

      Natpotte er dog over mine grænser 🙂 ikke om jeg vil have sådan en spand til at stå og lugte hele natten – det er en rigtig styg tanke 😉

      Men jeg vil også mene at det var mig først! Takker for din opbakning!!!

  9. Kari 22. oktober 2011 hos 08:35 #

    Så må mængden af Firstman’s væskeindtag rationeres om aftenen. Han må sendes på toilettet et par gange inden sengetid. Så…
    Spøg til side!
    Det føles som en evighed, når toilettet er optaget og man bare skal!!
    Og ordet læge er vist også et af de forbudte ord (i mandeverdenen)…

    Der er nok ikke andet at gøre end klemme sammen eller gå neden under. Han er jo ikke en man bare lige sådan skubber af tønden 😉

    • Kong Mor 22. oktober 2011 hos 10:23 #

      Narj.. Han bliver nok siddende og så kan jeg skubbe så meget jeg lyster.
      Men fordi huset er som det er – er det en meget kold fornøjelse at vandre rundt i det om natten. Så jeg må få ham til at tisse af om aftenen – og så ellers vente på at han blir færdig 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

